Vader mishandelt mij

al sinds ik me kan herrineren slaat, schopt, gooit mij op de grond, draait me vader me polsen om en ergere dingen.
het was een half jaartje gestopt en sinds net is het weer gebeurd, ik ga maandag op reis met school en ik zei tegen mijn moeder dat mijn schoenen niet in me tas pastte. dus hij gaat gelijk schreeuwen, en mij voor alles uitmaken ik scheld dan terug lang niet zo erg wat hij doet & ik spuug op de grond. dan rent hij na me toe gooit me op de grond draait me polsen om en zegt dat ik een gekkenhuis moet worden opgenomen, wat hij echt van plan is.
terwijl hij de gene is die gek is, ik heb nooit een normaal gesprek met hem.

ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, m’n moeder verdedigt hem alleen maar en bij vrienden en familie hoef ik ook niet te komen die nemen het niet echt serieus.

Loop gewoon weg (naar je kamer als weer zoiets gebeurd. Niet gaan vloeken en/op de grond gaan spugen)
Of bel de kindertelefoon

je moet uitkijken voor wat je op 't net zet, straks ziet bijv. je pa het

bel de kindertelefoon, of neem toch een vriendin in vertrouwen. het kan uit de hand lopen…

Neem iemand in vertrouwen, een vriendin, iemand op school ?
iig iets doen want het kan uit de hand lopen.

Kijk of je je verhaal bij een vertrouwenspersoon of een vriendin kwijt kan, regel dat je daar kan blijven en schrijf je ouders een lange brief waarin je rustig verteld waarom je niet meer thuis blijft. Door direct de confrontatie aan te gaan heb je én grote kans dat je vader in de verdeiging schiet en fysiek wordt, én dat je je eigen emoties niet in de hand kunt houden [wat logisch is] waardoor je verhaal niet duidelijk wordt. Een brief stelt deze confrontatie uit en geeft je ouders de tijd om na te denken over hun acties. Vertel ze dat je van ze houdt [want alleen maar negatieve woorden, kunnen snel tegen je werken], maar dat dit niet normaal is. Je vader is de volwassene en zou zijn meningsverschillen dus ook een volwassene moeten uitpraten, en niet er uit slaan. Dat híj woede-problemen heeft is niet jou schuld. Vertel dat je misschien zelf ook snel uit je slof schiet door zijn extreme reacties, maar dat wat hij doet in geen geval een goede oplossing is. Laat ook weten dat je teleurgesteld bent in je moeder; een moeder hoort te zorgen voor haar kind en het te beschermen van de ‘boze buitenwereld’; zelfs als de aanstichter van de fysieke problemen in hetzelfde huis woont.
Vinden zij dat ze dit gewoon kunnen doen en dat ze altijd gelijk hebben, dan is het voor jou niet meer veilig om thuis te wonen. Zorg dus wel dat je alles goed regelt!
Ik zie dat je pas 14 bent, dus op je zelf wonen mag nog niet, maar probeer iets te regelen bij een vriendin, ook met haar ouders en evt. voor langere tijd.

Sterkte :slightly_smiling_face:

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik ben weggelopen op mijn 16e, naar Jeugdzorg, en nooit meer teruggegaan naar die klootzak.

Ik wil je even héél veel sterkte wensen, en als je iets wilt weten over jouw rechten/opties wat betreft Jeugdzorg/uit huis gaan, kan je me een berichtje sturen.

Contact met jeugdzorg opnemen lijkt mij het beste. Sterkte!

dit is strafbaar, hiervoor kan je vader opgepakt worden.
als het echt erg is, kun je altijd de politie bellen, want mishandelen is strafbaar, sinds 2005 ofzo?
misschien kun je daarmee dreigen, stop of ik bel de politie?
en verder, tot 10 tellen en er vooral niet op ingaan!

succes meis!

Je moet hulpzoeken meid, idd bij hulpzorg oid./een blijf van mijn lijf huis?
Sterkte ermee & hou je sterk!

[www.kindermishandeling.nl]

ik zou het al lang gedaan hebben als ik geen medelijden met m’n moeder had, ze geeft wel om mij maar durft niet echt hem tegen te spreken.
ik heb al meerdere keren gedreigd om de politie te bellen, maar dan zet hij de telefoon lijn af ofzo.

Zoek heel snel hulp,
Het hier neer zetten heeft niet veel zin , bel meteen de kindertelefoon!
Echt je kan het meis!! niet bang zijn xx

Je wil zo tog niet verder?
ga naar jeugdzorg. Je moeder komt er wel overheen. Ze is n volwassen mens.
Op dit soort momenten moet je aan jezelf denken.
iig weg bij je vader.

Sterkte, <33
je kunt t,

xxxxxxxx

Kun je niet samen met je moeder weglopen? of haar vertellen dat het zo echt niet langer meer door kan gaan?

-

Zoek hulp. Ga naar de politie, naar een vertrouwenspersoon oid.
Wat je vader doet is in geen geval goed en je moet dit aan iemand vertellen.

112 is gratis, dus als je een mobiel hebt kan je altijd naar 112 bellen?

En sterkte !!

xx

sterkte meis!

Geen politie
dat word alleen maar erger
In de meeste gevallen geloven ze alleen de ouders, helemaal als jij het bijvoorbeeld uitlokt of weet ik veel wat. Je hebt er geen reet aan, ja ellende.

ja mensen dit is écht zo.