Vakantie in Scandinavië?

Waarschijnlijk krijgen onze ouders deze zomervakantie eindelijk hun zin: op vakantie naar Scandinavië. :slightly_smiling_face:

Klinkt voor mij op het eerste gezicht een beetje… saai. Ik weet dat er ontzettend hippie modesteden liggen en dat er prachtige natuur is. Maar toch, ik (op dat moment 18 jaar) en mijn broertjes (dan 16 en 8 jaar) zijn bang dat we ons gaan vervelen.

Ben jij wel eens in Noorwegen, Zweden of Denemarken op vakantie geweest? Heb je aanraders/ afraders/ tips? Leuke campings, mooie gebieden? Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Zweden:
-Stockholm
-En verder zijn er wel heel veel outlets,
-Jekunt naarzo’n glasblazer gaan…

Denemarken:
-Kopenhagen :grinning:
-En een grote hamburger moet je echt eens hebben gehad.

Noorwegen:
-Vind ik niks aan, het enige wat je ziet is bergen. maar misschien kun je nar de Noordkaap gaan…
-Oja, de mensen zijn daar niet echt vriendelijk…

Je moet echt naar Kopenhagen, daar is de langste winkelstraat van Europa het heet volgensmij de stroget. En jaa idd je moet echt de hamburger hebben gegeten die zijn echt groot!

Dankjulliewel voor de reacties! Dit is veel handiger dan die toeristenfoldertjes.

Kopenhagen lijkt me echt een toffe stad. Heb gelijk even gegoogled naar die langste winkelstraat: geweldig! ^^

Met dat grote-hamburger-verhaal ga ik m’n broertje heel blij maken denk ik, haha.

Hoe hebben jullie daar geslapen eigenlijk? Hotels, campings, huisjes? Rondtrekken/ op één vaste plek?

ohm…

Ik ben zo jaloerrrs op je. :\

Wij zijn jaren geleden(ik was toen 10 ofzo) eens naar Denemarken geweest. In een huisje. (en ik had een lamp stuk gemaakt :'3)
Ik weet alleen nog dat we naar Legoland in Billund zijn geweest, Odense Zoo en het H.C Andersen huis.

Ik zou er wel weer heen willen :3

Je kunt met zo’n boot meegaan op walvistocht, in Noorwegen.
Ik ben ook op de noordkaap geweest, maar als je daar met de auto heen wilt betekent dat 3 weken héél veel rijden.
In Finland kun je het dorp van de kerstman bezoeken bij de poolcirkel, misschien leuk voor je broertje van 8? Zelf vond ik dat niet zo leuk.
In Noorwegen heb je zo’n stadje waar de olympische spelen gehouden zijn, daar heb je een bobsleebaan. Die kun je ook bezoeken. Volgens mij kon je als bezoeker dan ook meegaan op zo’n bobslee.

Ik weet best wel veel, dus je kunt me altijd vragen!

Ik ben best vaak naar Scandinavië geweest in de vakanties. Mijn vader houdt niet zo van hitte en drukte, dus we wisselen elk jaar af: het ene jaar naar het noorden, en het andere jaar naar het zuiden.

Eigenlijk valt er best veel te doen. Je moet sowieso een keertje naar Kopenhagen! Verder is er voor mijn broer/broertjes ook zat te doen: rotsklimmen, raften, blablabla.

Legoland in Denemarken:naughty:

Hee,
Ik ga ook dit jaar naar scandinavie!
Om precies te zijn naar oslo en Kopenhagen!
Ik ga deze topic zeker in de gaten houden.
Eigenlijk is dit een nutteloze up,
Maar een upje voor jou!

Kijk een hier op :https://www.ginatricot.com/#/collection/pageTvAds
Mischien vind je het nog wat!
Indergeval veel plezier!

Ik ben vorig jaar naar Noorwegen geweest. Heb me wel verveeld omdat we soms heel lang in de auto zaten of het regende. Helaas niet naar Oslo geweest omdat het niet uitkwam met de vertrektijden met de boot terug naar Nederland. Dit jaar ga ik naar Zweden en verwacht ik wat meer, want we gaan zekerweten naar Stockholm.

Wauw, bedankt voor al die reacties. :relieved:
Living: Haha, dan kunnen onze vaders elkaar de hand geven. Of nou ja, vooral vanwege het druktegedeelte.
FTMlikefashion: Komen we elkaar misschien nog wel tegen! (Kans in Nederland is waarschijnlijk 479 keer zo groot, maar goed. X’])

Oslo, Kopenhagen, Stockholm… Ik begin het al aantrekkelijker te vinden!
Blijven reageren! Vind het steeds helemaal leuk een nieuwe reactie te lezen, haha.:slightly_smiling_face:

Ooh ik wil echt heel graag een keer naar Zweden!

Haha, dat zou wel leuk zijn!
maar ik zal je niet herkennen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nouu ik ben dr een keer geweest, in Zweden, maar ik vond het niet echt een succes.
Ik vond het heel saai. Je rijdt op een weg en komt vervolgens 3 uur lang niemand tegen. Soms kreeg ik zere oren van de stilte. Ook staan overal bomen! Bij Scandinavie denken de meeste mensen aan rust en mooie natuur, maar die natuur bestaat vooral uit dennen, dennen en nog eens dennebomen! En als er “mooie” dingen zijn, kun je die niet zien omdat er bomen voor staan.

Als je op een weggetje rijdt, zie je ook alleen maar bomen! Echt. En het was er koud! Echt superkoud! 12 graden, echt party. En regen, jaaa heel veel regen! En dat was ook nog de zomervakantie he!

De stadjes zijn opzich wel leuk (maar wel rustig) en je kan dr leuk winkelen, dat wel! En wat ik ook wel leuk vond, is dat we toen met een bootje zijn gaan varen tussen al die eilandjes langs de kust. Daar waren allerlei onbewoonde eilanden … best leuk om daar op te picknicken ofz.

Ik hoop voor je dat je in de stad zit, haha
Maar als je van grote pakken zuivel, vislucht, RUST, kou en bomen houdt zou ik dr vooral heen gaan!

Have much fun!

Nooit geweest maar zou er zoooo graag heen willen! 't Lijkt me heel mooi :slightly_smiling_face:.
't Is alleen zo duur :frowning_face:, als het dat niet was waren m’n vriend en ik dit jaar erheen gegaan, maar ja…

-

Jaa, Finland hoort er ook bij! :ok_woman:

Ik ben naar Denemarken geweest ik denk dat ik toen 10 was ofzo.
We waren naar het eilandje funen geweest
ik vond het erg leuk en echt het is daar zo rustig op de weg, soms zag je in een rit van 30 km 3 auto’s op de weg gewoon in de zomervakantie!
wij zaten op een camping en daar was alles heel schoon en netjes wij hadden toen een caravan en moest je dus naar het badkamer gedeelte op de camping nou dat was luxe!
gewoon muziek in de kamers en je had iets van 10 ruimtes op dat gedeelte van de camping en had je gewoon een badkamer voor jezelf met douche bad wc echt heel fijn! mn vader vroeg toen aan een deens iemand of dat op alle campings zo was, en hij zij dat dat zo was!!
ik weet nog dat we naar legoland was geweest was super leuk, verder nog naar een stadje, toen wij er waren was het snikheet het was voor het eerst in jaren een hittegolf daar.
wel grappig want mijn ouders dachten zovan lekker temperatuurtje daar in denemarken rond de 20 graden toen wij er waren was het boven de 25 daar was ik wel blij mee!
dus denemarken is heel leuk!
dit is trouwens de camping http://www.bojden.dk

wij gaan in de zomervakantie vrijwel altijd naar zweden. en ik vind het er echt geweldig, haha. maar wij trekken vaak rond dus dan zie je best veel.