Vader nooit gekend

Je kent het wel, meisjes met ‘daddy problems’ die juist veel liefde zoeken bij jongens, en daarom heel makkelijk zijn, ze geven zichzelf makkelijk weg bedoel ik.

Ik heb mijn vader ook nooit gekend, maar ik heb hier, zover ik weet, geen last van.
Ik zou mezelf juist als een heel voorzichtig persoon omschrijven, wat dat betreft.
Neem heel erg de tijd voor alles, en neem liever het zekere voor het onzekere.

Ik vroeg me af, staat het, geen vader hebbende, in verband met je vriend?
Beetje vage vraag misschien.
Maar zijn er misschien onbewuste dingen die je automatisch zou kunnen hebben/voelen?
Iets wat gelinkt is aan je vriend - vaderfiguur?
Ervaringen? Verhalen?

Vraag voor meisjes die geen van bovenstaande vragen kunnen beantwoorden:
Kunnen jouw vriend en je vader goed met elkaar omgaan? Hoe gaan ze met elkaar om? c:

Nah misschien. Mijn ouders zijn uit elkaar, had al nooit een geweldige band met hem en sinds een maand ongeveer zie ik hem niet meer.
Ennn 2 van m’n 3 exen bleken gigantische klootzakken te zijn.

Het kan met elkaar in verband staan, denk ik…
Ik zie mijn vader nu al zo’n 4 jaar niet meer, dus sinds ik 11 ben. Daarvoor zag ik hem 2 a 3 jaar maar 1x in de 2 weken.
Ik heb geen idee hoe mijn vader en mijn vriend met elkaar om gaan, ze hebben elkaar nog nooit gezien of gesproken.

Ik ben absoluut niet makkelijker te krijgen zegmaar… Maar denk wel dat ik af en toe een soort vader in een jongen zoek. Iemand die erg zorgzaam is en me de liefde geeft die ik gemist heb…

Ik denk dat je het misschien wel moeilijker zal hebben met het begrijpen van een jongen. Ik heb een broer en woon gewoon bij mijn ouders thuis, wij zijn heel erg open over relaties en zo en hij heeft mij van alles vertelt wat ik moet weten over jongens. misschien dat je sommige dingen niet begrijpt maar er zijn heel veel meiden die niet zo’n goede band hebben met hun vader als ik, dus ten opzichte van hen zal je niet zo veel verschillen P:

-

Ik heb mijn vader maar tot mijn 4e gekend.

Ik denk vaak dat ik er in relaties wel last van heb. Ik ben enorm onzeker, bang dat mijn vriend me dan verlaat etc. Dat hij me niet meer wil, net als mijn vader. Ik kan me daarom moeilijk binden.

Naast mijn vader heb ik sowieso ‘slechte’ mannen in mijn leven gehad. Vriendjes van zussen etc. waren vaak ook allemaal met problemen.

Ja die connectie is er 100%. Doordat je een vaderbeeld heb gehad in je jongere jaren ga je op een bepaalde manier met emoties om bijvoorbeeld;) Zo zijn vrouwen heel erg van het denken en praten maar mannen meer van het meteen maar DOEN:) Ik zelf heb vanaf mijn 12de geen contact meer met mijn van en zag hem daarvoor 1x in de 2 weken maar veel heb ik er niet van meegekregen. Ben altijd wel voorzichtig geweest met jongens maar heb (precies vandaag!!) 4jr een relatie met mijn vriend en merk toch wel dat ik een vaderbeeld heb gemist. Weetniet zo goed hoe ik het moet omschrijven in welk opzicht ik het heb gemist dus daar begin ik maar niet aan:P

Ik heb met mijn vader best een moeilijke relatie, vaak ruzie. Soms merk ik het wel wat denk ik. Al mijn exen zijn klootzakken, waarvoor iedereen me van te voren al had gewaarschuwd. Maar op de een of andere manier val ik altijd weer voor ze, in de hoop ze te kunnen ‘‘veranderen’’. Of dit ook echt in verband staat met de relatie met mijn vader weet ik niet.

Dat heb ik dus ook, precies dat. Ik had het eigenlijk nooit in verband gebracht met m’n vader, eerder met de onzekerheid dat een ander meisje altijd mooier leuker oid lijkt.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik ongeveer 1.5 jaar. Ik heb hem gezien tot ongeveer mijn 7e en zei zelf dat ik hem niet wou zien. Ik noemde hem nooit ‘papa’ nu ook niet. Best erg, maar ik haat hem. Maar dat komt door wat ie mijn moeder heeft aangedaan, en dat staat op mijn netvlies volgens de dokter en dat komt er vroeg of laat nog een keer uit. Dus ik mis het totaal niet (:

Mijn vader en ik hebben het nooit met elkaar kunnen vinden. We hebben het allebei geprobeerd, maar we irriteren ons alleen aan elkaar en kunnen niet met elkaar praten omdat onze karakters zo tegenstellend zijn dat er haast geen weg te vinden is. Verder is het wel een hele lieve man die het beste voor zijn dochter over heeft, maar een vaderband heb ik niet met hem. Hij kookt voor me en zo af en toe geef ik hem een awkward knuffel, that’s it.
Hij vindt mijn vriend helemaal niks voor mij. Achter zijn rug om noemt hij hem een ‘nietsnut’, ‘snotaap’, ‘saai’, ‘dom’, ‘karakterloos’ en nog enkele van die woorden. Ik word altijd boos als hij dat zegt, maar het is zijn mening en helaas blijft dat zo.
Mijn vriend vindt mijn vader eng. Hij kan inderdaad nogal boos overkomen als hij chagrijnig is en hij is nogal bot, en mijn vriend is gewoon echt bang voor hem. Daarom hebben ze nooit meer dan twee woorden met elkaar gesproken…
Bij mijn vriend voel ik me wel heel veilig en vertrouwd, maar ik heb nou niet echt een vaderbeeld bij hem. Alhoewel hij me wel een supervader voor kinderen zou lijken.

Ik denk het wel, een vriendin van me heeft ook geen vader meer, of in ieder geval geen contact meer met hem, en zij zegt wel dat ze in haar vriend toch een soort vader figuur zoekt. Vaak een oudere jongen, heel zorgzaam en beschermend maar dat ze ook weer bang is om een relatie aan te gaan omdat ze bang is dat hij haar dan weer zal verlaten.

Mijn vriend en vader gaan heel goed met elkaar om :slightly_smiling_face: Mijn vriend helpt mijn vader weleens met klusjes. :slightly_smiling_face:

Ik leg dat verband ook pas sinds kort. Het vreet alleen wel aan me, want ik voel me daardoor een hele moeilijke vriendin, waardoor alles altijd stuk loopt.

Mijn ouders zijn sinds mijn 4e gescheiden en de enige keren dat ik hem daarna nog heb gezien is op de crematies van mijn opa en oma. Ik heb hem op mijn 4e het huis als het ware uit gezet omdat hij vreemd ging en mijn moeder pijn deed. Hierdoor heb ik nooit meer behoefte aan een vaderfiguur gehad, dus dit zoek ik ook absoluut niet in mijn vriend. Dus nee het heeft geen verband. Op zich zou je dan denken dat ik bang zou kunnen zijn dat hij mij ook verlaat, of vreemd gaat, maar dat is absoluut niet het geval. Als het gebeurd, dan moet dat zo zijn, klaar. Maar mij vriend is het beste dat me ooit is overkomen en hij zal wel een goede papa zijn denk ik, voor onze kinderen.

Ik denk dat als je een heel goede band hebt met je vader, dat je dan onbewust een vriend uitkiest met ongeveer hetzelfde karakter.

Het klinkt misschien raar maar bij mijn ex en huidige vriend klopt het wel: ze hebben dezelfde humor als mijn vader en kunnen het heel goed met elkaar vinden.

Ik denk dat je je vader dan onbewust (?) ziet als een groot voorbeeld waar je dan ook je vriendjes op uitzoekt zegmaar

Even niet precies een antwoord op jouw vraag, maar mijn vriend heeft geen moeder meer, en ik ben van nature wel een vrij zorgzaam persoon, misschien hangt dat ook samen (al zie ik mezelf niet graag als moeder van mijn vriend, lol)

Ik denk dat wanneer je weinig/geen liefde van je vader hebt gevoeld je sneller jezelf vast zal klampen aan de eerste de beste jongen die ook maar een klein beetje lief tegen je is. Omdat je niet hebt geleerd wat ‘houden van’ is. Dat is mijn gedachte erachter. Maar ik denk niet dat het voor iedereen geldt.
Ik heb zelf ook geen super goede band met mijn vader maar het enigste wat ik daar aan heb overgehouden is dat later wanneer ik oud ben en geen vriend/man heb maar wel kinderen wil, ik heel makkelijk zal kiezen voor een zaaddonor. Omdat ik het idee in mijn hoofd heb dat een kind geen vader nodig heeft.

Mijn vriendje lijkt qua karakter totaaaaaaal niet op mijn vader.
Ik heb ook niet bewust op het karakter gelet als dat op mijn vaders.
Ze zijn juist heel verschillend en dat botst alleen wel eens met mijn opvoeding die ik van mijn vader heb meegekregen.
Ik blijf mijn vaders kleine meisje, dus soms wilt hij raad geven tegenover mijn relatie en het werkt altijd op mijn twijfel.
Kortom, ik voel geen verschil of ik nou wel of geen vaderfiguur heb, tegenover mijn vriendje.
Een vader kan alleen veiligheid bieden als dat vanuit de opvoeding mee komt. Als je geen vader hebt gehad, dan moet je dat ook niet missen.