Vader onredelijk over tas

Hoi allemaal!

Ik wil al een hele tijd heel graag een Michael Kors tas kopen. Ik werk bijna fulltime, dus kan het ook ‘makkelijk’ betalen. Nu is mijn vader daar helemaal om uitgeflipt omdat hij het niet normaal vindt dat ik zo’n dure tas wil. Ik mag er dus ook absoluut geen kopen en anders dreigt hij zelfs om 'm gewoon kapot te maken. Hij zegt dat ik maar iets voor m’n ouders moet kopen en allemaal zo’n dingen. Ik vind dit echt heel oneerlijk en onredelijk want ik werk er heel hard voor.

Wat vinden jullie hiervan? Er valt hierover ook gewoon niet met hem te praten. Hij kan alleen maar schreeuwen en durf de tas eigenlijk ook niet te kopen want ben bang dat hij 'm dadelijk echt kapot maakt…

Hor oud ben je? Ik zou 'm gewoon kopen hoor, je werkt er zelf hard genoeg voor inderdaad!

Een tas is toch niet belangrijker dan de relatie met je vader? Er zijn genoeg tassen die op Michael Kors tassen lijken die een stuk goedkoper zijn maar alsnog van echt leer.

19 jaar, ja ben alleen zo bang voor z’n reactie.

Hij is toch degene die het op het spel zet? En het gaat gewoon om de Michael Kors tas die ik wil en mooi vind. Als het alleen om het leer ging, dan had ik inderdaad wel een goedkopere kunnen uitzoeken.

Oké. dan zal ik 'm gewoon lekker kopen als ik jou was.

Het is toch jouw geld? Ik snap je vaders probleem dan ook niet zo goed.

Daar kun je toch gewoon over praten met je vader, je bent volwassen genoeg. En dan bedoel ik dus zonder boos te worden etc.

Ik vind dat als jij hard werkt en je eigen geld verdiend, je ook zelf mag beslissen waar je je eigen verdiende geld aan uitgeeft. Bovendien ben je 19 en oud en wijs genoeg om die beslissing te maken toch?

Ik vind je vader erg kinderachtig bezig, maar natuurlijk kunnen wij het hele verhaal niet weten dus praat gewoon met hem!

Mijn vader zou het ook niet tof vinden als ik zo’n (belachelijk) dure tas zou kopen, maar tegelijkertijd heeft hij er weinig over te zeggen.
Dat dreigen dat hij je tas kapot zal maken gaat echt veel te ver…
Ik zou een gesprek aangaan waarin je uitlegt dat je zijn mening snapt, maar dat dit nou eenmaal iets wat je zelf graag wilt en waar je hard voor hebt gewerkt.

ik vind het niet zo volwassen van je vader om dat te zeggen. ik vind dat hij zou moeten weten dat jij oud genoeg bent om zelf te bepalen wat je met je geld doet. als jij hard hebt gewerkt voor die tas en je hem echt heel heel heel erg graag wilt, dan koop je hem toch gewoon?

Had je 14 geweest en alleen bv kleedgeld gekregen dan had ik het gesnapt. Maar je bent 19, je werkt voor je geld, dan is het aan jou hoe je het besteed. De een wil een dure tas, de ander een mooie auto, ieder zn ding. Ik vind dat je vader zich vrij kinderachtig opstelt

Ik vind de prijs van die tassen niet overdreven hoog. Ik bedoel, er zijn tassen van 1000-2000 euro, een gemiddelde MK tas van 200-300 valt dan reuze mee. Het blijft veel geld, ik kan van dat geld twee maanden eten. Maar ik zou me nooit laten belemmeren door mijn ouders. Als je het wil hebben dan koop je het. Het is je eigen geld.

Klinkt alsof hij gefrustreerd is dat jij zo’n groot bedrag besteed aan een (in zijn ogen) compleet nutteloze tas.

Ik ben 21 en heb op mijn 20e ook een Michael Kors tas van 360 euro gekocht. Mijn vader vond het ook niet zo tof, maar hé ik werk hard voor mijn geld en dat vond hij ook. Het is toch jouw geld?

Dat er tassen bestaan van 1000-2000 euro betekent toch niet dat 200-300 euro niet belachelijk veel geld is? Ik vind ook dat het echt geen normale prijzen zijn voor een tas.

Voor TS: Ik zou het er gewoon nog een keer goed met je vader over hebben. Leg hem uit dat je er hard voor hebt gewerkt. Of vertel hem dat je er nog even over nadenkt. Dan weet hij zeker dat je het niet in een opwelling koopt en dat je die tas echt heel erg graag wilt hebben.

Wat heeft iedereen weer snel z’n mening klaar.

Probeer ook de kant van je vader te bekijken. Als ze altijd hun laatste cent aan jou studie/eten whatever hebben uitgegeven, je nu fulltime werkt en nog steeds geen cent bijdraagt en wel n MK tas wil kopen, had ik als ouder die tas hoogst persoonlijk in de fik gestoken.

Maar goed, wat ik probeer te zeggen, er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Praat erover en als jullie allebei oud en wijs genoeg zijn moeten jullie daar wel uit komen.