Vakantie in Frankrijk.

Hai! Over twee weekjes zit ik in Frankrijk, vlakbij Parijs. Onze vakanties (ik ga met m’n vriend en ouders) zijn altijd een beetje saai. Vaak liggen we alleen maar bij het zwembad of aan het strand. We wilden sowieso een dagje naar Parijs, maar weet iemand nog meer leuke dingen om te doen in Frankrijk? We zitten in een Centerparcs huisje.

Ik ben namelijk bang dat ik net als mijn vorige vakantie heel snel ‘opgeef’. Dat ik bijvoorbeeld erg snel moe ben en niet mee wil ergens heen, of dat ik mezelf gewoon niet meekrijg als ze iets willen gaan doen. Mijn vriend wilt het liefst elke dag bij het zwembad liggen, maar dat is geloof ik zo’n binnenzwembad.

Wat doen jullie altijd op vakantie?

Ik ga ook naar Frankrijk! Wij zijn totaal niet van het ‘nietsen’, wij gaan oa naar Loire, waar hele mooie kastelen en natuurgebieden zijn die we gaan bezoeken (: Waar je zéker heen moet is Chateau de Pierrefonds, héél mooi kasteel, Merlin (BBC-serie) is daar opgenomen! Nog bijna in perfecte staat, echt geweldig!

Zeik niet zo, je gaat op vakantie. Geniet ervan!

Wij gaan altijd naar een camping, dat is altijd super gezellig omdat je snel mensen leert kennen. Ook gaan we kanoën, zwemmen in een rivier (meestal is de camping bij een rivier) en musea/kastelen bezoeken. We hebben ook een keer ge-paraglide.
Oke en nu weer even OT, misschien kan je alvast opzoeken wat er in de buurt te doen is. Dan kan je je alvast voorbereiden!

Bezoek musea in Parijs, ga winkelen en in de omgeving van het park kan je vast mooie wandelingen maken en fietstochten houden.

Disneyland!!! | van parijs naar disney is maar uurtje met de metro.

Ik ga ook naar Frankrijk, alleen dan wat zuidelijker richting de Alpen :’) maar als je in de buurt van Parijs zit dan weet ik wel waar ik de meeste tijd zou spenderen hoor. Ik heb er zelf ook een hekel aan om de hele dag aan het zwembad te liggen en niets te doen, terwijl mijn vriend dit ook heerlijk vind. Maar ik heb gewoon compromissen gesloten. Ik wil best een dag aan het zwembad liggen of naar het strand maar niet de godganse tijd. Maar mijn vriend is nu zelfs zo ver dat we bijna nooit meer gaan zwemmen XD

En als niemand met me mee zou willen, zou ik me zelf wel gaan vermaken. Dan trok ik er gewoon zelf op uit. Maar dat ligt er wel een beetje aan hoe oud je bent denk ik :’)

Frankrijk is echt superleuk en Parijs is al helemaal geweldig dus genoeg te doen lijkt me zo! Parijs hoef je echt niet maar één dag heen hoor, je kan je daar serieus wel een week vermaken met alle mooie gebouwen, kerken, musea, winkels, parken etc.
En toen ik vorig jaar op vakantie naar Frankrijk was gingen we kajakken, naar zo’n klimpark en canyoning doen enzo. Dat kun je allemaal heel goed in Frankrijk en dat is allemaal lekker actief.
Je hoeft je echt niet te vervelen als jij dat niet wil. Maar je moet wel wat inzet tonen zelf.

Kajakken en canyoning is ook vet ja! En speleologie. Van die actieve, avontuurlijke dingen. Dat zou ik het liefst iedere dag doen denk ik :’)

^ Haha jaa dat is echt leuk he! Ik heb in Frankrijk ook echt een superleuke vakantie gehad. Aan de ene kant culturele dingen door alle lieve stadjes en vooral door Parijs natuurlijk maar ook zoveel leuke actieve dingen gedaan! Topvakantie (:

Wij gaan eind augustus naar Bordeau, heb er ook helemaal geen zin in. Maar je kan de eiffeltoren bezoeken :grinning: