vakantie india

hee,
ik ga van de zomer naar india. Superleuk natuurlijk maar ik vind het nog wel een beetje eng haha. Is er hier iemand ooit naar india geweest? Ik ga in juli, naar zuid-india. Ik wil vooral meer weten over de kleren. Want ik denk niet dat je daar korte rokjes/jurkjes kan dragen, wat ik normalitair in de zomer draag. En is het eten echt heel pittig? En hoe erg is het met de muggen?
haha nouja,
xx

O daar wil ik ook heen!
maar ben er nog nooit geweest dus…
lijkt me echt een mooi land

Zitten enge beesten, blegh.

Ik ben zelf niet in India geweest, maar wel in Thailand en Indonesie, wat denk ik wel een beetje vergelijkbaar is. Of er veel muggen zitten is echt afhankelijk van waar je precies zit, maar ik ben op plekken geweest waar er echt ontzeeeettend veel zaten en je 's avonds echt een lange broek enz. aan moest doen en je goed in moest smeren met Deet.
Over de kleren, ik heb voor beide landen (niet India dus, maargoed) altijd gelezen dat het niet kon dat je korte broeken ging dragen enzo. Dat valt reuze mee als je daar aankomt. Die mensen zien natuurlijk dat je een toerist bent en je wordt echt niet raar aangekeken als je gewoon een korte broek aan hebt. Maar je kan natuurlijk wel een beetje respect hebben en niet in een TE kort broekje gaan lopen =p
Het eten is heerlijk! Het is soms wat pittig, maar dan eet je er gewoon rijst bij en dan valt het allemaal reuze mee.

Het hangt er idd af waar je precies heen gaat, maar als er beesten zijn, zijn ze echt met 5027502475230 en ook nog een 6x zo groot als in nl :S dat is dus best wel eng. En dan moet je in een klamboe slapen en veel antimuggen spray spuiten. Ik droeg gewoon wat ik wilde, maar ik draag nooit echt van die minirokjes oid. Qua eten is er heel veel keus, dus dat valt mee

ja ik ben ook in bali geweest maar toen was ik klein dus was het denk ik minder erg om met blote schouders te lopen. Toen ik naar lombok ging (islamitisch) moest ik wel wel bedekte schouders. ben iig heel benieuwd (:

Nouja Bali is sowieso wel het toppunt van toeristisch :stuck_out_tongue: Daar doen ze al niet moeilijk meer over van die te korte rokjes :’)
Het ligt er natuurlijk sowieso aan wat je precies gaat doen in India en waar je precies heen gaat. Als je nou in zo’n klein onbekend dorpje komt waar ze nog nooit een toerist gezien hebben staan ze daar al van te kijken, laat staan wat voor kleren je aan hebt…
Ik zou in ieder geval wel gewoon korte broeken en shirtjes meenemen, je ziet het daar vanzelf wel. Wel ook een paar dunne lange broeken, al is het maar voor de muggen!

okee, want mn moeder zei wel dat ik echt schouders en bovenbenen moet bedekken. vind ik best vervelend haha :stuck_out_tongue: iemand nog ervaringen met india?

ohmm ik wil zooo graag naar indiaa!
sorry hier heb je niks aan xD

maarjaa ik heb een internetvriend (hehee) uit india dus maby kan ik hem wel een x vragen
maar hij is al een hele poos niet online geweest (2 weken :stuck_out_tongue:) en ik heb iets belangrijkers met hem te bespreken $$
maar als ik er aan denk zal ik het zeker voor je vragen! hihii

up

Ik ben in Maleisie geweest en over het algemeen zitten er in de steden minder muggen dan in het oerwoud, daar stikt het ervan.
Wat heel goed helpt: Deet.
Echt killing voor muggen!

x