Vakantie in Nederland

Ik ben van België en ben van plan om deze zomer met een vriendin een weekje naar Nederland te trekken. We houden alletwee heel erg van kamperen en oude/charmante plaatsen. We zijn niet van het type die ons 's avonds willen bezatten in een club en de hele dag in ons bed liggen. We zijn op zoek naar interessante steden om overdag rond te wandelen en leuke plekjes te ontdekken, dingen te bezoeken, … en 's avonds gezellig met een biertje bij onze tent te zitten of in een cafeetje in de buurt even bij te praten. Ook kringloopwinkels en dergelijke interesseren ons ten zeerste.

We hebben alletwee geen idee waar in Nederland we naartoe willen en worden ook niet wijzer van het internet. Hebben jullie soms suggesties van steden die we zouden kunnen opzoeken en waarom?

Ik zou denk ik zeggen Utrecht, aangezien dat erg centraal ligt en je makkelijk vanaf daar naar verschillende steden kan doorreizen. Ook sluit Utrecht zelf wel goed aan bij jullie interesses denk ik.

Weet je ook bepaalde plaatsen/dingen in Utrecht die de moeite kunnen zijn.?

Kan je niet beter 'n stedentrip doen? Volgens mij heb je alle steden in Nederland in minder dan 'n dag wel bekeken eigenlijk :"). Dan kan je ook 'n dagje strand doen ofzo

waarom heb je nog steeds een kerstmuts op

Ik wacht nog steeds op de sneeuw

Ja de kans is groot dat we er een stedentocht van maken, maar ook dan hebben we aanknopingspunten nodig van wat de moeite is…

die komt er niet

amsterdma

Utrecht- Amsterdam - Scheveningen - dagje Volendam is ook wel leuk- Valkenburg - Maastricht - Eet een bossche bol in Den Bosch

Eens rondkijken wat daar allemaal te zien valt! Bedankt

Groningen is ook tof. Hou je van natuur dan kan ik je de Waddeneilanden erg aanraden. Amsterdam, Maastricht, Utrecht zijn alle drie charmante steden, wel groot.

Amsterdam, Groningen, Amersfoort, Utrecht, misschien Maastricht :slightly_smiling_face:

Zijn er ook specifieke plaatsen in die steden die aanspreken.?