Vader verliefd op een ander

Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn vader verliefd is op een ander, hoewel mijn moeder en hij nog wel getrouwd zijn. Het was (nog?) niet de bedoeling dat ik dit zou weten en volgens mij weet mijn moeder ook nog van niets…
Ik kwam erachter doordat ik op goeievraag.nl een vraag over mijn wiskundehuiswerk wilde posten, maar omdat ik op de computeraccount van mijn vader zat kwam automatisch zijn profiel in beeld waarop ik zag dat hij een vraag stelde over hoe hij haar in kon laten zien dat hij ‘de ware’ voor haar was… Getver…
Het zit me ontzettend dwars en ik ben eigenlijk ook onwijs verdrietig en boos op mijn vader, maar ik weet niet goed of ik er wat van zal zeggen of niet. Ik ben aan de ene kant bang dat ik op die manier de relatie tussen mijn ouders eerder beëindig (omdat hij misschien nog twijfelt?) maar aan de andere kant vind ik het zo’n enorm gore streek van hem naar mijn moeder en ons toe… Ik had dit echt niet verwacht… :frowning_face:

Wat zouden jullie doen?

Aan je moeder vertellen.

Heb alleen 'n gesprek met je vader, vertel je moeder nog niets, niet voordat je zelf alles weet.

Ah jeetje, sterkte… inderdaad een gore streek van je vader…
Het klinkt ook niet alsof hij twijfelt, maar ik weet ook echt niet wat je hier mee kan doen…

hopelijk heeft iemand anders beter advies voor je, up.

aahw gatver, wat enorm klote voor je :frowning_face: ik wou dat ik een enorm goed advies voor je had ofzo, maar ik weet het eigenlijk ook niet goed. lastig. heb je misschien een oudere broer of zus met wie je het kan delen en dat jullie dan samen beslissen wat jullie doen?

ik zou nu nog niks doen, en eigenlijk helemaal niks doen.
want ik zou ook erg gaan nadenken bij zoiets, maar gelijk denken dat hij echt verliefd is op een ander, zou je misschien een link kunnen posten van die vraag, of de tekst kopieren en plakken want je kan het ook helemaal verkeerd intepeteren(??)

en als je het echt zeker weet
NIKS aan doen
omdat je dan indd. hun relatie geen goed kan doen
en misschien kan je vader of je moeder je uit liefde of verdriet wel iets gaan verweiten

XX

Nope, alleen een jonger broertje dat bijzonder slecht zijn mond kan houden wanneer ik hem iets vertel dat geheim moet blijven… :wink:

Ik kopieër het liever niet van die site, maar wat hij schrijft in de toelichting van zijn vraag is dat die vrouw kennelijk net haar relatie beëindigd heeft en dat ze beide veel voor elkaar voelen (dat zij dat ook vindt). Wat hij ook noemt is dat hij nog getrouwd is, dat maakt het voor mij toch een soort van definitief…

Ik zou nog niks tegen je moeder zeggen en je vader ermee confronteren… Sterkte!

Praat er met je vader over

aah sterkte! Ik zou tegen je vader zeggen dat je die vraag hebt gezien.

Dit vind ik echt onzin. Als je weet dat je vader verliefd is op iemand anders, denk je toch niet: ‘‘Oh, het zal wel.’’
Waarom zou zij hun relatie geen goed doen? Haar moeder komt er waarschijnlijk toch achter. Als ik jou was zou ik het gewoon tegen je moeder zeggen.

Juist niet nu tegen je moeder. Je weet er nog helemaal niets vanaf? Gewoon eerst 'n gesprek met je vader, anders maak je zometeen onnodig problemen.

Ik zou nu nog even niks aan je moeder vertellen.
Wacht nog eventjes af en vertel het dan.
Of confronteer je vader ermee.

Ahw, vind het echt zielig voor je! Maar ga eerst naar je vader toe en zeg dat je het per ongeluk gelezen hebt. Niet nu al aan je moeder vertellen, want je weet het niet zeker. En daardoor vererger je de situatie misschien. Sterkte meid!

Maar waar ik nog het meest mee zit is dat mijn vader die vraag dus al een maand(!) geleden gepost heeft op die site…
En in de tussentijd is hij opeens allemaal ‘gezellige dingen’ met ons gaan doen, net alsof hij nu nog even leuke dingen wil doen met ons voordat we elkaar minder gaan zien ofzo. (dat is ten minste zoals ik het nu zie)

Dit ongeveer. Maar sowieso niet naar je moeder toe gaan vóórdat je met je vader gesproken hebt. Als hij inderdaad van plan is de relatie met je moeder te verbreken, houdt hij het sowieso niet lang meer geheim en wil hij het waarschijnlijk op zijn eigen manier vertellen. Dan kan er alleen ruzie ontstaan als jij het eerder vertelt. Ook voorkom je op die manier misverstanden. Goed, die vraag was wel erg duidelijk, maar als op de één of andere manier blijkt dat hij helemaal niet verliefd op een ander is, is het fijn om nog niks tegen je moeder gezegd te hebben.

Sterkte! :frowning_face:

Wijziging: misschien heeft hij spijt van zijn korte verliefdheid / weet je moeder er van en is je vader bezig het huwelijk te redden? Gezien hij nu dus allerlei gezellige gezinsactiviteiten wil ondernemen!

Wat ongelooflijk kut voor je. Ik leef met je mee…
Ik ben het denk ik eens met @llindaaaa

Eerst met je vader erover praten…