Vakantie Egypte

Deze zomer wil ik graag op vakantie naar Egypte. Ik ben er nog nooit geweest dus ik weet niet zo goed welke plaats het mooiste/leukste is.

Heeft iemand hier misschien ervaring met een vakantie naar Egypte?

Alvast bedankt! x

Ik zou naar Egypte gaan samen met een vriendin en haar ouders en toen zou ik naar dit plaatsje gaan: Hurghada. Maar helaas werd haar oma ziek en konden we niet gaan.

oh dat is minder :frowning_face:, maar toch bedankt voor je reactie!

Sharm-el-Sheik (of hoe je dat mag spellen) lijkt me heel mooi, dat is een bekende badplaats in Egypte. Maar wat ik wel in de gaten zou houden als ik jou was is de stand van zaken daar momenteel… Aangezien heel Egypte haast weel op zn kop staat.

Mijn zus is naar Hurghada geweest in december. Ze vond het wel leuk alleen als je blond bent krijg je veel ongewenste aandacht van mannen, en het is gevaarlijk om je resort uit te gaan zonder begeleiding. En in de zomer is het daar heel erg heet hè, ongeveer 45 graden. Ze vond het leuk en mooi maar ze vond het niet voor herhaling vatbaar maar dat is natuurlijk persoonlijk.

up, bedankt voor de reacties!

Ik ben naar Hurghada geweest. Het was opzich wel een leuke vakantie. Wel vond ik dat als je Turkije of Griekenland gewend bent (als je All Inclusive neemt) het eten erg tegenvalt. De bevolking vond ik ook niet heel vriendelijk. Naja niet iedereen en sommige waren dan ook weer té vriendelijk (aan je kont zitten en zo). Er waren ook echt heel veel bedelaars. Als we ons hotel uitkwamen begon het al, ze stonden gewoon bij de hekken. Die hitte vond ik eigenlijk wel meevallen en wij gingen in hartje zomer. Het was wel warm, maar er stond een lekker windje bij de zee. Ik ben trouwens wel wat gewend qua warmte en daar kan het misschien ook aan liggen.
Ik ben ook een dagje naar Luxor geweest. Dat was héél leuk en indrukwekkend. Wel is het daar écht warm. ( 50 graden ) Maar zeker de moeite waard.
Ik hoop dat ik je hierbij een beetje heb kunnen helpen. Misschien klonk ik heel negatief, maar opzich was het een prima vakantie hoor! Alleen na 10 dagen was ik al die bedelaars wel even zat.

ik ben ook naar Hurghada geweest.
vond het erg leuk, inderdaad veel ongewenste aandacht maar daar moet je geen aandacht aan besteden.
was inderdaad wel heel erg warm, maar alsnog een aanrader :slightly_smiling_face:

Ik heb een rondreis gedaan Aswan - Luxor - Abu Simbel - Edfu - Kom ombo - Caïro - Memphis - Sakkara. Als je écht Egypte wil zien moet je zo’n rondreis doen. Zonnen kom je ook aan toe, want het was deels met een cruiseschip! Zo geweldig!
Als je slechts zon wil zou ik Hughada of Sharm el Seikh gaan… maar dat is eigenlijk een belediging voor het land haha! Er is zoveel moois te zien!

Ik zou echt niet alleen naar zo’n badplaats aan zee gaan!
Egypte heeft zoveel mooie cultuur te bieden, dus ga alsjeblieft niet naar een badplaats waar geen reet te zien is maar naar steden zoals Luxor.

Marsa matrouh is heel mooi(witte zand/helderblauw zee), het is daar nooit te warm en daar zit de cleopatra bad & nog een of ander museum in zo’n grot :stuck_out_tongue_winking_eye: misschien ook Alexandrie daar zit dat grote bibliotheek?

Een vriendin van mij is er geweest, en die vond Luxor en Aswan heel er mooi, ik heb foto’s van haar vakantie gezien, zwaar jaloers haha

Dat is niet te vriendelijk, maar gewoon asociaal :stuck_out_tongue:

Sharm el sheik daar ben ik één keer geweest in het hotel Sunrise Select Diamond beach Resort. Of Hurghada en daar twee keer, in het Hilton en een ander hotel waar ik naam niet meer van weet. Twee top loacties.

O hahaha, ja inderdaad :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik zou niet gaan, er zijn toch nog steeds protesten enzo…?

thanks, voor jullie reacties. Ik twijfel nog wel een beetje, er zijn nog zoveel andere leuke bestemmingen …

Mijn moeder was aan Sham el sheik, en die was er echt heeel positief over.
Vooral de rode zee is heel mooi, je blijft daar drijven en onderwater gebeurd aar echt vanalles. Allemaal mooie vissen en koraal en zo. Volgens haar was het echt heel indrukwekkend.