vaginaprobleem

ik heb een heel genant probleempje,
maar ik geloof dat er iets mis is met mijn down-under area. Mijn schaamlippen zijn nogal raar, donkerroze, en als je ze dan beter bekijkt lijken er witte vlekjes op te zitten (héél klein, maar gezond ziet het er niet uit?). verder ruikt mijn V niet zo fris en dat ruik je dus ookal als ik gewoon zit (zonder broek) (maar misschien is dat redelijk normaal, ik heb wel gelezen dat het ‘natuurlijk niet naar rozen ruikt’), ieg IK kan zelf het ruiken.
Ik probeerde vandaag mijn vinger in mijn vagina te steken, en dat heb ik vaker geprobeerd maar het dan niet ‘gevonden’ ofzo (het voelde gewoon echt niet prettig). Nu heb ik dus even doorgeduwd of hoe ik het ook moet omschrijven, en de zijkant voelde niet glad(bobbelig) en ik kon mijn vinger er niet eens in bewegen. nouwja ik verwachtte ook niet dat er een gapend gat zat, maar ook niet dat het echt onprettig zou voelen en zó klein zou zijn. Tampons draag ik overigens ook nooit, ik was mezelf niet dagelijks daar beneden en zou ook niet weten wat ik behalve gewoon wat water er langs te laten lopen kan doen.
Zijn die dingen normaal of wat moet ik doen? ik ben net 17 en ben enigskind dus kan het niet vragen aan een oudere zus ofzo.

Misschien is het een idee er een dokter naar te laten kijken? Want het klinkt een beetje raar.

Nou ik weet niet maar over het algemeen stinken vagina’s volgens mij gewoon. Een hel is dat. Al dat gewas en gedoe. Inlegkruisjes kunnen volgens mij al een heel stuk helpen.

Geruststelling, bedankt! ja die puntjes/blaasjes// is alleen bij de binneste schaamlippen en ook wel tussen de binnenste en buitenste in, als je snapt wat ik bedoel. maar dat stuk is ook een heel klein beetje roder dan de rest.

Katoenen ondergoed, dagelijks met een beetje water wassen en geen inlegkruisjes en zeep kunnen helpen. Als je dit allemaal al doet en alsnog zo erg stinkt van beneden dat je het kunt ruiken zonder je neus erin te steken dan kun je naar de huisarts gaan voor een controle.

Dat het stinkt, daar kan je iets aan veranderen.
Drogist heeft heel veel zalfjes en shampoo’s daarvoor, zoals Chilly.

Dat het niet glad is klopt en dat het donker is, kan iets te maken hebben met opgewonden zijn of groeien.
Vertrouw je het nou echt niet, kan je het het beste aan je moeder vragen, mocht je daar contact mee hebben of iets dergelijks.

Moeders zijn de moeilijkste niet en helpen hun dochter maar al te graag! :wink:

Sowieso vraag ik met af of je het ooit gedaan hebt zegmaar. Want als je het niet regelmatig doet ofzo dan heb je sowieso niet echt een gapend gat zoals je het noemt. Het zal dan heel strak staan en met moeite zul je erin komen, dus ook je vinger erin en een tampon zullen gewoon pijn doen en moeilijk erin te krijgen zijn.
Ik denk verder niet dat je iets ernstigs hebt ofzo hoor :slightly_smiling_face:

Ik zou het sowieso niet met zeep gaan wassen, ook geen speciale zeep. Water blijft het beste. Gewoon als je onder de douche staat een beetje schoonwrijven, ook tussen je schaamlippen zegmaar.
Verder katoenen ondergoed dragen, en toch proberen elke dag te wassen, kan ook gewoon met een washandje met water dus dan hoef je niet te douchen, gewoon dat het weer even fris is.

Heb je ook veel last van afscheiding, want dat ruikt natuurlijk niet fris en dan kan het daaraan liggen.

Elke dag wassen met gewoon water. Als je het met zeep doet, gaat het daar irriteren. Voor de rest klinkt het inderdaad normaal. En misschien is het een tip om als je ongesteld bent, een mini tampon in te brengen. Dan glijdt het al makkelijker, en is je vagina gewend dat er iets in zit, als je het vaker doet.

Geen chilly shit, gewoon dagelijks wassen met alleen water.
En de rest wat je omschreef is gewoon normaal.

En ook geen lacatacyd en huismerken van drogisten.
Het is rommel en maakt het inderdaad erger.
Ook inlegkruisjes verergeren het probleem.
Het kan zijn dat je een schimmelinfectie heb.
Laat dat wel controleren door een huisarts.
Mocht het zo zijn dat je dat wel hebt krijg je een zalfje.
En ben je er van af.
Was je vagina iedere dag met schoon water.
Dus er niet alleen een beetje water langs laten stromen…
De meeste tips zijn hier al gezegd.
Maar blijf in ieder geval af van de wasgels en emulsies en ook die doekjes.
Allemaal troep.

dubbel