Vakantie ideeën

Hallo!
Ik weet dat het nog lang duurt, maar mijn vriend en ik willen volgend jaar (voorjaarsvakantie of zomervakantie) voor het eerst samen op vakantie. Wij zijn dan beiden 17 jaar, hebben dus nog geen autorijbewijs ofzo. Daarom zoeken wij een leuke plek waar veel in de buurt is, zodat we geen auto nodig hebben.
Dus hebben jullie misschien leuke ideeën? Qua land hebben we niet echt een voorkeur, maar liever niet te ver en wel lekker warm!

Alvast bedankt voor het helpen!

Spanje?

Je kunt ook met de trein :slightly_smiling_face: Dan kun je bijvoorbeeld naar Londen of Parijs. En dan in een stayokay hostel. Parijs vind ik een geweldige stad, dat zou ik echt tof vinden om heen te gaan. Rome is ook superleuk, maar wel erg warm in de zomer (maar misschien niet te warm voor jou).
Tja, al die steden eigenlijk wel.

We willen opzich wel met het vliegtuig, maar het gaat er vooral om dat daar alles binnen bereik is…

Rome is ook een leuk idee! Daar had ik zelfs nog niet eens aan gedacht…

Oke vliegtuig, ja dan kan je ook wel overal naar toe :slightly_smiling_face:. Verona (van Romeo & Juliet) lijkt mij ook een leuk plaatsje trouwens :slightly_smiling_face:
In Rome is alles prima met de voet bereikbaar, je moet soms een stukje lopen waar ‘niets’ te zien is, maar het verveelt totaal niet. Als je daar heen wilt, kan ik je wel een paar ‘exclusieve’ tips geven haha :stuck_out_tongue:
Ehm. Verder ben ik nog niet in veel steden geweest. Ja, in Riga, Letland. Maar dat vind ik niet echt een aanrader.

Porto is echt een aanrader! Het is een nog wat onbekende/niet-toeristische stad als je het vergelijkt met steden als Lissabon en Barcelona, maar het is groot, er is van alles te doen en te zien, het is er mooi weer, het ligt aan het strand, het heeft een hele fijne sfeer, etc :] Ik vond dat alles er wel te vinden was! Ryanair vliegt er heen, dus dat hoeft ook niet duur te zijn. Daar ter plekke heb je metro, bus, toeristen sightseeing bus enzo dus daar red je je prima zonder auto ofzo! Ik ben er van de zomer met mijn vriend geweest, als je meer wil weten of foto’s wil zien moet je maar even roepen ;]

Bosnië

Nog een idee. Wat ik zelf een supergaaf land vind, is Zwitserland. Vlieg naar Zurich, of ga met de nachttrein naar Zurich. Ga van daar uit naar Luzern en maak een boottocht over de Vierwaldstädtensee (prachtige uitzichten!) en daarna met de trein de bergen in en vervolgens met een bergtreintje omhoog. Of naar het meer van Geneve, maar daar ben ik zelf niet geweest. Je kunt ook in de bergen in een natuurvriendenhuis (zelf koken) en dan wandelingen maken (als jullie daar de types voor zijn). Er zijn vast ook nog wel kastelen ergens.

Alles klinkt zo leuk! En ik ben geintresseerd in alles, dus alle tips enzo kunnen jullie allemaal wel sturen!

Nog meer ideetjes?

UP