Vader overhalen voor een puppy

Goedenavond allemaal!

Ik wil al ontzettend lang een hond erbij… en ben der de afgelopen weken erg mee bezig.
Heb kosten opgezocht, wat voor ras etc etc. Ik heb trouwens al een hond, 2 katten en 4 konijnen.
De 4 konijnen zijn mijn ‘eigen’ konijnen en zorg ik ook helemaal zelf voor.
Mijn moeder wilt in principe ook nog wel een puppy maar mijn vader…

Bij elk huisdier zei hij dat het echt de laatste was maar uiteindelijk hebben we al aardig wat diertjes.
Nu heb ik gister een brief geschreven dat ik heel graag een puppy wil, een baantje ga zoeken etc.
Hier reageerde hij allen echt niet goed op, hij zei dat er echt geen huisdier meer binnenkomt. (Dit zei die bij alle dieren)

Ik ben nu allen echt ideeloos hoe ik hem toch zo ver krijg en hoop dat jullie nog ideeën hebben.

XX.

Ik denk dat als je al een tijdje aan het aandringen bent en hij wilt nog niet dat je niet zoveel meer kan doen. Ik heb mijn ouders wel overgehaald om een kat te nemen (maar dat was nadat de andere was overleden) Ik snap je vader ook wel tenzij die hond echt van jou gaat worden en je hem mee neemt als je uit huis gaat(als je gaat studeren lijkt me het niet echt handig om een hond te hebben imo) Maar dan zitten hun dus nog 10/15 jaar vast aan zo’n hond.

nee is nee

Je hebt er al super veel, 7 huisdieren lijkt me al genoeg.

Ik kan je vader wel begrijpen. Een hond kost veel geld: eten, verzorging, dierenarts, belasting, het lijkt niet veel maar je betaalt je blauw. Met 2 honden betaal je ook een vermogen aan belasting. Je kunt aanbieden een deel van de kosten op je te nemen, en de zorg. Maar als het nee blijft zul je dat toch moeten accepteren. Een puppy is leuk, maar ook veel werk

Sorry maar je vader heeft het recht om nee te zeggen, wees blij dat je al die andere dieren alsnog kreeg toen hij het al niet meer wou. Het moet ook een keer genoeg zijn.

Ik zit al 5 jaar lang te smeken en dingen op te zoeken over een hond maar ze willen het niet vanwege het geld en de verantwoordelijkheid. Maar inderdaad, een tweede hond erbij is dan toch ook weer veel moeite? Je moet hem dan weer opvoeden, hondenbelasting betalen, voer extra etc. Ik snap opzich wel dat er een grens is qua huisdieren.

wij hebben zelf een hond gehad die te groot was voor ons rijtjeshuis,
iets kleiner dan een Deense Dog, deze sloopte alleen ons huis,
vandaar dat deze weg moest…
Na een jaar wachten mocht ik toch een nieuwe hond, een kleine dit keer.
Maar jij hebt al een hond en konijnen? waarom wil je er zo graag nog één?

x

Dit is een leuk voorbeeld van een verwend iemand.

Accepteer dat je het goed hebt en dat je leuke huisdieren hebt, en bewaar die puppy voor later.

Probeer de dingen uit die je ook hebt geprobeerd bij je vorige huisdieren die je wilde.
Je kan misschien een hond van een vriendin voor 1 weekje verzorgen bij jullie thuis en dat hij dan bij jullie slaapt zodat je vader ook ziet dat je er best alleen voor kan zorgen. Of zeg dat het leuk zou zijn voor je hond om er een nieuw vriend bij te krijgen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt x

Ik snap ook wel dat haar vader nee zegt maar ze vraagt alleen om hulp… dus aan die nee=nee reacties heeft ze niks …

^het heeft geen zin om te helpen als het niet rationeel is.

Geen idee hoe oud je bent, maar even ervan uitgaande dat je voorlopig nog niet klaar bent met school, zijn je ouders wel degenen die ervoor moeten zorgen.
Als je vader er niet 100% achter staat moet je hem ook niet proberen over te halen, als die pup er dan toch zou komen krijg je over alles gezeik.

sorry hoor, maar wees blij met wat je hebt. je hebt al 7(!) huisdieren en die hebben ook aandacht nodig.

ik zeur al jaren om een kat maar mijn vader wil er geen dus komt ie er niet. fijn is dat.

Wees blij met je 7 dieren:’) . Ik wil er van kleins af aan al één mag mag er helemaal geen.