vakantie met alleen je ouders

heeii

Ik ga dit jaar met mijn ouders op vakantie naar spanje. We gaan weer naar de zelfde camping als de afgelopen 2 jaar.
Het is echt een super leuke camping, maar vorig jaar ging ik voor het eerst alleen met mijn ouders. Mijn broers gingen allebij niet meer mee. Ik had er al paar vriendinnen gemaakt die dit jaar ook weer heen gaan. Alleen 2 die gaan al veel eerder en de ander komt een pas na een week, dus nou moet ik mezelf een week lang vermaken. Vorig jaar moest ik dat voor 2 dagen en toen werd ik al gek van me ouders en verveling. Ik vind het moeilijk om op groepjes van mijn leeftijd af te stappen. ben dan best wel verlegen als ik dat in mijn eentje moet doen.

heeft iemand tips wat je kan doen in je eentje of hoe je makkelijker contact kan maken??

Ik ging altijd lezen, gewoon lekker in de zon zitten. Beetje kaarten. Weet niet of jullie ook uitstapjes maken, maar ga dan lekker met je ouders mee. Ik weet niet hoe je makkelijker contact kan maken. Ik heb dat ook nooit gedurfd en uiteindelijk zag ik er het nut er ook niet van in. Ik vermaakte mezelf prima.

Tja, het is makkelijk praten, maar je moet echt gewoon op ze afstappen! Zullen ze vast ook zelf hebben gedaan, want zo gaat dat op vakantie. Ze gaan niet zeggen ‘nee, je mag niet met ons omgaan’ ofzo. Het lijkt eng en raar, maar dat is het helemaal niet. Wat heb je te verliezen? Hierna zie je ze toch nooit meer (of volgend jaar pas, maar daar hoef je je nog niet druk om te maken). En neem wat leuke boeken mee!

zo had niet verwacht dat er zo snel werd gereageert hahah

ik neem ook elkaar stappel boeken en tijdschiften mee om op het strand te lezen. maar omdat ik me verveel heb ik ze allemaal zo uit. uitstapjes maken we soms wel maar dan gaan we naar een ander strand of boeidje en dan verveel ik me daar ook weer. we gaan ook wel eens naar stadje maar dat is meestal dan s’ochtends omdat het s’middags veel te warm is.

ga zelf ookbwel even op internet rond kijken of je daar vlak bij wat watersporten hebt ofzo wat we kunnen doen. hopen dat ze dat dan ook willen.
heeft iemand misschien ook nog idee ??
we zitten op de camping cala gogo en dat ligt in het plaatsje platja d’aro iemand er ooit geweest?

Jaaa ik zag in mijn topic dat je naar Platja d’aro ging.
Maar echt, het is er superleuk!

Ik ben ook niet echt goed in vrienden maken/op mensen afstappen oid
Maar dat gaat vanzelf joh, gewoon naar een meisje die naast je staan op de camping toelopen en samen gaan zwemmen ofzo, en dan met zn tweeën kun je savonds naar t strand en daar op een groep afstappen en daarbij gaan zitten.
Met zn 2en is dat iig minder eng, vind ik. En niemand zal je daar afwijzen ofzo, wij gingen vorige jaren ook altijd gewoon bij random mensen zitten haha. Ookal waren sommige 4 jaar ouder haha!

gewoon op het strand bij een groepje gaan zitten is wel een goeie
moet even mijn durf allemaal verzamelen en dan er gewoon op af stappen
dankje goeie tio :upside_down_face:

hoop dat het wat word