vakantie komt eraan en vriendloos!!

De vakantie komt eraan en nu merk ik steeds meer dat ik gewoon geen vrienden heb op school niet ( want het kwam maar van 1 kant ) en ook buitenschools niet. Ik heb wel een hele lieve vriend maar die werkt heel de zomer, dus die zie ik niet veel. Ik ben ook niet echt van het uitgaan dus dat valt ook al af. Ik vind het leuk om gewoon films te kijken en met vriendinnen of wat te drinken en lekker gek te doen. Ik ben wel heel close met familie maar om daar altijd bij te zitten kan ook niet. Ik vind het heel moeilijk om vrienden te maken. Heeft iemand tips voor mij.

naar het zwembad en daar vrienden ontmoeten?
gewoon lekker spontaan doen enzo?
ik heb er zelfs verder eigenlijk geen moeite mee

alvast Succes!

ga werken !!

volgens mij als je niet goed bent in vrienden maken dan ben je ook niet zo spontaan lijkt mij

Maak een lijst met doelen voor de zomer.
En zet daar ook bij: vrienden maken.

En ja ga werken als je dat nog niet doet, misschien krijg je wel collega’s waarmee je wat gemeen hebt :3

je gaat toch niet zomaar in je eentje naar het zwembad om ‘vrienden te maken’, of je moet heeeeeel spontaan & makkelijk zijn maar dat is ze dus niet echt …
lijkt mij dan he.

kut voor je iig!
ik zou proberen met diegene die je áárdig vind gewoon wat meer contact te zoeken en uiteindelijk misschien vrienden worden, ipv eropuit gaan om vrienden te zoeken. Ga gewoon wat meer met die mensen om en stel een keer voor om thuis iets af te spreken voor samen te gaan winkelen ofzo, of zeg dat je een hele leuke film weet als je iemand aardig vind.
Maar dat gaat natuurlijk niet zo snel, dus ik zou in de vakantie sowizo voor jezelf echt dingen regelen zoals zelf werken zoeken & gewoon heel veel geld verdienen, dat kan ook leuk zijn. En op je nieuwe werk ontmoet je nieuwe mensen! En dan daarbij misschien nog oppassen want dan leer je ook nieuwe mensen kennen & je verdient geld.
& je kan een nieuwe hobby zoeken of meer doen met degene die je hebt + ga kleren maken of dingen koken en bakken of schilderen ofzo.
en in je eentje shoppen in een grote stad kan ook best leuk zijn!
Maak gewoon een plan zodat je niet de hele vakantie verveeld achter de computer gaat zitten, als je een doel hebt zoals geld verdienen of iets nieuws leren komen vrienden meestal vanzelf.
Sterkte!

Een vakantiebaantje lijkt mij persoonlijk wel de beste optie, je legt dan sneller contact omdat je dan ook in het zelfde schuitje zit ‘’ hard werken terwijl het super weer is ‘’ of volg eens een cursus, ontmoet je ook nieuwe mensen of spreek eens af met iemand die je wat minder goed kent, je weet maar nooit.

een vakantiebaantje nemen of op sport gaan, als je bijv. gaat fitnessen kom je veel mensen tegen. maar ik weet niet of dat in de zomervakantie wel door gaat bij jou in de buurt. anders kun je altijd nog naar bijv. het zwembad gaan. en als je op vakantie gaat leer je daar waarschijnlijk ook wel leuke mensen kennen. good luck!

ik heb een idee haha.
ik zit ook op een ander forum en daar hebben we wel eens meetings.
Dat is echt leuk en sommige houden daar echt vriendinnen aan over. (ik ook)

(nu weet ik dat sommige mensen meteen gaan piepen dat het zielig is om mensen te leren kennen van het internet maar daar heb ik schijt aan, ik ken genoeg mensen in mijn omgeving maar internet is echt niet alleen goed om elkaar uite schelde hoor, je kan er ook vriende mee maken)

Dus ik dacht, nu ik veel van dit soort topics langs zie komen, late we met zijn allen (iedereen die vriendloos is) gaan meeten ! haha

Maar goed we kunnen miss omte beginnen een topci open voor iedereen die het idee heeft geen vriende te hebben…

dat vind ik nou echt een heel goed idee :relieved:

nou kijk ik heb zoiezo al 3 baantjes…
Ik ben wel spontaan maar mischien loop ik te hard van stapel
omdat ik zo graag nieuwe en goede vriendinnen wil hebben om gewoon eindelijk eens leuke dingen mee te doen. :cold_sweat:

Ik heb dus precies hetzelfde probleem!
x

-

je kan ook mensen ontmoeten op girlscene en dan een meeting organiseren.

hehe ik eigelijk ook

Nou aangezien je het een goed idee vind zal ik er dan maar een topic voor openen?

hahahahahhahahaahahah.

Ik ken ook iemand via internet, en daarmee ben ik een tijdje terug naar London geweest :3… We hadden elkaar wel al eerder gezien hoor ;-).

Ik ben ook ‘vriendloos’; ik woon meer als 200 km van me af. Ik weet niet, komen schooljaar ga ik toch weer naar school, dus dan maak ik ze dan wel. Of niet.
Ik ben toch een einzelgänger :stuck_out_tongue:

-

Idd. K bedoel, zit je dan serieus nu bijv. constant bij je vriend?
Heb je dan echt niemand?