Vader na 3,5 jaar geen contact weer zien... what to do?

Hoe ging het?

ja het ging goed :slightly_smiling_face:

Het was heel raar om hem weer te zien, dat wel. Mijn vriend en ik zaten al te wachten binnen toen ik hem buiten voor het café zag staan, en dat was toch wel wat eng (was al de hele ochtend zenuwachtig)
Toen kwam hij binnen, zag hij ons, liep op ons af om ons te begroeten en hij was duidelijk ook mega zenuwachtig. Ik wist niet hoe we zouden begroeten, maar hij wilde drie zoenen geven en ik gaf hem maar gewoon een stevige knuffel… Klinkt raar, maar ik voelde toch wel even echt alsof hij mijn vader is. Daarna half uurtje oppervlakkig gekletst, over wat ik deed, wat hij deed, wat mijn vriend deed etc. Hier een daar een pijnlijke stilte ;p dat wel. Wat ook raar was, was dat hij een heel sterk Engels accent had (hij is engels) hoewel dat vroeger veel minder was. Maar waarschijnlijk kwam dat door zijn zenuwen, dan komt ie wat minder vlot uit zijn woorden in het Nederlands.

Hij heeft me net nog een mailtje gestuurd, dat hij het heel fijn vond om mij weer te zien en dat hij hoopt dat we ooit weer normaal met elkaar om kunnen gaan. Ben echt blij dat ik met hem afgesproken heb!
Ik weet niet of ik hem ooit helemaal in mijn leven zou willen, of dat ik hem voor alles kan vergeven van vroeger, maar zoals het nu voelde denk ik dat ik hem wel zo nu en dan wil zien. En dan kijken we wel waar dat heen gaat :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de steun meiden ^^! Vond het fijn hier me verhaal ff kwijt te kunnen.

Aww, wat lief :slightly_smiling_face: Ik ben blij om te horen dat het goed ging. Ik heb ook al 3,5 jaartjes geen contact met mijn vader en ik wil dat het nog even zo blijft ook.

Goed, dat het zo goed gegaan is! Hebben je zusjes en je broer nog contact met hem?

mijn vader is ook engels maar praat geen nederlands
en ik heb ook zoon situatie meegemaakt
maar dan niet 3,5 jaar maar een jaar
en tot de dag van vandaag denk ik nog steeds dat die contact zocht om de cadeaus kwijt te kunnen ( want was net een maandje naar kerst )
en niet omdat die alcoholist was.
ik weet de reden nog steeds niet
ik heb het hem wel vergeven
maar ik was ook jonger
7 ofzo maar toch blijft het een pijnlijke plek in je hart en gedachte

ik hoop voor je dat het weer goed komt, want een vader is toch belangrijk.

Oooh dat is fijn! Ik hoop dat jullie ooit ‘normaal’ met elkaar omgaan! (sorry kan het niet anders verwoorden)

@ pickpocket: rot voor je! hoop dat het ooit goed komt tussen jullie
@ goldenhappiness: mijn zusjes hebben nu een half jaartje weer contact met hem, na ongeveer 1.5 jaar geen contact. En mijn broer heeft nu ook pas nét weer contact met hem, ook na 3.5 jaar net als ik.
@ godsavethequeen: het maakt niet veel uit hoe oud je was, het maakt toch een impact. Wel fijn dat je weer contact hebt!

fijn voor je dat het goed ging ! :slightly_smiling_face:

fijn dat het goed ging ja!
ik heb mij echte vader al zo’n 10 jaar niet meer gezien, ik weet ook niet wie het is. mn moeder scheidde van hem toen ik 4 was. ik heb geen idee waarom. maar toen trouwde ze dus met een andere man, die ik nu mijn vader noem.

Hardstikke fijn dat het zo goed gelopen is! Ik ben echt blij voor je :slightly_smiling_face:
Nu hopen dat jullie band weer wat sterker wordt, en hij zich als een echte vader gaat gedragen!

zeker respect!