Vader vergeetachtig

Hoi meiden,

Omdat ik graag advies of ervaringen zou willen horen, wil ik even wat kwijt.

Mijn opa werd rond zijn 65e dement, en alzheimer/dementie schijnt in mijn familie van mijn vaders kant vaker voor te komen. Vandaag kwam mijn zus naar me toe en ze vroeg: ‘Merk je ook dat pap dingen vergeet?’ Ik heb niet veel contact met mijn vader, dus ik heb het niet gemerkt. Mijn zus is verpleegkundige en heeft ervaring met dementerenden. Zij vond het bij mijn vader echt opvallend. Het idee alleen al dat mijn vader dement zou kunnen worden, dat lijkt me verschrikkelijk. Zoals ik zei heb ik niet veel contact met hem, maar ik zou graag meer contact willen. Ik zou hem echt niet kunnen missen :frowning_face:. Mijn vader is nu rond de 60 trouwens.

Zijn er meiden die ervaring hebben met een ouder die vergeetachtig/ dement is? Of meiden die ervaring hebben met deze ziekte in het algemeen? Hoe gingen jullie hier mee om? Ik word er echt verdrietig van…

Liefs, Kerstkindje

Geen ervaring met dementerende ouders gelukkig, maar wil je veel sterkte wensen als het echt is :frowning_face:.

Ach, maar weet je zus het wel zeker? Als het echt zo is vind ik het heel naar voor je vader en voor jou natuurlijk, is nooit leuk om daar mee in aanraking te komen :frowning_face:
Mijn oma heeft alzheimer en ik ben haar jongste kleinkind (mijn broer is 21 en mijn zus 18 en ik 17) en ze heeft praktisch mijn broer opgevoed omdat mijn ouders fulltime aan het werken waren. Dus mijn broer herkent ze altijd maar laatst op een familiereünie hadden we van die stickertjes met je naam op je shirt en ik ging even heel mijn familie gedag zeggen. Toen ik mijn oma een knuffel gaf keek ze heel verbaasd en verward om zich heen en vervolgens zei ze: Huh, oooh heeeeee… *kijkt op naamplaatje* (mijn naam)
Dus ik lachte het een beetje weg maar nu ik terugdenk was het echt stom gewoon… Natuurlijk kan ze er niks aan doen en het lijkt me erger voor haar dat ze niet weet hoe mensen meer heten enzo maar het is gewoon rot :frowning_face:

Thanks meiden. En ik wist niet dat dat topic bestond, ik zal er eens een kijkje nemen.

@Hellothere, wat vervelend… Dat dierbaren je niet meer herkennen, en jij je oma een soort van kwijt aan het raken bent. Sterkte :frowning_face:.

oh wat erg :frowning_face:. Hoe is je band met je moeder? Ik heb dat dus ook, woon ook niet meer thuis.

Hmm, fijn dat je er wel een soort van rust in kan hebben. Ja, ik zou hem meer kunnen opzoeken, dus dat ga ik zeker doen. En misschien iets van vader/dochter dagjes plannen.

Ik heb er geen ervaring mee, maar heel veel sterkte moest het dementie zijn.
Maar niet te snel van het ergste uitgaan! :sob::muscle:

Bedankt meiden! Heel fijn.

En @Impolite, ja goede instelling heb je. Het was meer dat ik geschokt was van de mogelijkheid dat het dementie zou kunnen zijn. Ik ga inderdaad met de dag leven en genieten van alle goede momenten die nog gaan komen!

Omdat er een topic voor is, mag je het van mij daar toch plaatsen. Dus slotje.