Vak laten vallen, maar later opnieuw kiezen

Ik moet, om over te gaan naar de volgende klas, het vak tekenen laten vallen.

Ik heb echter wel interesse in tekenen en kunstgeschiedenis en ik vroeg me af of jullie misschien weten of het mogelijk is om een vak wat je hebt laten vallen, ergens midden in het jaar daarna weer te kiezen.

Ik ben namelijk van plan om de opdrachten gewoon te maken in mijn vrije tijd en ik heb iemand gevonden die haar kunstgeschiedenis aantekeningen naar mij wil door sturen.
Dit bovenstaande ga ik sowieso doen, maar ik zou het ook best fijn vinden om voor mijn werk ook becijfert te worden…

Dus… Weet iemand of dit mag?

Dat denk ik niet eerlijk gezegd?

Beter vraag je het aan je mentor op school of mensen die er over gaan.
Elke school is anders.

Ik denk het niet, maar je zou het kunnen voorleggen bij school of bij de leraar die je daarvoor krijgt?

Die mogelijkheid ken ik niet op mijn school, maar je zou altijd even met je coördinator of mentor kunnen overleggen of dat mogelijk is.

Hmm… Ja, het lijkt mij eigenlijk ook dat het niet mag.

Maar aan de andere kant, als je midden in het jaar zegt dat je heel erg graag weer dat vak wil volgen, omdat er heel erg van baalt dat je het hebt laten vallen, zal het misschien wel weer mogen?
Aangezien meer school toch gemotiveerd moet worden…

Maar als je het vak kan laten vallen, neem ik aan dat het een extra vak is? Of wil je hem later weer met een vak ruilen of iets dergelijks?

Bij mij heeft een meisje wel zoiets gedaan in de 4e klas. Ze had aardrijkskunde en maatschappijwetenschappen in haar vrije deel (dus 1 kon ze laten vallen). Dat was op den duur toch te veel dus heeft ze maw laten vallen, toen wilde ze het op den duur toch wel weer volgen dus heeft ze het er in de 5e ofzo toch weer bijgedaan en heeft ze de SE toetsen ingehaald.

Vooral bij een vak als tekenen lijkt me dat eigenlijk niet echt een probleem. Maar misschien had ik wel gewoon een hele makkelijke school

Ja, ik heb tekenen als extra vak.

En ik dacht inderdaad dat het misschien wel zo mogen als ik gewoon de gemiste stof in zou halen.

En, nee, ik heb tekenen niet per se nodig voor mijn studie, maar ik vind het gewoon leuk en ik ben van plan om het sowieso te blijven volgen, dus dan is het ook wel fijn om een cijfer te krijgen voor mijn werk. En het staat opzich ook wel leuk als je tekenen op je diploma hebt staan. :slightly_smiling_face:

ja, het eerste jaar van de vierde voor de kerstvakantie.
ik had in de derde aardrijkskunde laten vallen en duits gekozen, maar na een maand in de vierde heb ik toch duits laten vallen en aardrijkskunde gekozen.
maar ik hoefde het niet te laten vallen voor mijn overgang ofzo.

Een meisje van mijn school had wel een vak laten vallen en in haar examenjaar had ze hem weer. Best raar, maar het kan dus wel.