Vader vriendin slaat haar moeder.

Nou, het is een lang verhaal. Ik heb een vriendin R en die heeft een ongelofelijke shit-thuissituatie. Ze heeft twee zieke zusjes. Eén zusje heeft borderline, schitzofrenie en autisme en is pas 13. Het andere zusje heeft een ziekte waardoor ze tumoren in haar lijf heeft en ook iets geestelijks, waardoor ze aanvallen heeft. R zelf heeft het allemaal niet zo ernstig als haar zusjes, ze heeft een lichte vorm van de ‘tumorenziekte’. Zij heeft heel andere symptomen, dus functioneert verder goed. Verder heeft ze alleen een scheve rug, waardoor ze vaak hoofdpijn heeft.
Beide ouders zijn overspannen verklaard. Die moeder mag nog maar 2 keer in de week werken.
Nu waar het allemaal omgaat. Die vader heeft ook aanvallen en hij heeft er gister weer één gehad. R heeft mij vaker in paniek gebeld dat haar vader weer bezig was en ik ving haar telkens op. Ik wist nooit precies wat er aan de hand was, maar gister heb ik het van dichtbij gezien.
Ik zal het even vanaf het begin vertellen.

R, een andere vriendin A en ik waren naar de bioscoop geweest en gingen daarna terrassen in Eindhoven. We waren naar de film geweest en liepen net naar het terras, toen het oudste zusje van R haar belde. Het zusje was helemaal overstuur en vertelde dat ‘papa weer bezig was’. R vroeg of ze haar moeder aan de telefoon mocht en zij kwam aan de telefoon. Haar moeder verbood R naar huis te komen, voor haar eigen veiligheid. R was dus ongelofelijk geschrokken. Later belde het zusje opnieuw, maar nu met de mededeling dat er overal bloed lag en dat haar moeder bloed op haar mond had. R belde vrienden van hun om te zorgen dat zij naar haar huis gingen, om de boel te controleren. Later belde dus een vriend terug en zei dat R NU naar huis moest komen, omdat het echt niet goed was.
A werd opgehaald door haar vader en R en ik gingen naar haar huis. Haar vader was blijkbaar al weg met de auto en binnen zat haar moeder op de bank, naast die vriendin. Ze had betraande ogen, een dikke lip en haar handen zaten onder het bloed. R en ik gingen eerst kijken hoe het met beide zusjes was. Zij waren oké. Toen gingen we weer naar beneden en R wilde bij mij slapen, omdat ze thuis weg wilde. Haar moeder en zij kregen ongelofelijk ruzie. Haar moeder wilde dat ze thuis bleef. Uiteindelijk hadden ze ruzie om werkelijk alles. R huilen, moeder huilen. Je zag hoe bang die moeder van de vader was.
Uiteindelijk zei ik tegen R dat ze thuis bij haar moeder moest blijven om het uit te praten. Dat deed ze en zo liet ik ze achter.

Het was zo dodelijk eng dit van dichtbij te zien. Toen we binnenkwamen zagen we ook overal lege flessen wijn, dus snapte meteen waarom die vader zo opvliegend was. Hij was daarna wel gaan rijden, maar toen ik al een tijdje thuis was, smste R mij, dat haar vader thuis was. Hij had niks meer gezegd of gedaan.
T/m nu heb ik niks meer van ze gehoord.
Het is zo rot hierbuiten te staan en niet weten wat je kunt doen. Ik wilde dit gewoon even kwijt en hoop dat jullie tips of iets hebben.

ik had hetzelfde een van mijn beste vriendinnen kwam altijd bij mij slapen ik wist dat ze 2 broers had en een klein zusje het altijd druk in huis was en ze gek werd, het kleine zusje had ook autisme en een broer adhd.
ik dacht dat ze altijd bij mij kwam voor de rust.
maar een keer was ik daar keken we een film kwam de broer (zonder adhd) voorbij rennen de vader erachterna gerent (die is like over de 2 meter en behoorlijk breed) die smeet die broer op de grond en begon erop in te slaan en helemaal van ik breek je hoofd enzo.
een half uur later werd het bloed opgeruimt de broer was het huis uitgerent en die vader ging met ons de film meekijken.
het zusje met autisme kwam erbij zitten en zei alleen: ach gebeurt wel vaker ligt aan J. (die broer) hij doet soms vervelend.

ik heb die vader NOOIT meer kunnen aankijken de moeder ging prima vond haar aardig maar bij een verjaardag daar heeft ze mijn vriendin geslagen waar iedereen bij was (bitchslap en aan haar arm naar bovengesleurd)

ik kon er niet meer heen gaan de vriendin is tot nu toe alleen naar mij geweest maar komt nu niet meer en kan haar niet bereiken het laatste wat ik gehoord heb is dat haar kleine zusje nu uit de ouderlijke macht ontzet is.

ik wou het ook kwijt heb geen tips ik ben er zelf nogvan in shock.

Jezus, wat vreselijk. Bij jou vriendin is het nog erger thuis. Kun je misschien niet even langsgaan ofzo. Of zie je haar niet op school. Misschien slim om je vriendin zoveel mogelijk thuis weg te halen. Ik weet ook niet goed wat je kunt doen, zit namelijk in zo’n zelfde soort situatie.

Heeft dat zusje van je vriendin nf? Wat je vertelt(de symptomen) komt me namelijk erg bekend voor(ik heb zelf ook nf).

Wel een klote situatie zeg. Misschien moet je het even met je ouders bespreken. Dat zij misschien een keertje met de ouders van je vriendin kunnen praten? Of ze hulp kunnen aanbieden?

ik ben nu voor een tijd zelf niet thuis wegens eigen problemen (niet met ouders ofzo hoor :slightly_smiling_face: ) waardoor ik haar maar een keer per week zie en dan voor een halfuurtje ongeveer.

it just sucks.

Ja, ze heeft inderdaad nf. Ik dacht als ik dat hier neerzet, snappen jullie me niet :wink:. maar jij dus wel.
Ik heb wel met mijn moeder gepraat, maar mijn moeder zegt dat R’s moeder zelf moet realiseren dat ze dit niet verdient.

Ik heb R net gesproken en ze doen allemaal alsof er niets gebeurd is. Net als al de andere keren. Ze hebben net het huis gedweild en R zei dat de wc ook al onder bloed zat. Het is echt uit de hand gelopen gister.

Yes, it does suck.

Echt klote dat je haar zo weinig ziet en je zelf ook met je eigen problemen zit. Kan je haar nog moeilijker helpen. Sterkte in ieder geval met thuis en met je vriendin.

jij ook :slightly_smiling_face:
uiteindelijk moeten ze het zelfs beslissen en voor zichzelf beslissen maar ze kunnen daar wel hulp bij gebruiken maar neem niet alle last op je schouders.
eigenlijk enige tips die ik kan geven verder

wat een verhaal zeg!
heel veel sterkte iig, ik heb zelf zoiets niet mee gemaakt…
dus ik kan je geen tips geven, miss wel zoveel mogelijk afspreken ofzo? dat ze afleiding heeft…
heel veel sterkte voor jou en haar famillie!

ok! Ja die ziekte is niet zo erg bekend, dus niet veel mensen weten wat het is idd
Volgens mij hebben de ouders van je vriendin echt professionele hulp nodig om eruit te komen. Want wat er gebeurt is echt niet normaal
Desnoods gaat die moeder met de kinderen tijdelijk ergens anders wonen, zodat de vader aan zichzelf kan werken ofzo. Jij kan het alleen niet zelf oplossen denk ik. Er is echt hulp van een volwassene bij nodig. Weet je anders geen familie van R. waarmee je het erover kan hebben? Zodat die kunnen helpen?

Zitten ze in therapie? Want er moet écht iets gebeuren. Ik weet zelf hoe het is om je niet thuis te voelen in je huis (ik had hele ernstige ruzie’s met m’n ouders waardoor ik bijna in een pleeggezin moest). En praten helpt echt! Misschien kan de vader even een ander huis zoeken? Z’n hoofd leegmaken en dan heeft jou vriendin, haar zusjes en haar moeder ook even rust.

Echt heel vervelend voor haar!

Ze hebben ruzie met het grootste deel van de familie. Die moeder is vroeger ook mishandeld door haar vader. Daardoor is veer rotzooi ontstaan in die familie.

R hoopt nu heel erg dat haar ouders gaan scheiden en dat heb ik haar nooit eerder horen zeggen. Eerst geloofde ze wel dat het goed kwam, maar als je moeder een blauw oog, kapotte lip en kapotte handen heeft, is er iets niet goed.

Nee, ze zitten niet in therapie, maar hebben ze wel gezeten. Ze vonden dat het niet hielp ofzo. Nu begint het alleen maar erger te worden. Het zou wel een goed idee zijn als die vader even uit huis ging, maar die moeder is al veel mishandeld door die vader. Blijkbaar deed hij dat ook toen R nog klein was. Ik weet niet of zoiets gaat helpen.