Vakantie Egypte

Hey allemaal, ik ben van plan om dit jaar naar Egypte te gaan samen met mijn moeder in de mei vakantie maar we twijfelen heel erg in verband met alle onrust daar. Is een van jullie nog kort geleden of vorig zomer naar Egypte geweest en is het wel echt veilig? En welke plekken raden jullie ons aan. We zijn op zoek naar zonvakanties dus niks met museum etc gewoon een mooie strand. Thanks alvast!

Ik zou het zelf niet aandurven.

Ik zou niet naar Sharm El Sheikh gaan, maar Hurghada is gewoon hartstikke veilig en rustig! Ben zelf in 2014 geweest en mn ouders in 2015 en je hebt helemaal nergens last van.

Tegenwoordig is er overal wel wat. Ik zou me er zelf niet heel erg druk om maken. Ik ben zelf een tijd terug naar Caïro geweest, en daar zie je ook heel veel militairen en beveiliging, dus dat geeft ook wel een veilig gevoel. Want stel als er wat gebeurt(en die kans is heel klein vooral met die extra beveiliging) kan er snel ingegrepen worden.

Mijn broer is vorig jaar september geweest naar El Gouna, dus ongeveer een uurtje van Hurghada af. Zelf geen problemen ondervonden daar want El Gouna is met hekwerk beveiligd en er kunnen niet zomaar mensen in of uit. Dit alles was voordat er aanslagen op toeristen werden gepleegd en mijn broer gaf aan dat hij zelf niet heen zou gaan meer.

Zelf zou ik het niet doen, maar dit is meer mijn gevoel. Dit zelfde heb ik een beetje bij Turkije op dit moment.

Ik zou heel erg af gaan op het reisadvies van de overheid en het reisadvies van andere landen in Europa. Maar als jullie je niet veilig voelen zou ik niet gaan, dat maakt de vakantie er niet leuker op.

Twee huisgenoten van mij zijn er onlangs geweest en dat ging prima :slightly_smiling_face:. Er lopen overal gekken rond.

Naar Turkije zou ik absoluut gewoon gaan! Alleen de steden die aan de grens van Syrië zitten is er veel onrust. En naar daar ga je denk ik sowieso niet.

hurgarda !!!

titanic resort is echt een hele grote aanrader :upside_down_face: