Vage klachten -> B12 tekort

Heey allemaal! :slightly_smiling_face:
Ik post dit op meerdere websites omdat ik vind dat dit iets bekender moet worden.
Sinds mijn tiende ongeveer had ik hele vage klachten, buikpijn, hoofdpijn, vermoeid etc. Heel veel tests gehad, op het laatst zelfs hersenscans (o.a. een MRI scan) en de dokters wisten niet wat er aan de hand was, bloedtests waren gewoon goed, het was ook geen emotionele stress, alles was helemaal goed, volgens hun. Ze zeiden altijd tegen mij dat er heel veel meisjes van mijn leeftijd waren die heel erg moe waren en heel erg vaan buikpijn en hoofdpijn hadden enzovoorts. Dit is zo doorgegaan tot mijn vijftiende. Was intussen OVERAL geweest, mediums, iriscopisten, gewone dokters, neurologen, kinderartsen, Chinese dokters, enzovoorts. Allerlei medicijnen gekregen die helemaal niet goed waren. Op het eind wilden ze me zelfs in een revalidatie centrum stoppen voor drie maanden.

Een tijd geleden was ik weer naar de dokter gegaan, weer een bloedtest gedaan, en daaruit kwam een vitamine b12 tekort. Dit was al heel vaak getest maar daar was niets uit gekomen, volgens de dokters. Als de normale waarde 130 is, had ik behoorlijk wat klachten met mijn 121.

Ik schrijf dit op meerdere websites omdat het mij 5 jaar heeft gekost om uit te vinden wat het was. De klachten veranderden niet, dus het is waarschijnlijk gewoon nog hetzelfde als eerst. Ik kon ook niets vinden op het internet enzo. Ik denk dat heel wat mensen (vooral van mijn leeftijd) hier last van hebben, en ik wil het graag ter sprake brengen, zorgen dat mensen die onderdehand radeloos worden, dit lezen. Voor de mensen die graag willen weten wat een vitamine b12 tekort is, hoe het komt, en wat de symptomen zijn, raad ik sowieso google aan (voor als deze website links blokkeert) en anders deze link:

http://http://stichtingb12tekort.nl/

Ik heb het ook. =)
Krijg nu al meer dan een jaar iedere twee weken B12 injecties.

Superhandig dat je dit met ons deelt! Thanks!

Heb ik ook, ik krijg nu 1 keer in de zoveel maanden een prikje en alles gaat goed;)
Moet je ook proberen en als je je gelijk energieker voelt kwam het door de b12 tekort, als je je niet direct (de zelfde dag nog) energieker voelt is het het waarschijnlijk iets anders…

Ik heb het. Ik krijg nu een half jaar iedere maand een injectie. Bij ons was de normale waarde trouwens 150. Ik had 119.

Bedankt voor het delen! Ik ben al jaren lang echt altijd moe, heb heel weinig energie. Heb ook haaruitval, en nog een paar andere dingen van die lijst zie ik net. Maar ik vertrouw nooit zo op zulke lijsten, omdat als je een paar van die dingen heb het niet meteen betekent dat je ook meteen datgene echt hebt, en ik heb er een hekel aan om naar de dokter te gaan ;p

Hadden jullie trouwens ook last van spierpijn en vergeetachtigheid. Ik kon ook heel moeilijk op bepaalde woorden komen. Gelukkig nu geen last meer van. :grinning:

Ja, miss verstrooide professor was/ben ik af en toe. :stuck_out_tongue:
Maar bij mij ligt het niet alleen aan het B12 tekort. Bij mij is het een combi van allerlei dingen. :stuck_out_tongue:

Ik had het ook… Kreeg een paar weken lang 2 keer in de week prikken. En ben naar een diëtist gegaan…
Helaas ging de vermoeidheid niet over en bleek later dat ik ook nog pfeiffer had! :frowning_face:

Goed dat je dit trouwens deelt ! :grinning:

Er zitten ook heel veel dingen bij die je ook door iets anders zou kunnen krijgen. Daarom vertrouw ik lijstjes ook nooit hoor. Maja de mensen met deze klachten kunnen bij de dokter altijd vragen of die op het lijstje van bloedprikken b12 tekort erbij zet.

Ik heb er ook nog last van als ik weer een spuit nodig heb.

Ik krijg mijn spuiten vrij kort na elkaar, dus dat valt bij mij op zich wel mee, gelukkig. =)

Wow.

Ik heb al jaaaren van dat soort klachten, ben ook overal geweest. (Neuroloog, cardioloog, psycholoog, etc, etc.) Nu ga ik toch echt even langs de huisarts.

[quote author=Ptjee link=topic=209368.msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg9605447#msg9605447 date=1315409260]#msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg9605447#msg9605447 date=1315409260] date=1315409260]#msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg9605447#msg9605447 date=1315409260]#msg

Jaa ik weet het! Ik krijg elke maand nu een prikje, maar dat is eigenlijk een te grote stap van twee keer in de week meteen.

[quote author=Ptjee link=topic=209368.msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg9605447#msg9605447 date=1315409260]#msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg9605447#msg9605447 date=1315409260] date=1315409260]#msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg[quote author=favourite link=topic=209368.msg9605447#msg9605447 date=1315409260]#msg

Tuurlijk is het niet meteen een vitamine b12 tekort, maar het is het in ieder geval waard om even voor naar de dokter te gaan als je al zo lang LAST hebt van vage klachten.

Ik heb heel erg last van vergeetachtigheid! En ook concentratieproblemen enzo… Spierpijn niet zo maar bij mij zit mijn nek en rug ook HELEMAAL vast!

*hoopt dat die meerdere quotes werken*

er komt me toch heel veel bekend voor, dus ik ga ook maar even naar de dokter…

Hmm ik heb ook al jaren last van bepaalde klachten en dat wordt steeds erger.
Ik heb namelijk erg veel last van vermoeidheid, dit heb ik al ongeveer 4 jaar. Hierdoor heb ik weinig energie om de dingen te doen die ik hoor te doen. Huiswerk doe ik dan ook erg weinig.

Ik heb last van concentratieproblemen. Gepaard met de vermoeidheid is dit een hele slechte combinatie.

Ik heb steeds meer en meeeeeer last van vergeetachtigheid. Omg dit is zo verschrikkelijk! :frowning_face: Het wordt steeds erger zeg.

Ik heb best last van mijn ademhaling. Heb ik al heeel erg lang. Het is raar te beschrijven, maar het lijkt soms alsof ik niet genoeg lucht binnen krijg. Dit heb ik vooral in de les enz en hierdoor kan ik mij weer niet concentreren omdat ik mijn hoofd er gewoon niet bij kan houden omdat er te weinig zuurstof naar toe gaat(??). Zo voelt het voor mij.

Sinds een jaar ongeveer is mijn imuunsysteem helemaal aangetast. Ik ben altijd een sterk persoon geweest en de winter vergaat mij best goed. Maar nu wordt ik al beroerd van (bij wijze van) een windje en regen(zoals gisteren)

En huh? Het moeilijk op woorden komen, hoort dit er ook bij??
Ja dit heb ik namelijk ook erg vaak.

Oke ik heb even mijn vage klachten op een rij gezet waar ik al tijden mee kampt. denken jullie dat het verstandig is om gewoon vitamine b12 pillen te kopen en uit te proberen?

Je kun proberen of pillen werken. Ik kan b12 niet opnemen, dus ik moet wel een injectie…

Ik lees dat vitamine b12 voorkomt in producten afkomstig van dieren, vis, zuivelproducten. Ik denk dat ik ga proberen daar meer van in te nemen, dit doe ik liever dan pillen nemen en helemaal naar de dokter gaan…

Het kan natuurlijk wat anders zijn, maar je kan altijd even naar de dokter gaan ervoor. Ik had voor ik begon met mijn prikjes heel erg last van hyperventilatie omdat het voelde alsof ik niet genoeg lucht kreeg, of dat ik gewoon vergat te ademen. Jouw probleem klinkt me daardoor ook erg bekend in de oren :slightly_smiling_face:
Niet alle dokters “geloven” hierin trouwens, sommigen vinden het onzin.

Ik heb ook dit zulk klachten, maar bij mij zijn alle vitaminewaardes goed. :S
Heb ook mri-scan, ct-scan, darmbiopt gehad en vandaag een evenwichtsonderzoek. Ben vaak misselijk, moe, elke dag hoofdpijn. Dit nu sinds vorig jaar augustus, word er gek van! :frowning_face: