Vaginale afscheiding + jeuk

Hoi iedereen,
ik heb soms last van jeuk rondom mijn vagina en meer afscheiding. Dit gaat dan meestal na éen of twee dagen weer weg. De vorige keer dat ik hier last van had was ongeveer 2 maanden geleden. Nu heb ik het vrijdag weer gekregen en het is nu al weer zo goed als weg. De afscheiding is dan ook een beetje geel/groenig wanneer het op een wit wc papiertje zit.
vraag me af of er meiden zijn met dezelfde klacht en weten wat dit is. Ben bang voor soa’s. Heb nu ongeveer een jaar een vriend en met hem ook voor de eerste keer onveilige seks gehad. Hij had voor mij al wel onveilige seks gehad maar hij heeft nooit klachten.
Het kan ook een schimmelinfectie zijn maar mijn afscheiding is een beetje geel/groenig en ik dacht dat als je een schimmelinfectie hebt het dan meestal witte afscheiding is. Het rare is dat het naar 2 dagen al weer weg is en daarom denk ik toch sterk dat het wel een schimmelinfectie is.

wie o wie helpt mij even.

ja ja ik weet dat ik naar de huisarts moet voor zekerheid maar ik vind dit soort klachten nogal gênant en heb een man als huisarts. :hammer:

Kan allebei. Bij de drogist kun je medicijnen halen tegen schimmelinfectie. Alleen dan moet je je vriend ook behandelen, anders kan hij het steeds weer aan jou geven (ook als hij geen klachten heeft).
En misschien samen een soa test doen ?

Maar het lijkt mij als het een soa is dat ik er dan constant last van heb?
Overigens is een schimmelinfectie niet persé seksueel overdraagbaar en kan vanzelf over gaan dus daar hoef je je niet persé voor te behandelen.

Als je echt gaat twijfelen toch even naar de huisarts. Die ziet echt wel gekkere dingen en heeft overigens ook geheimhoudingsplicht. In de drogist kun je overigens medicijnen halen voor schimmelinfectie. Wat betreft afscheiding daar valt weinig over te zeggen, behalve als het erg begint te ruiken.

Ik heb even geleden ook last gehad van vaginale jeuk etc, zo goed als dezelfde symptomen als jij. Bij mij bleef de jeuk echter enkele weken. Ik heb het opgelost door knoflook te gebruiken, ik vond de tip op youtube. Bij mij heeft het geholpen, ik heb geen jeuk meer maar ik vond het wel heel eng om te doen. Je dient een stukje knoflook in je vagina te steken. Ik durfde niet naar de doktor gaan omdat ik me schaamde toch is het belangrijk om soms die stap te zetten. Maar wie weet, misschien helpt knoflook jou ook.