Vagina geur

Hey,
hoe moet je precies je vagina verzorgen om vieze luchtjes te voorkomen? Hoe kan je het goed schoon houden en zelfverzekerd zijn dat het niet stinkt?

Vagina’s ruiken nou eenmaal niet naar roosjes, bij niemand niet. Je vagina’s vooral niet(!) wassen met zeep, dat is niet goed voor de PH waarde. Je kan eventueel iets van Lactacyd gebruiken maar daar zijn gemende verhalen over. Je kan ook ondergoed van katoen dragen, dat is beter dan synthetisch ondergoed.

Maar als het erger ruikt dan normaal, misschien moet je je dan afvragen of je geen vaginale infectie hebt oid.

inlegkruisje dragen en regelmatig vervangen, dan ruik je niks.

Het is niet goed om altijd inlegkruisjes te dragen, naast je ongesteldheid. Inlegkruisjes gaan snel broeien waardoor bacteriën vrij spel krijgen. :wink:

Daar ben ik het niet mee eens, als je veel afscheiding hebt is het veel smeriger om de hele dag dezelfde onderbroek te dragen dan om een keer of 6-8 per dag je inlegkruisje te vervangen. Is maar net hoe je ermee om gaat.

True, maar ik denk dat als je heel veel afscheiding hebt én het heel erg ruikt je moet af vragen of je niet gewoon een infectie hebt.

Wassen met water. Maar als je echt vindt dat je vagina stinkt moet je naar de dokter gaan want het hoort niet te stinken.

Tijdens het douchen wassen met water
geen zeep gebruiken.
Maandverband en inlegkruisjes werken inderdaad sneller bacteriën in de hand, dus beter zo min mogelijk gebruiken.

Overigens lactacyd oid is ook helemaal niet goed voor je vagina.
Vaak wordt het daar alleen maar erger van.

Het is misschien een wat genante vraag, maar heb je last van een ‘ruikende’ vagina momenteel?
Zo ja, dit kan duiden op een schimmel of bacterie, waarvoor je bij de huisarts medicatie krijgen kunt.

"

Inderdaad alleen met water wassen, niet te heet water, maar gewoon lauw. Als je dit dagelijks doet, zou het niet heel erg moeten ruiken.

Inderdaad wassen met water en ook veel water drinken en gezond leven.

Ik gebruik meestal ook inlegkruisjes. Ik heb een veel frisser gevoel en voor de rest nergens last van.

Gewoon gebruiken als je het wilt.