Vakantie en slapen

Ik heb sinds een half jaar een relatie en zou graag met m’n vriend op vakantie willen. Gwn simpel weekendje weg in Nederland, alleen hoe vertel ik m’n pa dit, hij is erg streng namelijk als het gaat om m’n vriend. M’n pa heeft m’n vriend ook nog niet ontmoet, en heb daar door hem ook nog nooit kunnen slapen en ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Any tips?

Misschien is het wat om je vriend eerst bij je thuis uit te nodigen. Zo kan je vader zien wat voor jongen het is en misschien vindt hij hem straks wel heel leuk!

1 like

Ja, inderdaad. Eerst thuis een dag laten langs komen en daarna een keer bij jou laten slapen. Zeg maar steeds een stapje verder

Hoiii,

Miss moet je hem aan je vader/moeder voorstellen? Dan krijgt je vader vast een goed beeld van je vriend. En tja misshien mag je dan met heb een dagje weg. Suc6!!

Liefs
June

Ik zou ook eerst je vriend en vader aan elkaar voorstellen. Je vader weet dan ook met wie jij graag een leuk uitstapje wil maken. Misschien dat je eens aan je vader kan voorstellen om je vriend bij jullie te laten eten? Dat jullie bijvoorbeeld samen iets lekkers gaan koken. Of wellicht op een plek buiten de deur met zijn 3en een drankje doen / hapje eten.

Ik probeer al 5 maanden dan m’n vriend een keer m’n pa ontmoet maar helaas wil me pa dat elke keer niet en is er alleen maar spanning daardoor, ik vind dat moeilijk, want ik wil dat ze beide comfortabel zijn bij hun eerste ontmoeting.

M’n pa heeft er veel moeite mee dat hij 8,5 jaar ouder is dan ik ben en vind het daarom lastig om hem te ontmoeten en ontwijkt het ook heel erg. Geen idee hoe ik kan zorgen dat ze elkaar, en dan vooral van m’n pa z’n kant, elkaar willen ontmoeten.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar 8,5 jaar verschil kan natuurlijk best wel een groot verschil zijn. Jullie zitten beide waarschijnlijk in een hele andere levensfase, dus ik kan je vader zijn kant enigszins wel begrijpen. Heb je al eens geprobeerd om met je vader om tafel te zitten en het eens goed met elkaar te bespreken?

Ja daar heb je gelijk in, ik weet ook niet hoe oud je bent maar stel je voor je bent nog maar 14? dan is hij dus 18 en misschien wilt hij wel meer dan jij?

Ik ben zelf 19 en hij is 27, wat betreft levens stijl en wat we willen liggen we wel goed op 1 lijn en respecteert hij mijn keuzes ook en als ik ergens nog niet aan toen ben. Maar idd aan tafel zitten zou wel een optie kunnen zinn

Ik zelf ben 19 en hij is 27 dus opzich gaat dat wel en we merken niet echt dat er ene verschil is alleen m’n pa ziet alleen het verschil en leeftijd en niet de lieve jongen die hij daadwerkelijk is

ja dat gaat idd wel als je maar niet doet wat je niet wil. Beloofd?

Misschien kan jij je vader uitleggen dat je al 19 ben, en misschien wel bijna het huis uitgaat?
En dat het gewoon een lieve jongen is met goede bedoelingen.

Suc6! :purple_heart:

Oh Ik doe zeker niets waar ik zelf niet achter staat. En hij zou mij gelukkig ook niet in zo’n positie zetten want hij weet dat ik in paniek kan raken, dus hij vraagt het altijd eerst 20x :joy: voor hij iets doet.

Ik ga proberen met m’n pa te praten alleen ik blijf in zijn hoofd gwn echt nog een klein meisje en in elke discussie zegt hij ook wat moet een 27 jarige met een 16 jarige terwijl ik allang geen 16 meer ben.

ahhh wel cute dat hij het zo vaak vraagt haha

tja en het blijft idd lastig dat je vader denkt dat je nog minderjarig bent.

“Papa, ik en mijn vriend gaan volgende week zaterdag een weekend weg in hotel [naam hotel].” Zorg dat hij het gehoord heeft en loop dan een andere kamer in.