Vader van vriendin

Hey beste meiden,

Lees eerst dit anders snap je het niet:
Ik heb een paard en pasgeleden is daar kissing spines bij geconstateerd, ik heb in een periode gezeten waarbij ik dacht dat ik echt afscheid van haar zou moeten nemen, ik heb een aantal maanden niet kunnen rijden. Maar gelukkig kan ik het nu langzaam weer oppakken. Verder kan mijn pony ook niet springen omdat ze haar bekken niet kan kantelen omdat ze een hele tijd als fokmerrie heeft gediend. Al met al heb ik het soms best zwaar hiermee. Omdat ik mijn paard als m’n kamerraadje zie. (dit was de nodige info)

Ik heb een beste vriendin en daar spreek ik vaak mee af en ga ik vaak naar toe. Nu was ik gisteren ook bij haar, en toen vertelde ik dat ik wat wou afvallen. Omdat mijn bmi iets te hoog is.
Nu was haar vader daar ook bij (ik ging bij haar eten).
En die vader maakt vaak sarcastische opmerkingen en grapjes, opzich best leuk en gezellig.
Maar gisteren zei die ineens: ‘Oja ik weet al waarom je wil afvallen, omdat je natuurlijk te zwaar bent voor je paard. Daarom had ie toch zo’n last van z’n rug? Hij kon toch ook al niet springen.
Zeg hoe heet die knol van jou ook al weer? Of mag ik geen paardengrapjes maken’ M’n vriendin reageerde erop dat haar vader dat niet mocht zeggen, maar ze dacht dat ik het niet erg vond en het niet letterlijk nam daarom reageerde ze een beetje lacherich.
Ik heb hierop allemaal geen antwoord gegeven en heb het genegeerd, maar die vader maakt wel vaker opmerkingen over mijn paard die kwetsend over komen. Dat is waarschijnlijk niet z’n bedoeling.
Maar laatst ook, ik had een foto van m’n paard op de achtergrond van m’n mobiel. Kijkt hij ernaa en zegt: ‘wat is dat nou voor uit de kluitengewassen lelijk konijn’.

Wat moet ik hiernou mee, want ik vind het echt niet leuk om dit te horen. Moet ik dit gewoon een keer tegen hem zeggen, of moet ik het negeren. Ik weet dat hij het niet kwetsend bedoeld, maar ik vind wel dat hij wat beter na moet denken over wat hij zegt.
En ik wil ook niet dat mijn beste vriendin denkt dat ik haar vader ‘haat’.

Gr.

Gewoon zeggen dat je het ronduit respectloos vind dat hij zulke opmerkingen maakt. Dan zal hij het misschien dan wel niet zo bedoeld hebben, maar dan alsnog zijn het kutopmerkingen.

Gewoon zeggen wat je ervan vind! Hij kwetst jou er wel mee

ik zou gewoon eerst met je vriendin praten.
ik snap dat je het rot vind, ik zou het zelf ook niet leuk vinden.

Typisch ban die volwassenen die denken dat ze grappig zijn ! Negeren negeren en nog eens negeren !

ja ik zal het er ook met m’n vriendin erover hebben denk ik, dat hij liever geen opmerkingen maakt over mijn paard omdat dat een gevoelig onderwerp voor mij is.

ja dat snap ik.
succes!

Oh no he didn’t. Ik zou het tegen je vriendin zeggen, zodat zij eens met hem erover kan praten. Al denk ik wel dat ze dat al gedaan heeft en zich rot schaamt voor hem.

Mijn pony heeft de ziekte van Cussing en ze kan dood gaan. Maar ze heeft een goed leven gehad en is nog super gezond en vrolijk. Maar een paar jongens zeiden lekker voor je tegen mij en toen ben ik met ze gaan praten. Waarom ze dat zeiden enzo? Misschien ook een tip voor jou?

Ik persoonlijk zou het recht in het gezicht van die vader zeggen wat je van die grapjes vindt, maar goed dat ben ik.

Ja zoiets wou ik ook op dat moment doen, maar ik wou de sfeer niet bederven.
Ik denk dat m’n vriendin zich inderdaad zich rot zou schamen voor haar vader. Maar ze weet ook privedingen van mijn familie en vader dus dan mag ze zich ook best voor haar vader schamen haha

Als hij grapjes maakt, zou ik een emotieloze gezicht naar hem toe trekken en dan heel DUIDELIJK nep gaan zitten lachen.
Maar praat er inderdaad wel even met je vriendin erover. Verwacht wel dat zij het misschien aan haar vader gaat vertellen.

Ja maar dat vind ik ook niet erg als ze het aan haar vader verteld, dan weet hij ook hoe ik erover denk. En zal ie voortaan nadenken voordat hij een opmerking maakt in mijn buurt, hoop ik tenminste dan.

Ik persoonlijk zou als jij nog een opmerking zou maken vragen “Als iemand van jou familie ziek was/ het niet goed mee ging. Zou jij het dan prettig vinden als ik daar grapjes over ging maken” Reality check werkt meestal het beste.

Wat een respectloze man…

Waarschijnlijk snapt hij zelf niet dat een paard zo veel voor iemand kan betekenen. Hij zou zulke dingen sowieso al niet mogen zeggen, maar als hij in de gaten heeft dat hij jou er mee kwetst houdt hij er vast mee op. Ik denk dus dat je het er gewoon over moet hebben met hem, of anders met je vriendin als dat makkelijker is.

gewoon zeggen dat je dat niet prettig vind, waarschijnlijk heeft hij dat zelf niet eens in de gaten.

Sorry hoor maar die soort ‘grapjes’ die hij maakt zijn gewoon niet grappig. Respectloos ook al gaat het niet over je paard. Zeg tegen hem dat je het niet leuk vind als hij er zo over praat. En sterkte met je paard