Vaginale klachten

Hee allemaal.

Ik weet dat hier geen artsen zijn maar misschien kent iemand de symptomen. Nu is geen arts meer bereikbaar maar ik maak me toch wel een beetje zorgen.
Al een paar dagen heb ik last van heel veel witte en dikke afscheiding maar daar naast heb ik ook erg veel jeuk en een branderig gevoel aan mijn binnenste schaamlippen. Het doet echt zo pijn en ik kan nauwelijks lopen omdat het zo prikt en jeukt.

Herkend iemand deze klachten en misschien tips zodat in ieder geval de jeuk verminderd?

Schimmelinfectie, morgen even de huisarts bellen voor miconazol.

Klinkt als een schimmelinfectie! Je daar gewoon wat bij de drogist voor halen, en anders even langs de dokter!

Ja dacht ik ook al aan maar ik heb t nog nooit gehad dus wist het niet zeker. Mn binnenste schaamlippen zijn ook een beetje opgezwollen. Is dat ook normaal tijdens een schimmelinfectie of is t dan iets anders?

^Ja, is normaal, bij mij werd het ook dik en rood. Ik haal zelf altijd gewoon spul bij de drogist, Canesten Gyno heet dat.
Mocht je seksueel actief zijn is het wel belangrijk dat je je partner ook laat smeren. Als hij namelijk voor de infectie zorgt kan jij blijven smeren, maar blijft het bij jou terugkomen. Hij hoeft er overigens geen last van te hebben om jou te infecteren, niet iedereen is er even gevoelig voor.

En als je het niet vertrouwt, de huisarts kan ook geen kwaad natuurlijk!

Schimmelinfectie denk
Ik heb het een aantal keer gehad (sinds ik een spiraaltje heb wat vaker) en het zijn precies deze klachten.
Ik zou wel als ik jou was om pilletjes vragen (ik was soms een dikke week aan het smeren voor de klachten echt goed minder werden) want dan ben je er zo van af.

Meestal is het een schimmelinfectie. Het kan ook een bacteriƫle infectie zijn. Als je seksueel actief bent en het zonder condoom hebt gedaan met een vrij onbekend iemand kunnen dit ook symptomen zijn van chlamydia of gonorroe. Er zijn dus drie opties, maar de eerste komt echt vaak voor. Bij een schimmelinfectie is canesten gyno genoeg, bij de andere twee opties schrijft de huisarts meestal antibiotica voor.

Heyy ik heb een probleem. ik gebruik deze website nog niet lang maar ik heb ongeveer nu 1week last van wondjes op mijn vagina en errond. het doet pijn bij het lopen. Ik heb nog geen seksgehad. En durf er eiglk ook niet mee naar de huisarts. Kan iemand me zeggen wat ik precies heb?!

Ga maar de huisarts.