vader plunderd spaarrekening.

Hoihoi!

Ik zit met een klein ENORM probleem…
ik ben sinds 4 weken door mijn tante uit huis gehaald en woon nu bij haar…
ik vind het vreselijk hier.
de rede ervoor was dat mijn ouders niet met mij om kunnen gaan.

Ik heb ADD, en mijn vader heeft ZEKER weten ook een autistisch iets, alleen wil hij daar niet op getest worden en niet voor uitkomen dat hij ook iets heeft.
we zijn dus 2 stijfkoppen met agressie problemen tegen elkaar.
we hebben dus weer ruzie … (geen idee waarom en waar t over gaat)
ontstond altijd als hij terug kwam van het werk, en weer zijn frustratie ging uitlaten op mij .

ik wil het aller liefste weg hier en gewoon naar huis…
mijn eigen bed, eigen kamer, en eigen huis.
en ook mijn hondjes :’( ik moet nu een kamer delen met mijn nicht.
geen eigen vertrouwd plekje dus.

maar dat mag niet van mijn tante.
maar wie beslist dit! ik ben immers 18 jaar…
mijn vader is het er wel niet mee eens dat ik terug kom ( vernomen van mijn moeder) ik heb nl al 4 weken niet met hem gepraat.

Vandaag heeft hij dus ineens mijn spaarrekening helemaal leeg gehaald.
dit is diefstal ? hij benoemd het als “bescherming tegen mijzelf”
aangezien ik helemaal blut ben en over 4 weken pas loon krijg ( wat dus helemaal niks zal zijn omdat er geen werk was ) .
van mijn tante wil ik niks lenen… dat geeft mij zon minderwaardigheid gevoel.

ik wilde dus afspreken dat ze 100 euro overmaken zodat ik de komende 4 weken kan overleven en nieuwe kleding kan halen …( aangezien deze net zoals mijn nagellakverzameling de kliko in zijn verdwenen. THANKS PAP! ) ik zou dit bedrag dan terug storten in termijnen van mijn loon.

maar dat is te veel gevraagd.
hij wilt niet met me praten,
hij wilt niet dat ik thuis kom,
hij wilt niet dat ik … leef?

mijn moeder zit er tussen in. en als we afspreken om te gaan lunchen gaat het allemaal goed… maar komt pap in beeld slaat ze heeeeeeelemaal om.

Geld afhalen met welke gedachte achter de actie dan ook zonder toestemming van de rekeninghouder is toch DIEFSTAL!?

Jeetje wat kinderachtig zijn je ouders! Als jij dat geld toch zelf verdient hebt! En ook al zou je het als zakgeld of iets gekregen hebben, ze hebben echt het recht niet dat van je af te nemen!

Nu is het ontzettend moeilijk om hier een goede oplossing voor te bedenken, want je zult niet snel naar de politie stappen natuurlijk, maar ik denk dat je dit zeker diefstal kan noemen.

Ook snap ik dat je niet bij je tante wil bedelen, maar ik raad je aan met je tante te praten, misschien kan ze met je ouders praten? Ze zal je situatie wel snappen, tenzei ze net zo onaardig is als je vader … Als dat niet werkt… Misschien kan je hulp bij vrienden zoeken, hun ouders? Lastig dit. Als laatste kan ik bedenken dat je toch een soort noodoproep doet aan je moeder. Dit kan niet langer!

Het is toch jouw spaarrekening? En je bent achttien, dus dan heb jij er zeggenschap over.

Dus het geld terug vragen, of dreigen naar de politie te gaan, en dat ook echt doen als hij het niet wilt terug geven.

ja… het is mijn spaarrekening, maar ze hadden geluk dat de Rabobank weer lekker bezig was dus het nog niet over gezet had door een administratieve fout… die dus sinds vandaag weer klopt…

het is zo gemeen. ik vraag wat ze willen wat ik doe, en zeggen ze niks.
mijn tante praat, maar ik kan moeilijk praten… ze kiest wel de kant van min ouders op dit gebied… ;s wilt me geld geven, maar ik kan het gewoon NIET aannemen. mede mogelijk gemaakt door die kut add.

het had denk ik allemaal verkomen kunnen worden als die kut riagg (psygisch gedoe) niet zo nodig 2 maanden uit moest stellen door vakantie’s etc. ehhhh ik moet alleen maar inleveren en hun spelen t spelletje verder

Aangifte doen, als hij het zo speelt kan jij het ook.

Dit + hoe kan hij uberhaupt jouw spaarrekening leeghalen? Toen ik 18 werd was ik automatisch de enige die nog toegang kreeg tot mijn rekening. Mijn ouders kunnen er niet meer bij, tenzij ik ze toestemming + mijn pas geef.

Ah, sorry, ik lees net waardoor dat komt. Aangifte doen, dit valt volgensmij gewoon onder diefstal ja.

Lang leven de rabobank en de administratieve fouten! :slightly_smiling_face:

Ga langs de bank. Gezien je 18 bent heb je sowieso recht om te bepalen of je ouders je rekening mogen zien of uberhaupt geld vanaf mogen halen (voor in de toekomst, die rekening is van nu jou). Toen ik 18 werd kreeg ik ook die optie en heb het allemaal prive gemaakt - dit moest ik zelf doen, dat ging niet automatisch!
Misschien kun je het ook terugdraaien dat er geld vanaf is gehaald, dat kunnen je ouders niet maken, gezien je geen toestemming hebt gegeven. Ik weet niet of politie iets uit kan halen, maar op dit punt zou ik alles proberen.

ik durf niet helemaal naar de politie te gaan… en dat terug vragen weet ik niet of het een optie is ,maar ik ga het proberen !

Je kan rustig langs de bank lopen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
Qua politie snap ik dat het spannend is, maar misschien kan de bank jou al vertellen of de politie iets voor je kan doen of niet. Ik heb zelf het idee van niet, vaak is er meer voor nodig. De bank is denk ik je beste kans. Mij hebben ze uitstekend geholpen in een dergelijke situatie, alleen bleek het geheel per ongeluk gebeurd te zijn.

oke bedankt… ik ga het morgen proberen

ik ben trouwens NIET onder curatele gesteld…

Omg, dit lijkt mijn verhaal wel! Mijn vader heeft precies hetzelfde gedaan’

Sorry hoor, maar ik heb hier een beetje mijn twijfels over.

• Je hebt ADD, en daardoor agressie problemen? Apart aangezien dat bij ADHD is, bij ADD ben je juist rustig en dromerig.

• Je vader heeft een vorm van autisme. Dat weet je zeker. Maar hij is nooit getest, dus je weet het eigenlijk helemaal niet zeker.

• Jij en je vader botsen door jouw ADD en zijn wel-of-niet autisme met elkaar. Er bestaan medicijnen voor ADD?? Waardoor je jouw gedrag in toom kan houden. Die krijg je sowieso al, als dat is vastgesteld, dus dat klopt ook niet.

• Je wordt door je tante uit huis gehaald. Terwijl jouw tante hier al helemaal niets mee te maken heeft, en je bent 18…dus waarom ga je dan überhaupt mee?

• Hoe kan jouw vader geld van jouw rekening halen, terwijl jij 18 bent? Een administratieve fout bij de Rabobank “toevallig” net op dat moment. Ehm, ook bij de Rabobank kunnen ze zien van wie die rekening is, en dat jouw vader geen 18 meer is :’) Administratieve problemen of niet, je moet je nog steeds legitimeren.

• Als je echt ADD hebt, kan ik de opmerking over ‘bescherming tegen jezelf’ van je vader nog wel begrijpen ook. Aangezien mensen met ADD heel erg impulsief zijn. Wat dus op dit moment kan opspelen. Wie weet wat voor gekke dingen je gaat doen met dat geld als je er wel bij kan.

• Wat is de bedoeling van die opmerking over je nagellak?? Als jij echt alles achter hebt moeten laten, dan is nagellak echt wel het laatste waar je aan denkt.

• Minderwaardigheidsgevoel van kleding lenen van je tante? En je krijgt geen minderwaardigheidsgevoel van naakt moeten lopen omdat je zelf geen kleding meer hebt? :’)

• Als je moeder er tussen in zit, en je gaat wel met haar lunchen, waarom heeft zij jou dan niet stiekem wat geld? Ik maak tenslotte uit die opmerking op, dat ze eigenlijk aan jouw kant staat, maar een beetje bang is van je vader.

Dat is echt absoluut niet waar. Een vriendin van me heeft ook ADD en die is verre van rustig en dromerig, eerder hartstikke druk. En ja, ze heeft echt ADD en niet ADHD. Het hoeft dus niet per se zo te zijn als jij zegt.

Doe gewoon aangifte. Ik zou het echt niet pikken. Je bent 18 en het is jou geld!

Jij hebt ook altijd je woordje klaar?

Idd, want een oppaskind van mijn moeder (van vroeger) heeft het ook. En die is ook eerder druk dan rustig.

Ik krijg niet helemaal hoogte van jouw vader. Aangezien jij 18 bent, heb jij in principe recht om je eigen bankrekening te beheren. Ik zou idd gewoon even langs de bank gaan. :slightly_smiling_face:
Veel succes!