Vader

Wij hebben een eigen zaak (geen grote zaakšŸ˜³) en ik heb een zus en een broertje. Mijn zus is heel goed in werken en minder goed in school. Ik ben juist het tegenovergestelde (heel) goed in school en slecht in werken. Mijn vader vindt werk belangrijker dan school. Hij vindt zichzelf heel erg goed en zegt altijd hoe goed en slim hij is. Elke keer als ik zeg dat ik een goed cijfer heb voor school zegt hij dat het niet uit maakt want dat heb je in je leven niet nodig enzo. Daardoor word ik verdrietig en twijfel ik vaak of ik het wel goed doe. Als ik werk en ik doe iets verkeerd dan gaat hij altijd van die gemene opmerkingen zeggen zoals: " sommige mensen leren het ook nooit" en gaat hij mij meestal uitlachen. Ik doe echt mijn best om goed te kunnen werken maar hij vindt van nietā€¦

^Dus als ik het goed begrijp werk je in het bedrijf van je vader en denken jullie verschillend over werken en school?

Ik weet niet hoe oud je bent maar is het misschien niet een optie om te solliciteren buiten het bedrijf van je vader om. Je moet niet verdrietig worden of onzeker over dit. Hij wil goed personeel hebben ongeacht of jij zijn dochter bent of niet. Ik herken me wel een beetje in je dat ik beter ben in school en mooie cijfers haal en niet zo van het werken ben. Ik ben nu ook werkloos, mijn vorige baan was geen suc6! Veel spanningen tussen mijn baas en ik.

Misschien nog een keer goed met je vader praten over de dingen die je belangrijk vind. Voor jou is dat school, leg dan ook uit wat je met je diploma wilt gaan bereiken. Maar vraag hem ook zeker naar waarom hij werk belangrijker vind dan goede cijfers.

Suc6 laat je even weten hoe het is gegaan?