Vakantie Kroatië (Rovinj), tips?

Ik ga begin juli met een aantal vriendinnen op vakantie naar Rovinj in Kroatië :grin: Zijn jullie daar wel eens geweest? Zo ja, heb je nog tips voor ons? Dingen die we zeker moeten bezoeken, restaurantjes die je kan aanraden, leuke plekken om te stappen? Of zijn er dingen die we zeker niet moeten doen?
Alvast bedankt (:

nooit geweest sorry geen tips!
Google.nl is your friend (:

True, ik ben ook al hard aan het googelen! (: Alleen is de googleinfo vaak nogal algemeen, de leukste tips zijn toch meestal tips van mensen die er zelf zijn geweest :wink:

ik ben daar ook wel eens geweest.
dit jaar ga ik trouwens weer het is daar echt heel leuk.
uitgaan was ik de 2 jaar geleden nog beetje jong voor dus dat deed ik toen nog niet helaas.
maar gewoon het dorpje rovinj in gaan is erg leuk. je hebt er leuke marktjes en winkeltjes en je kan er echt heeel lekker eten.
ook het plaatsje porec is erg leuk.
verder kun je gewoon hele leuke exursie`s doen zoals bijv. met de boot naar venetie. en gewoon lekker op het strand hangen is ook leuk natuurlijk.
m`n broer is er trouwens vorig jaar ook geweest en ik weet niet of je met een reisorganisatie gaat maar als je dat wel doet die weten vaak ook leuke plekken om uit te gaan.
hopelijk heb je hier wat aan gehad.
en heb je een leuke vakantie.

@liefdeaanjou; oké thankss! ik hoorde idd al iets over dat je naar Venetië kan vanaf daar, dat is misschien wel leuk om ook eens te doen (: jij ook veel plezier dit jaar!

Ik ga naar Lanterna, Porec. Vaak kan je inderdaad soort excursies boeken. Wij willen naar Venetie en naar de Plitviche Meren.

ik ga naar Porec met nog 4 meiden en 1 jongen, heeerlijk genieten van al t mannelijk schoon! hoorde dat je wel echt chill kan uitgaan in medulin, rovinj, porec etc.

@ sundaymorning_

jaa dat zijn echt leuke excursies. we zijn 2 jaar geleden al naar venetie geweest dus daar willen wij dit jaar niet naar toe maar wij willen idd ook naar de plitviche meren. lijkt me ook echt vet mooi

je moet naar Monvi gaan (in Rovinj)! Daar kan je blijkbaar heel leuk uitgaan, het is een plek met allemaal barretjes, discotheken enzo. Ik ben er zelf nog nooit geweest omdat ik vorig jaar te jong was, en dit jaar gaan we niet :frowning_face:. maar mn zus is er wel geweest en die vond het heel leuk! met de boot naar venetie gaan is ook leuk maar dat is al vaker gezegd haha. oja, je kan trouwens ook naar de plitvice meren gaan, echt suuupermooi maar ook echt superver van rovinj…

Nooit geweest, wel in andere plekken in Kroatië!

up

Ben ik geweest, maar ik weet echt niet meer waar precies… In ieder geval de toeristen-restaurants vermijden (ookal is het moeilijk), want daar krijg je echt duur en nietlekker eten.

Even op het FOK! forum of andere fora de zoekfunctie gebruiken, heb ik ook gedaan voor mijn vakantie naar Lloret, misschien vind je wel iets. (:

oké bedankt voor de tips! het FOK! forum is idd ook een goed idee (: ga ik ook even kijken.

Er is daar een restaurant bovenin en je kan daar boven zitten maar ook beneden en dan zit je echt aan het water kan je gewoon vissen voeren en het eten is ook lekker vooral de gedroogde ham. Maar ik weet de straatnaam ofzo niet het is best klein in een smalle straat zit het en je ziet ook niet meteen dat je aan het water kan eten je moet met een trapje naar beneden. Ook is daar bovenop een grote kerk. Andere plaatsen die leuk zijn Pula om te winkelen(zit ook een Lush)wel heel druk en niet super mooi, Groznjan voor als je niet alleen van winkelen houdt is een klein schattig dorpje, Rijeka is ook een leuke stad, Opatija is een een rijk stadje met vele mooie huizen en echt leuke terasjes met hangstoelen, schommelstoelen enzo en lekker gebak. Maar in Ronvinj kan je je ook goed vermaken hoor. Maar voor uitgaan moet je toch echt in Spanje wezen.

Ik ben daar ook geweest, volgens mij. Ik weet alleen niet echt veel er meer van,
het is al een paar jaar geleden.

Pula ja was ook een leuk stadje! Toen ik er was.

@TwinklexStar
Bedankt :grin: We zullen eens kijken of we wat stadjes kunnen bezoeken. We zijn niet echt van plan om elke dag keihard uit te gaan hoor, vandaar dat we ook niet naar Spanje gaan. Maar af en toe wat drinken is wel chill (:

upp! nog iemand ooit in Rovinj geweest misschien :grin:?

ik ben daar geweest 2x selfs :blush: heb daar fam. wonen

oeff het is prachtig ik zweer het je, het is well lang geleden dat ik ben geweest maar is echt prachtig, de markt de winkeltjes, 1 tip ze hebben daar op veel plekken van die kleine gladde steentjes haha met hakken is dat geen goed idee want dan ga je op je bek :blush:

ze hebben boottochten naar grotten of een boot waar je dan onderwater kan kijken, je kan ook een bezoek aan pula nemen all is dat wat verder :stuck_out_tongue:

Ik ben niet echt een uitgaans persoon, maar savonds is het echt prachtig er te lopen, en het allergrootste pluspunt het 1000 soorten ijs :blush: oh god ik was in de hemel haha.

verder herriner ik me niet veel ik was egt klein, de pizza’s worden vers gemaakt italie is daar naast dus ja (A) egt heerlijk, verder kan je gewoon kijken waar het druk is enzo.

bij het strand heb je kans dat er een dove man langs loopt met dolfijntjes die hij verkoopt ( als hij nog in leven is dan haha )

en in de middag lopen ze altijd langs met pudding broodjes en van die dingentjes donuts gevuld met jam enso :blush: heerlijk :open_mouth:
en ja langs de kust heb je altijd nog eettentjes met pizza enz voor als je tijdens het zwemmen honger krijgt.

Uhm kherriner me wel dat er een heel klein stukje strand was dat is soort van met een stenen muurtje afgegrenst segma daar laten ze meestal honden los in het water, dus het water is er niet egt frisser maar op andere plaatsten licht het gewoon goed (A)

Nouja ik hoop dat dit genoeg is :blush: haha dit is wat ik allemaal nog wist ik was 11 ofzo de laatste keer dat ik er was

XXX

Oeh okeee :grin: Het klinkt goed iig! Krijg er steeds meer zin in (: