Vaginale schimmel

Hoi lieve dames,

In augustus heb ik een vaginale schimmel infectie gehad waarschijnlijk door stress, ik ben bedreigd door een man met een vuurwapen die hem heeft doorgeladen voor mijn gezicht.
Van de huisarts kreeg ik toen capsules voor in de vagina, daktarin gyno. Deze capsules hebben heel goed geholpen en binnen 2 dagen was ik van de schimmel af.

Ongeveer een maand later kreeg ik het weer opnieuw, zonder in deze tijd seksueel actief te zijn geweest.
Ik heb niks in mijn eetpatroon of levensstijl veranderd en probeer mij van onderen zo schoon mogelijk te houden uiteraard.

Ik heb een gezond gewicht en eet ook altijd gezond, ben geen snoeper en gebruik weinig suiker en vet e.d.

Nu heb ik 3 weken terug weer opnieuw schimmel gehad, dit was tijdens mijn menstruatie en daardoor mocht ik de capsules niet gebruiken. Binnen een paar dagen is de infectie vanzelf over gegaan, maar nu 3 weken later dus, heb ik weer opnieuw de schimmel te pakken.

Aangezien ik een vriend heb heeft hij zich getest, niks aan de hand. Sinds de vorige infectie hebben we expres geen seksueel contact meer gehad, maar zelfs dan komt de infectie terug.

Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben en die mij kunnen helpen?
Het is wel fijn dat die capsules zo goed helpen , maar zit er niet op te wachten om dit elke maand te kunnen herhalen. Trouwens, huisarts weet er van en zegt dat het werkelijk van alles kan komen. Eten ,drinken, wasmiddel, shampoo, kleding, en alles wat ik kan bedenken heb ik al eens laten staan en andere merken geprobeerd maar dit heeft geen effect.

liefs

Ik heb er ook een lange tijd last van gehad (sinds afgelopen zomer tot ongeveer 1,5 maand geleden), wat mij heeft geholpen zijn cranberry pillen (http://www.detuinen.nl/de-tuinen-cranberry-met-vitamine-c.html). Daarbij heb ik ook op m’n suikers gelet. Het is nu vrijwel over!

Ik heb er ook wel eens last van, en volgens mij blijf je zo’n schimmel altijd bij je dragen… Als je je dus een dagje iets minder voelt kan het al weer terugkomen! Weet niet of er veel aan te doen is, behalve inderdaad niet veel suikers eten e.d.

Hoi GypsieGirl,
Ik heb een tijdje terug een artikel geschreven over de gezondheid van je vagina. Deze moet nog online komen, maar heb me er dus al wel in verdiept.
Schimmel in je vagina kan inderdaad door allerlei dingen veroorzaakt worden, ik heb wel een aantal tips om de kans er op te verkleinen:

• Draag alleen katoenen ondergoed
  • Als je ongesteld bent draag dan tampons ipv maandverband. Maandverband zorgt voor een broeierig klimaat daar beneden. Verwissel je tampon iedere twee uur
  • Was je vagina alleen met water.
  • Eet gezond
  • Was je vagina na de seks goed met niet te warm water. Sperma kan ook de oorzaak zijn van schimmels door de andere ph waarde.

Misschien kun je ook es googlen op een yoghurt dip, ik heb geen idee of dit werkt maar veel vrouwen zweren erbij. Ze dippen een tampon in een bepaalde soort yoghurt en brengen die dan in hun vagina.

Hopelijk heb je hier wat aan!

De schimmel draag je niet vanaf de eerste keer bij je, want alle vrouwen hebben die schimmel.
De schimmel komt tot uiting doordat je vagina uit balans is.

Ik heb ook last gehad van een terugkerende schimmel, bij mij kwam hij eens in de 2 maanden terug ongeveer. Heb er uiteindelijk iets van 5 in een jaar gehad en was er toen helemaal klaar mee. Flink wat gegoogled naar eventuele oorzaken en ik heb de volgende stappen ondernomen: stoppen met de pil, suikerinname sterk verminderen, verder slaap ik nu zonder ondergoed zodat het 's nachts de kans krijgt om te ‘luchten’ als het ware, douche ik meteen na de seks (en plassen, tegen blaasontsteking), en ben ik overgestapt op een menstruatiecup in plaats van tampons of maandverband.

Goed, dat zijn een hoop dingen natuurlijk en ik kan niet zeggen wat voor mij de oplossing was. Ik heb het gevoel dat de pil in ieder geval een deel van de oorzaak was. Ik heb 5 jaar aan dezelfde pil gezeten en pas het laatste jaar kwam de schimmel steeds terug, maar mijn eerste schimmel kreeg ik ook toen ik net begon met de pil. De laatste schimmel die ik heb gehad is vlak nadat ik was gestopt met de pil (dan moeten je hormonen weer in balans komen en dat helpt ook niet mee.)
Ook denk ik dat de menstruatiecup heeft geholpen. Deze vangt het bloed op in je vagina. Omdat het afgesloten is, kan er geen zuurstof bij het bloed komen (wat bij een tampon of maandverband wel het geval is), waardoor er geen bacteriën groeien. De meeste meisjes vinden het idee van een menstruatiecup eng/vies en ik vond het ook heeel raar toen ik er voor het eerst over las, maar lees je in en denk er eens over na zou ik zeggen :slightly_smiling_face: het heeft een hoop voordelen.
De rest van de maatregelen… ja, ik weet niet hoeveel effect die nou hebben gehad, maar het is sowieso hygiënisch of gezond en een kleine moeite als het eenmaal gewoonte is.

Heel veel succes en sterkte iig :slightly_smiling_face:

Oh toen ik het mijn huisartsassistente vroeg zei ze van ‘tsja vervelend, dan zal je wel een slechte weerstand hebben’ en dat was het :’) zo van yo bedankt voor de hulp enzo. Maar mijn laatste was in februari volgens mij en heb er geen last meer van gehad! *knocks on wood*

Hooi, ik heb er ook veel last van gehad.
Veel water drinken en slik cranberry pillen!! Dat hielp voor mij.

Ik heb nu geen last meer van een schimmelinfectie maar helaas doet de seks bij mij nu bijna altijd pijn op het begin…

Dit verschilt per persoon. Ik kan juist geen tampons meer indoen want dat maakt alles erger. Gewoon goed je maandverband steeds verwisselen.

Hey! Je hebt waarschijnlijk antibiotica gehad hiervoor? Heb je deze volledig uitgenomen? Want als je ze niet volledig uitneemt, kan het zijn dat de bacterie niet volledig overwonnen is en je wel geen symptomen meer had, maar de bacterie er wel nog was. Als je dan stopt met de pilletjes, komt de schimmel vanzelf weer terug.

Antibiotica helpt tegen bacteriën, niet tegen een schimmel en heeft hier dus weinig mee te maken.
Door het slikken van antibiotica is je kans op een schimmel wel vergroot, omdat de natuurlijke balans tussen schimmels/bacteriën in je vagina dan verstoord is (een antibioticum doodt helaas ook veel goede bacteriën) waardoor de schimmel die normaal onschuldig is, nu de kans krijgt om door te groeien.
Maar je krijgt geen antibiotica om een schimmel weg te nemen.

[quote author=Chaye link=topic=330297.msg277244092#msg277244092 date=1450438162]
Hey! Je hebt waarschijnlijk antibiotica gehad hiervoor? Heb je deze volledig uitgenomen? Want als je ze niet volledig uitneemt, kan het zijn dat de bacterie niet volledig overwonnen is en je wel geen symptomen meer had, maar de bacterie er wel nog was. Als je dan stopt met de pilletjes, komt de schimmel vanzelf weer terug.
[/quote

Ik heb geen antibiotica gehad, daar ben ik namelijk allergisch voor.

Voor iedereen die nog mee leest, ik heb nu bij de gezondheidswinkel een detoxkuur gehaald om het lichaam 1 malig te reinigen en dan opnieuw te beginnen,. kan zijn dat de schimmel in de darmen zit en dat het daar niet helemaal weg is en daardoor weer steeds uitbreekt.

Heb je al eens Isobetadine unigyn gebruikt? Werkt ook goed tegen schimmelinfecties en candida omdat het ontsmettend werkt. (beetje gelijkaardig aan te brengen zoals daktarin)

http://cnt.newpharma.be/images/products/nl/500/iso-betadine-unigyn-5-monodosissen-plus-5-canules.jpg

Verder is de behandeling met Daktarin gynaeco ook goed, maar als je het teveel moet gebruiken begint je lichaam er zich tegen af te weren en werkt het gewoon niet meer uiteindelijk…

nee dit product ken ik nog niet, ga het opschrijven en wellicht is het een uitkomst. dankjewell !