Vader wilt niet hebben dat ik jongen ontmoet.

Okee, ik zit met een probleem. M’n vader is verder een hele leuke vent, alleen wat overbezorgd soms…
Nu ben ik met toeval een leuke jongen tegengekomen via internet, heb 'm verder dus nog nooit ontmoet. Ik heb verder wel het idee dat het een nette en fatsoenlijke knul is, voorzover je dat kan beoordelen vanaf een computerscherm. Het klikt ook wel heel erg goed.
Nu leek het ons wel leuk om wat af te spreken, wie weet klikt het ook wel 'in ‘t echt’. Nu had ik het zo bedacht dat ik as. vrijdag met een vriendin naar Amsterdam ga om gezellig wat te winkelen daar en dat ik dan ook wat met de jongen in kwestie ga drinken of weet ik veel wat. Op deze manier ga ik dus niet alleen voor hem naar Amsterdam en mocht het helemaal niks zijn, heb ik altijd m’n vriendin nog en kan ik met enig fatsoen de benen nemen. Iedereen blij, toch?
Nou, ik leg het dus voorzichtig voor aan m’n vader, maar meneer vindt het allemaal ‘maar een vreemd verhaal’. Volgens hem loop ik heel de boel te idealiseren en ziet hij niet het nut er van in om voor die jongen naar Amsterdam te gaan. ‘Hij komt maar naar hier als hij je zo graag wilt ontmoeten.’
Natuurlijk snap ik hem wel enigszins, maar ik ga niet die jongen heel dat eind laten reizen om wat te gaan drinken en Amsterdam ligt voor ons beide redelijk centraal.

Nu weet ik dus niet zo heel goed wat ik moet doen. Ik vind persoonlijk dat ik het wel netjes geregeld heb, maar zonder zijn toestemming ga ik nergens heen, aangezien ik totaal geen zin heb in een boze vader straks. Het liefst zou ik hem dus gewoon over willen halen, maar er valt wat moeilijk over te praten…

Ik ben overigens net 18, dus officieel gewoon volwassen. Ook dit lijkt nog niet helemaal tot m’n vader door te dringen helaas.
Heeft iemand dus enig idee hoe ik dit netjes op kan lossen zonder al teveel herrie te schoppen?

Groetjes en bedankt voor het lezen!

Heb je hem op de webcam gezien?
Als je zeker weet dat het echt een jongen is een geen vieze ouwe vent, en je spreekt op een drukke plek af, snap ik niet dat je vader er zo moeilijk over doet.
Persoonlijk zou ik gewoon gaan, wat m’n vader er ook van zou zeggen. Je bent tenslotte 18, als je 14 was vond ik het een ander verhaal.

hij is gewoon bezorgd hoe oud is die jongen zelf?
Misschien een idee dat jew afspreekt met je pa dat hij je belt als je afspreekt met hem zodat hij weet hij het loopt. En dat je vriendin er ook bij is met shoppen verder dat is ook wel fijn. Hij heeft wel gelijk dat het in het echt flink kan tegenvallen( heb het zelf nooit meegemaakt maar kan het me wel voorstellen). En als je saan die jongen voorlegt of hij naar jou toekomt in de stad ?

Je bent 18. Gewoon gaan. Hop.
Natuurlijk zal je vader het in beginselen niet leuk vinden dat je dat gewoon doet, maar na een tijdje snapt hij het ook wel.

Ik ben het met je vader eens. Als hij je echt graag wil zien dan komt hij wel naar jou. (Als geld een probleem is kunnen jullie altijd het treinkaartje delen of zo.)

Oh, ik zie dat je 18 bent. Gewoon tegen je vader zeggen dat je gaat shoppen met een vriendin en hem alsnog ontmoeten. (Dan lieg je dus ook niet.)

nou het is niet zo dat haar (je) vader het een oud vies ventje vind, maar meer het ‘waarom zou je het doen’ dus ik zou zelf met het ‘waarom niet’ argument komen. en verder ga je toch ook gewoon met je vriendin naar amsterdam omdat dat gewoon leuk is, dus is het meer die jongen daar toevallig ziet, je doet dus helemaal niet veel moeite om hem te zien. volgens mij heeft je vader het idee dat jij hem superrrr vind en met hem gaat afspreken etc, en dat je al helemaal in de wolken zit :stuck_out_tongue:. dus leg het wat droger uit.

Ik heb hem inderdaad op de webcam gezien en het is geen vieze man van 50 met mayonaise in z’n baard ;-). Hij is 20.
Ik kan helaas niet meer zeggen dat ik alleen ga shoppen met een vriendin, aangezien ik al heb gezegd dat ik daar met 'm af wilde spreken…En als ik nu opeens zeg dat ik écht alleen ga shoppen en verder niks, gelooft hij er natuurlijk ook geen zak van.
En als puntje bij paaltje komt, kan ik gewoon gaan natuurlijk. Maar het punt is dat ik graag geen gezeik wil met m’n vader en dat hij niet zo bezorgd gaat doen, etc. Anders zal hij inderdaad maar gewoon naar hier moeten komen, maar dan voel ik mezelf ook weer zo’n profiteur :wink:

Dan spreek je een andere keer met die jongen af en ga je een andere dag met je vriendin shoppen. Dan valt het al minder op toch? Of je zegt dat je een dagje in Utrecht gaat shoppen, zoiets.

ik zou gewoon gaan als je weet dat die jongen geen vieze oude vent is idd :stuck_out_tongue: haha. Je bent tenslotte toch ook met je vriendin? en je bent 18. :slightly_smiling_face:

Totaal offtopic; wat heb jij een ongelooflijk fijne schrijfstijl!
Ontopic: Tja… dit zijn van die situaties waar ik me geen voorstelling van kan maken. De laatste keer dat mijn ouders moeilijk deden of een situatie als deze was toen ik vijftien was en de jongen in kwestie negentien, dus dat was redelijk begrijpelijk, maar aangezien jij achttien bent, heeft je vader er eigenlijk weinig over te zeggen. Ik zou hem maar een keer duidelijk vertellen dat je volwassen bent, dat je hier goed over nagedacht hebt en dat er niet veel mis kan gaan.

hoezo vertel je je vader ook tot je met een jongen die je via internet hebt ontmoet gaat afspreken
had gewoon gezegt ik ga na amsterdam met vriendin opgelost

^ Tja, sommige mensen hebben nu eenmaal een goede relatie met hun ouders waarin ze dingen graag willen bespreken?

Ga gewoon, je vader zal toch eens moeten accepteren dat je geen klein meisje van een jaar of 12 meer bent.

Ik denk dat dat wel normaal is voor vaders, de mijne zou me de keuze stellen: of dat hij hierheen komt, of dat hij (mijn vader dus) meegaat :’)
Ik denk dat je nog een keer goed met je vader moet gaan praten en misschien dat hij even met die jongen op msn kan praten? Zodat hij weet dat hij een goede jongen is.

wow oke ik heb begin februari ook zoiets meegemaakt… ik wou ook met een vriendin gaan helemaal naar de andere kant van nl speciaal voor die jongen, ik heb me ouders nooit verteld, want die gaan dan raar denken. Nou maar me vrienden zeiden ook allemaal dat ik NIET moest gaan maar dat juist die jongen moest komen, als de jongen ballen heeft moet HIJ maar komen zei iedereen tegen mij… dat probeert je vader denk ik ook duidelijk te maken…

Bedankt voor alle reacties! Ik heb er echt wat aan.
Dingen lopen verzwijgen vind ik geen optie, aangezien ik naar mijn mening veel meer mag door gewoon eerlijk te zijn. Ouders hebben het echt wel door als je stiekem gaat lopen doen. Die van mij in ieder geval wel.
Waarschijnlijk komt de jongen nu toch naar de stad dichtbij mijn woonplaats toe, dan kan ik altijd nog voor de tweede date naar zijn woonplaats afreizen, mocht het klikken natuurlijk :wink:
Toch zit het me niet zo lekker en ik voel me een beetje een profiteur op deze manier (lees: hij reist een paar uur en ik ben in een kwartiertje in de stad). Hopen maar dat het inderdaad goed bevalt, zodat ik ook naar daar kan komen en we weer quitte staan!

@Bragnea: Bedankt! Altijd leuk om te horen.

veel plezier!

ok leuk veel plezier!

Leuk! En het is sowieso al een goed teken dat hij het voor je over heeft om een paar uur te reizen, toch? :grinning:

hier sluit ik me bij aan :stuck_out_tongue: