Vader verliefd op een ander

kun je niks aan doen. Dit is iets tussen je ouders, dus laat het daar maar bij. Niet jou schuld, hij moet het zelf weten. Of de relatie van je ouders het overleefd geen idee, dus sterkte ermee.

Confronteer hem ermee!

ik zou hem, persoonlijk, niet ermee confronteren. Zijn probleem, niet de jouwe.

Ik zou er met je vader over praten, hij moet dat tegen je moeder vertellen. Hoe kwetsend het ook is.

Klote zeg!

Met je vader erover praten. En ik zou het als bewijs even opslaan, anders verwijdert hij de vraag en verklaart hij je voor gek.

-

Ik zou naar mijn vader gaan als zoiets zou gebeuren. Jou vader moet het zelf aan je moeder vertellen. Dus praat met je vader, vertel wat je gelezen hebt en vraag om uitleg.

dit.

Je kunt twee dingen doen:
Optie 1:
Gewoon van die opmerkingen maken waarvan hij denkt van: WEET ZE HET? WAT NU? blabla misschien koopt hij je wel om, door spullen te geven, en jij niks zegt? En later toch doen ! haha sorry$ ik ben in een melige bui$
en dan moet hij het je moeder vertellen.
Als het te lang duurt, moet je het eerst tegen je vader zeggen dat je het weet.
En als je er erg mee zit moet je er met iemand over praten, een goede vriendin/leraar ofzo, die je kunt vertrouwen.
optie 2:
Gelijk tegen je moeder zeggen.

Als ik wist dat mijn vader een ander had, zou ik ook echt boos zijn en denken; hoe kun je dit je familie aan doen?
Maar komt allemaal wel goed !

Ik weet niet hoe je vader is, maar kan me best voorstellen dat hij boos zou worden als je hem ermee confronteert. Idee: print de webpagina uit, schrijf er een brief bij met de vraag of dit waar is en zo ja, dat hij eerlijk moet zijn tegen je moeder… Niet te bedreigend maar wel laten weten dat jíj het weet en dat hij zo niet door kan blijven gaan. Succes ermee!

PS; en idd, blijf hier niet zelf mee rondlopen, vertel het een leraar of je oma/opa…

ik vind het wel haar probleem, hij bedriegt zijn vrouw en de rest van het gezin.
gezin is ook de topicstarter.

^vind ik ook, het heeft ook invloed op haar.

Jaa maar het kan ook betekenen dat hij juist weer voor zn gezin wil gaan.
Kijk, als je al lang getrouwd bent kan ik me voorstellen dat je naar andere vrouwen gaat kijken. Natuurlijk is het verkeerd om, terwijl je nog getrouwd bent, een andere vrouw te gaan versieren en zover wil gaan om haar duidelijk te maken dat hij de ware is. Maar dat is misschien het verschil tussen werkelijkheid en fantasie. Natuurlijk vindt die man het spannend als hij evt. aandacht krijgt van die vrouw (sorry dat ik het zo confronterend zeg), naast z’n getrouwde leven. Sommige mensen kunnen daar zo in opgaan en zien dat apart van hun gezin en vrouw, want daar hebben ze ook bewust voor gekozen; en niet voor niets!
Snap je wat ik wil zeggen? Het hoeft niet 100% serieus te zijn, al heeft hij dat op die website gepost. Ik heb op GS ook dingen gepost om info/tips in te winnen over dingen waar ik heel veel over na heb gedacht, maar die ik uiteindelijk nooit echt heb gedaan. In je vaders geval is zo’n ding misschien ‘een relatie aangaan met die vrouw’. Misschien vond je pa het jammer dat hij op een gegeven moment weinig aandacht van die vrouw kreeg en wilde hij tips inwinnen over hoe hij dat terug kon krijgen. Op dat moment is hij dus bezig met fantasie, maar in z’n gewone leven is hij nog bij z’n vrouw en kinderen.
Ik zeg niet dat het niet verkeerd is, maar het kan ook een goed teken zijn dat hij meer tijd met jullie doorbrengt, en dus misschien ‘terugkeert naar de werkelijkheid’. Als hij realistischer na gaat denken komt hij er misschien achter dat die vrouw niet zo geweldig hoeft te zijn als hij denkt, en dat hij haar misschien alleen spannend voor even vond. Zolang je het niet zeker weet kan je dus eigenlijk geen rigoureuze dingen doen zoals het je ma vertellen, maar door je vader te laten weten dat jíj het weet, push je hem misschien om toch te kiezen voor die werkelijkheid, voor jullie. Misschien hè.

Ik zou uitzoeken wie die vrouw is via telefoon en alles wat mogelijk is !

Die vrouw bellen zeggen dat ze van je vader af moet blijven en zeggen dat hij haar bedriegt dat hij een vrouw en 2 kinderen heeft !

Zoals ik het op die vragensite gelezen heb, hebben ze nog geen ‘echte’ relatie met elkaar, dus van bedriegen is ook geen sprake lijkt me… Ten minste, niet naar haar toe :bored:

ik snap alleen niet echt waarom dit niet over je moeder kan gaan? misschien hebben ze een relatiecrisis, denkt zij dat je vader toch niet de ware is?

Omdat mijn vader degene is van wie ik een berichtje op internet gevonden heb dat hij verliefd is op een ander.

Eerst met je pa er over praten en als hij het zelf niet aan je moeder verteld zou ik het zelf doen. Ik vind het ook een gore streek naar je moeder toe ookal ken ik jullie niet.

Nouja zo zou ik het doen.

Dubbel :open_mouth:

Misschien ga ik dat idee van jou wel gebruiken, ja… Ik vind het ergens toch een beetje eng om hem er ‘rechtstreeks’ mee te confronteren, ben bang dat ik niet uit mijn woorden kom.
Alleen blijft bij mij nog steeds de angst dat ik hierdoor dingen sneller laat gebeuren dan dat het de bedoeling was… Onbewust moest ik er meteen aan denken hoe dat dan zou gaan dit jaar, of we nog we samen kerst en oud en nieuw zouden vieren, na mijn examen… Zou hij dan ook naar de diploma uitreiking komen of neemt hij het mij kwalijk dat ik het gezegd heb… Blegh, ik baal er echt van dat ik dit te weten ben gekomen :frowning_face: