vakantie 16+

Hey,
Ik heb nu sinds 13 maanden een vriend, en we willen misschien in de zomervakantie een weekje op vakantie.
Het probleem is dus dat we dan 17 en 16 zijn.
Ik kan héél veel hotels vinden, die ook niet zo duur zijn, maar mag je daar dan ook naartoe met z’n 2e als je 16 en 17 bent?
Ook zie ik veel leuke dingen op vakantieveilingen.nl maar om daar een account te hebben, moet je al 18 jaar zijn.
Zou mijn moeder dan bijv. ook een account kunnen aanmaken, ergens op bieden en die bon aan ons geven, zodat wij een weekje op vakantie kunnen?
Ik wil natuurlijk wel zeker weten of het kan, want anders betalen we dadelijk een hele hoop geld voor niks…
We willen ook graag naar het buitenland, zoiets als Italië.
Of weten jullie toevallig andere leuke hotels waar je vanaf 16 jaar naartoe mag? We willen niet opstap gaan ofzo, dus niet echt een ‘feesthotel’ of iets in die richting.

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik zou even gaan informeren bij verschillende reisbureaus over leeftijd.
Dan weet je sowieso waar je aan toe bent en kun je vervolgens naar een vakantiereisje gaan kijken.

Je kunt bijna overal heen als je 16 bent.
Anders staat het wel anders aangegeven op de site van het hotel.
Ben ook met 17 alleen op vakantie gegaan met mijn vriend naar spanje.

Maar bij vakantieveilingen.nl zie ik alles écht heel goedkoop, en daar moet je min. 18 zijn voor alleen al een account?
Zou ik mogen vragen in welk hotel jij hebt overnacht met je vriend in spanje? (:

ik heb bij vakantieveilingen.nl een hotelbon “gekocht”, op mijn moeders naam en op mijn rekeningnummer. en op de cheque die ik toen thuis kreeg staat geen naam. ik ben zelf 16 en mijn vriend 17 dus het kan gewoon :slightly_smiling_face:

Was dat hotel in Nederland? En zeiden ze er niks van? Want vaak moet je toch je ID/paspoort of iets laten zien bij het inchecken?

Je kan ook naar een hostel gaan;) ik ben in barcelona naar een hostel gegaan en die zag er prima uit en lag in een goede buurt. Prijs was ook goed :wink:

Wat is dan echt het verschil? En als ik via vakantieveilingen.nl kan, dan doe ik dat liever, aangezien dat echt heel goedkoop is!

Toen ik op m’n 16e op vakantie ging met een vriendin (zij was 17) konden we bijna nergens terecht >_<

Dat bedoel ik, ik wil liever niet voor zo’n soort verrassingen te komen staan…

lees goed de voorwaarden door bij vakantieveilingen.nl anders kom je voor een hoop verassingen te staan. zoals dat je bv eten in hotel niet bij de prijs in zit.

Ja, dat heb ik net gedaan! Dat vind ik nog niet zo erg, want we kunnen zelf denk ik ook wel wat maken of ergens goedkoop eten, toch?

Bij vakantieveilingen inderdaad goed lezen wat er wel/niet bij zit en of er nog verplichte kosten bovenop komen, maar verder kan dat wel hoor. Normaal gesproken staan die bonnen niet op naam, dus als je moeder hem koopt kan ze hem aan jullie geven (:

Als je ‘gewoon’ een hotel wil boeken zou ik even naar het hotel bellen, kan best zijn dat het wel gewoon mag, of dat ze bijvoorbeeld willen dat je ouders garant staan als er iets mis gaat!

Haha hoe kom jij aan je plaatje? Die is van mij XD (Niet dat het niet mag hoor, vond het gewoon grappig)

Ja ik heb ook al goed gekeken en net een mail gestuurd naar vakantieveilingen.nl! Wel moet je bij veel hotels dan perse daar ontbijten en avondeten… Dan is het toch best snel weer duur, dus sowieso nog even wachten totdat er een nog beter hotel uitkomt!

Volgens mij kan je op Booking.com trouwens ook gewoon hotels reserveren… Ik boek ze daar altijd (staan er superveel op, ook hele goedkope) en volgens mij hoef je je geboortedatum niet in te vullen. Je hebt daar alleen een creditcard voor nodig, die moet je dan zien te lenen van iemand… (er wordt niks van afgeschreven, dat is puur zodat ze zeker zijn dat ze je geld krijgen, als je dus bijvoorbeeld niet kunt betalen in het hotel)

Nou ja wij zijn uiteindelijk in een tipi in slagharen terecht gekomen haha, omdat we niet in een huisje mochten… naaiers

Hostels is echt de uitkomst voor lowbudget vakanties. :slightly_smiling_face:
En je kunt er dus ook naartoe op je 16/17e. Ik ken genoeg mensen die op die leeftijd op vakantie zijn gegaan, zonder ouder, naar het buitenland.

haha via google! oh echt? hahah dat is inderdaad grappig ja!;p

nee voor heel europa! nou bij sommige hotels moet je dat wel laten zien! maar als je bijvoorbeeld dat laat zien wat je van vakantieveilingen hebt, dan zullen ze niet moeilijk doen…