Vaginisme

Hallo iedereen,

Ik ben een vrouw van 29 en heb al verschillende jaren vaginisme.
Ik kan geen seks hebben met m’n vriend, waar ik ondertussen al 10jaar mee samen ben.
Ook tampons inbrengen lukt niet.

In het begin dacht ik dat het gewoon tussen m’n oren zat en dat ik me maar moest ontspannen maar automatisch spande ik me toch op.
Na opzoekingswerk via google kwam ik uit bij vaginisme. Ik schaamde me er erg voor, nog steeds trouwens.

Mijn vriend en ik willen dolgraag kinderen maar weten ook dat het niet zal lukken zonder hulp in te roepen van een gynaecoloog.
2 weken geleden heb ik m’n stoute schoenen aangetrokken en heb ik gebeld naar de gynaecoloog voor een afspraak. Toen ik het nummer draaide bonsde m’n hart ongelooflijk snel…
De wachttijd was 6 maand, maar ze heeft me er tussen genomen. :slightly_smiling_face:

Dus bij deze ben ik vorige week langs geweest. Het is echt een zachte, lieve mevrouw die veel begrip toonde voor m’n situatie en zei dat ze me begreep. Kon daar dan ook m’n tranen niet bedwingen toen ik m’n verhaal deed.
Ze heeft geprobeerd voor een gynaecologisch onderzoek uit te voeren maar dit lukte niet.
Haar voorstel is om me in slaap te doen om zo het onderzoek toch te kunnen doen om te zien of er niks anders aan de oorzaak ligt, vb. te nauwe vagina of te dik maagdenvlies.

Heb haar ook verteld dat ik in een forum gelezen had bij iemand waar ze het maagdenvlies operatief verwijderd hadden, heb haar gevraagd of ze dit bij mij ook niet kan doen. Ze zei dat ze ging zien, als het te dik is dan zou ze het verwijderen maar als het niet te dik is dat het dan niet nodig is. Heb haar toch gevraagd of ze het sowieso niet wil verwijderen, dat dit voor mij ook al een grote stap is, aangezien ik veel schrik heb voor de pijn bij het ontmaagden.

Volgende week gaan ze me in slaap doen, ben toch benieuwd…

Heb ook gelezen dat, wanneer seks niet lukt, je zelf via een spuit het sperma kunt inspuiten.
Heeft iemand hier al ervaring mee, en hoelang duurt het eer je zwanger wordt op deze manier en weet er iemand hoe diep je dit spuitje moet inbrengen?

Hopend op veel reactie, :wink:

Melanie XXX

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel meiden zullen zijn die hier al mee bezig zijn… Ik denk dat Viva hier een beter forum voor is?

OT: nee sorry, ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik wens je wel heel veel sterkte en succes.

Slotje.