Vakantie Make-Up

Ik wil mijn make-up stash een beetje uitbreiden.
Ik gebruik elke dag mascara, lipgloss, oogschaduw, oogpodlood.

Nu zou ik graag een goedkope foundation aan willen schaffen van Essence of Cartrice. (Ik heb het filmpje op beatygloss.nl gezien!) Daar zag ik de mousse. Hebben jullie hier ervaring mee?
Wat voor foundation gebruiken jullie?
En blijft die ook goed zitten in het water?

En dan wil ik nog een waterproof mascara. Welke raden jullie mij aan? Het liefst een goedkope (Essence/Cartrice).

Willen jullie mij helpen?

X

Geen ervaring, maar foundation blijft in water sowieso niet goed zitten.
En ik had ooit een mascara van Essence die je over je gewone mascara moest doen, en dan werd het waterproof. Ik weet niet of die nog verkocht wordt, maar die werkt best wel goed =).

Geen enkele foundation blijft zitten in het water? o_O
Waarom zou je uberhaupt je volledig opmaken als je gaat zwemmen/naar het strand gaat ofzo.

En waarom niet gewoon maybeline of rimmel ofzo? Die zijn ook niet zo duur en duidelijk van betere kwaliteit. Over het algemeen wordt je oranje van die essence foundation, en bij catrice heb ik nog geen fijne foundation gezien.

ahahaha. x]
succes met zoeken! :grin:

Precies: waarom zou je helemaal gaan opmaken?
een beetje mascara oké…
maar bij mij gaat de waterproef mascara er vrij snel vanaf…
maar mn nicht heeft een goede: catrice allround mascara waterproef.
blauw potje

wat is je huidskleur ik heb de essence mous donkerstekleur erg goed niet waterproof en de catrice waterproof in dat blauwe flesje ook erg fijn en waterproof

Ok bedankt voor de reacties, maar ik bedoelde niet dat ik me helemaal ga opmaken op vakantie. Ik wil gewoon een fijne mousse ofzo die ik altijd kan gebruiken, en dan niet meteen in het zwembad ofzo hoor. Maar geeft niet, dat heb ik er ook niet bij gezegd.

Je hebt ook make-up primer, dan blijft het beter zitten ook als het bijvoorbeeld warm is en je gaat zweten :slightly_smiling_face: dat doe je dan onder je foundation! Je hebt ook van IQQU zonnebrand creme die je over je makeup kunt doen :wink:

haha, waarom denken mensen altijd dat dat aan het merk ligt, je moet gewoon de goede kleur kiezen dan word je niet oranje.
sorry beetje off-topic, maar kan je verder niet helpen. ik weet alleen dat waterproof mascara heel slecht is voor je

@popercorn, dat is bij essence en catrice het probleem nu juist. Daar hebben ze maar 3 of 4 kleuren. ;p

& bij maybelline & rimmel hebben ze wel weer een goede kleurensortering.

Hema foundation werkt goed =)

Inderdaad, ik zou lekker géén foundation opdoen als je gaat zwemmen etc. Je bent toch lekker bruin dan!
En over die waterproof mascara, dat is voor iedereen anders. Als je een goedkope wilt van Essence of Cartrice zou ik gewoon is wat uitproberen. Je weet dan vanzelf welke jij het fijnst vindt.

De hema foundation is goed, die gebruik ik zelf ook altijd.

Maar waterproof mascara raad ik je af, aangezien het je wimpers hard maakt waardoor ze sneller afbreken. Ik gebruikte die vroeger ook altijd en had ik mooie lange wimpers, nu zijn ze egt een stuk korter, dan maar geen mascara op met zwemmen…

oke, dat is misschien wel waar (misschien dat ze mijn kleur dan wel toevallig hadden)

Die van de Essence is wel goed, maar na een tijdje word die heel droog. Ik gebruik zelf gewoon vloeibare van de Hema voor 4 euro ofzo en die is echt vet goed :grinning: en het is ook een hele grote tube dus je doet er lang mee.

Dream matte mousse heb ik.
Die mousse van cartrice vind ik persoonlijk niet zo goed.

ik heb de mouse van Catrice en ik vind hem super fijn!