Vakantie 2016, Kos of Blanes?

Nou, hoiii

Ik doe samen met mijn beste vriendin dit jaar examen en we willen na de examens dan ook heel graag op vakantie. We twijfelen alleen heel erg. We hoeven niet perse elke dag uit te gaan, gewoon beetje rustig aan doen voor ons is ook geen probleem.

We twijfelen nogal tussen Kos (Griekenland) en Blanes (Spanje). We willen het liefst 10 dagen, maar we zijn nogal bang dat we ons gaan vervelen op Kos, aangezien dat een eiland is en je dus niet makkelijk weg kan…

Daarom vroegen we ons af, wat zijn jullie ervaringen met Kos en/of Blanes?

Alvast bedankt :flushed:

Blanes is geweldig! Ik houd van Blanes, ik heb daar een vakantie gehad van 18 dagen met vrienden toen ik 16 jaar was.

'S morgens gingen we ontbijten bij de bakkerij Bert, daarna naar het strand tot een uur of 2 's middags, daarna meestal alle winkeltjes af, en dan klaarmaken voor het uitgaan, de drank haalde we bij Appie Heijn (lekker Manzana Apfelschnapps met 7up), dan dronken we op het strand of in het park, en gingen we meestal naar de Boemel, Sala Vega of discotheka Arena. Heerlijke tijd gehad daar, een dagje naar lloret de mar, santa susanna (aanradertje), barcelona, calella, het kan allemaal makkelijk met de trein! In blanes heb je een mc donald’s en een lidl, heel veel souvenirwinkels en in de bouwvak zijn er vuurwerkshows op het strand, ge-wel-dig.

Oh en zeker een aanrader naar Millenium Party in Gerona, dat komen de proppers op het strand je wel vertellen!

Ah bedankt voor de snelle reactie! Klinkt inderdaad wel heel leuk!

Ik zou voor Blanes gaan, je hoeft echt niet per se elke dag uit te gaan, in de examenperiode is het ook niet heel druk dus je kan gewoon lekker op het strand liggen of het oude centrum in gaan. Ook is het echt een aanrader om een dagje naar Barcelona te gaan!

Hmm, ja, wij wouden sowieso als we naar Blanes gingen een dagje naar Barcelona gaan (:

Ga ook een dagje met de boot weg van DofiJet boats, mooiste dag ooit daar gehad met die boot, dat is zo gaaf! Barcelona vond ik tegenvallen tbh.

Blanes ben ik nooit geweest, maar Kos is echt prachtig! Je kan op zich, ondanks de grootte, nog best wel wat doen daar. Geweldig eten, genoeg bezienswaardigheden en geweldige mensen.

Ik zou voor Kos gaan, we gingen daar vroeger altijd op vakantie en het is prachtig

Kos! Ben ik vorig jaar op examenreis geweest en het is echt fantastisch, en ook genoeg te doen naast stappen!

Blanes viel voor mij tegen, ik vond het te klein (Lloret was leuker) en ik belandde ook nog eens in het ziekenhuis dus was niet echt een topvakantie haha. Over Kos heb ik echt alleen maar lovende verhalen gehoord, zelf nooit geweest!

Ik ben in beide nooit geweest maar ik zou persoonlijk voor Kos kiezen. Lekker grieks en over Blanes heb ik niet super verhalen gehoord.

Weet iemand ook wat je zoal kan doen in Kos? We twijfelen nog steeds heel erg…

Excursies en je kunt er ook heel goed fietsen!

Kos, because I love Griekenland & Grieks eten.

Maar op Kos heb je zon, zee, strand, leuke culturele dingen, lekker uitgaan en je kan ook excursies doen naar andere eilanden of Turkije!

Ik ben op Kos geweest alleen dan met mn ouders en ik ben 14, dus waarschijnlijk heb je hier niet veel aan :stuck_out_tongue: wij zaten gewoon in een resort en we zijn er bijna niet uitgeweest, we hadden ook gewoon een strand aan het resort. We zijn wel naar de “hoofdstad” daar geweest, was wel leuk hoor. Heb geen ervaring met Blanes.