Vakantie 2016 Amerika

Hallo allemaal,
Een paar weken terug had ik hier ook al een topic over een reis naar engeland nu alleen.
Dat gaat niet door, zoals jullie weten. Ik was nog wat te jong en het was verschrikkelijk duur.
Nu hebben ik en twee vrienden een serieus idee voor over drie jaartjes.
Ja de tijd gaat snel. We willen waarschijnlijk volgend jaar eerst een keer gaan proberen op een camping.
Maar nu ik verder serieus ging nadenken, dacht ik aan het geld.
Ik kan natuurlijk niet verwachten dat mijn ouders alles gaan betalen.
Daarom wil ik nu al gaan beginnen met sparen. Want als we gaan, gaan we drie weken.
Ik heb alles al met mijn ouders overlegd en eigenlijk was dit hun idee. Deze reis Amerika.
Hun wilde de vliegreis en evt zakgeld voor uitjes betalen.
Maar wat heb je zowel allemaal nodig, kwa geld?
Als we gaan zijn we 16.
Ik hoop dat jullie me serieus willen helpen en als je reacties gaat geven van: “Je bent veel te jong, ga iets anders doen” hoef je van mij niet te reageren. Ik zoek mensen die me willen helpen en misschien wel ervaringen hebben.
Mijn vader ging trouwens ook op zijn 16e reizen met vrienden. Vandaar eigenlijk dit idee.
Groetjes :sunglasses:

Ik zou de komende 3 jaar flink gaan werken dan want dit is een heel duur grapje, de rest kun je je later druk om maken. Zeker als je daar 3 weken door wilt brengen.

Waarom ga je niet op taalreis naar Amerika? Dan ben je onder begeleiding, maakt het niet uit hoe oud je bent en leer je ook nog eens wat. Ik vind dit namelijk een vaag plan, alsof je op je 16e door Amerika kunt rondreizen in je eentje.

Op je 16e kun je niks in Amerika :’)

Dit zou evt ook kunnen idd. Maar dan denken we dat we echt vast zitten op een plek. We willen ook naar evt pretparken gaan enzo.
Verder dacht ik al dat het duur zou worden en dus over sparen…

• Begin nu al met diehard sparen.
  • Hou er rekening mee dat je op je 16e daar nog bijna niks kunt/mag.

Misschien klinkt dit raar maar ik ben nu een jongen en wil gaan met twee vrienden. Zit op het account van me zus omdat ze zei dat dit een goedbezocht forum is waar ze snel reageren.
Maar anyway, ik denk dat ik zozo niet in een hotel wil zitten. Waarschijnlijk is het super duur en zit je met die leeftijdsgrens.
Camping lijkt me gezelliger en veeeeeel goedkoper.

Maar als jij nu 13 bent, hoe wil je dan gaan sparen? Je hebt nu toch helemaal geen inkomsten?

Idd en word trouwens 13 over een week :slightly_smiling_face:
Uhm ik denk klusjes en verjaardagen enzo. Bij ons zijn er al aardig wat bedrijfjes die 12 jarige zelfs al laten werken voor een loon van 2 euro per uur.
Dan werk je zwart.

Heet je zus Larsje?

Dit, ben ik bang voor. Niet fatsoenlijk zelfstandig reizen zoals jij (TS) dat nu voor ogen hebt denk ik, dan kun je veel beter sparen voor een taalreis van bijvoorbeeld EF, dan kun je wel in Amerika zijn en allerlei toffe dingen doen maar ben je niet helemaal alleen.

Nee lara.

Zou ik een link mogen?
Thx trouwens voor tip!

Dus dan ben je 3x jarig, en dan krijg je ±80 euro. Met 240 kan je denk ik net je vliegtickets betalen…

Lol…
Dat duurt nog even.

Ik zeg toch dat mijn ouders de vliegtickets betalen en de uitjes. Ik dus de accomodatie.
Trouwens goede tip voor die taalreizen van EF!
Ze hebben ruime keuze aan bestemmingen

Oke, maar van 240 euro kan je ook niet 3 weken op een camping liggen ben ik bang

Klopt maar zelf vind ik de tijd behoorlijk snel gaan. Ik ga nu nog +/- 10 weken naar school en dan zit het eerste jaar er al weer op.
Voordat je weer naar school moet is het eind augustus en zit je alweer bijna in september.
Zo blijft de tijd maar doorgaan.
En ik zeg dus ook dat we vakantie 2014 waarschijnlijk al alleen ergens in nl of belgie gaan proberen.

Voor 240 net je vliegtickets betalen? Hahaha dat zou een dream come true zijn.

Je moet er vanuit gaan dat je minstens 700 euro kwijt bent aan alleen al je vliegticket en dat zijn de redelijk goedkope tickets, afhankelijk van naar waar je reist. Je moet betalen voor je verblijf, en dat is zeker niet goedkoop. En als je daar bent, neem ik aan dat je ook wat sightseeing gaat doen, wat ook niet niks is.

Verder is de kans heel klein dat je uberhaupt naar Amerika mag vliegen. Je mag onder de 18 in principe niet zelfstandig reizen en dan zijn er ook nog verschillen tussen binnen de EU of naar een geheel ander continent. Maar onder toezicht van een stewardess kan je erheen vliegen.
Maar in Amerika wordt je als volwassene gezien zodra je 21 bent. Je kan dus waarschijnlijk nergens verblijfen.
Ik zou kijken, hoe stom het ook is, of er een volwassene meekan, of nog een paar jaartjes wachten.

En sparen en hard werken, want het is duur.