Oke ik zit dus echt met een k*t probleem.
Ik woon bij mijn vader, omdat ik niet bij mijn moeder kan wonen, mijn moeder heeft een nieuwe vriend en er is daar altijd geruzie, ik mag die nieuwe vriend niet enz.
Uiteindelijk had ik ruzie met mijn ma haar vriend, en werd ik uit huis geschopt, ik moest bij mijn vader wonen.
Mijn vader heeft al eerder vast gezeten door schulden.
Alleen nu heeft hij dus steeds geld tekort, en word hij boos op mij als ik dat irritant vind, of als ik zeg dat er niks te eten is.
Het is een keer zo ver gegaan dat hij naar mijn beste vriend ging bellen of die geld mocht lenen, gelukkig heeft mijn vriend toen gewoon nee gezegt, en ik ben al heel boos op mijn vader geworden.
Mijn vader heeft geen werk, en het is moeilijk om aan werk te komen aangezien hij in de 50 is en dus vast heeft gezeten.
Ik ben ten einde raad, en erover praten heeft geen zin.
Bijvoorbeeld nu ook, ik heb echt nieuwe lenzen nodig, ik doe al 4 maanden met maandlenzen, en dat kunnen we dan gewoon niet halen, terwijl mijn ogen echt pijn doen.
Het ergste is natuurlijk dat er amper eten is, en we nu al 2 dagen achter elkaar patat eten en pannekoeken enz.
Nu is hij zo boos geworden net dat hij heeft gezegt: Dan ga je maar lekker bij je moeder wonen.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen!
Sorry voor het lange verhaal.
Maar er is toch altijd wel werk érgens werk te vinden? Al is het in een fabriek ofzo? En een uitkering?
Hij heeft een uitkering maar daarmee komen we dus niet rond.
En hij zegt dat hij werk zoekt, maar hij doet alles via internet enz, volgens mij heeft ie er ook niet zo’n zin in
Ik zie op je profiel dat je 16 bent, dan zijn er twee dingen die je zou kunnen doen. Bureau jeugdzorg inschakelen. Want dit kan niet langer, jij wordt verwaarloost.
Of je zou op kamertraining kunnen gaan, dat is vanaf 16 jaar.
In beide gevallen lijkt het me niet onverstandig om hier met iemand (volwassen) over te praten-je mentor, ouders van een vriend/vriendin/oma/huisarts. Als dit allemaal niet kan zou je toch naar jeugdzorg moeten gaan. Sorry, ik heb niet veel tijd op een reactie te plaatsen maar ik hoop dat ik je hiermee toch een beetje kan helpen.
Je kan zelf toch ook gaan werken om je lenzen te betalen?
Dat is altijd he. Ook als je op tv dat programma ‘Dubbeltje op zijn kant’ kijkt. Allemaal mensen die lopen te janken dat ze geen werk hebben en uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat ze ‘toch niet zo hun best hebben gedaan’. Omg.
Ik geloof niet dat ze zelf elk half jaar 100 euro kan gaan uitgeven voor lenzen…
Ik weet niet wat je kunt doen, hartstikke veel stertke iniedergeval
Sleur je vader mee naar randstad/het uwv. Er is vast wel íets wat je vader kan doen!
En kan je moeder niet af en toe wat voor je betalen?
Ik heb ook lenzen, en mijn moeder betaalt volgens mij elke maand 8 euro. En als je werkt kun je dat denk ik wel betalen toch?
Ja ik krijg wel elke maand kleedgeld van mn ma, en ze heeft ook gezegt van: Als er geen geld is, kan je ook bij mij eten enz.
Maar ik wil mijn vader dan niet alleen laten, en van me pa mag ik het niet zeggen als we geen geld hebben, want dan gaat mijn ma haar vriend weer zeiken.
Ze kan inderdaad werken voor haar lenzen, maar ik vind het niet meer dan NORMAAL dat haar ouders dat moeten betalen. Ze is nog minderjarig en woont thuis, dus verzorging ligt bij de ouders!
Dan neem je een bril? Als je iets niet kan betalen moet je het niet nemen. En 100 euro per half jaar kan je makkelijk zelf bij elkaar werken.
Sommige dingen moet je ook gewoon zelf betalen? Niet alles hoeven je ouders te betalen.
Dan neem je een bril?
Ik heb een bril die zwaar onder sterkte is, en als we nu nieteens het geld bij elkaar kunnen krijgen om lenzen of eten te betalen, kunnen we al helemaal geen bril betalen.
Hier is ook een forum met mensen die verschillende lenzen hebben met verschillende prijzen, ik kan je daar verder niet bij helpen want ik draag geen bril of lenzen. Maar dit is dat topic
mijn moeder krijgt trouwens ook hulp omdat ze alleenstaande ouder is, dus bijvoorbeeld dat ze maar de helft van de huur hoeft te betalen enzo…
Ik zou zo even niet weten hoe dat allemaal heet…
Maar dan bespaar je wel geld.
We moeten niet zo blijven hangen bij die lenzen… Het probleem is dat er zelfs amper eten is bij hun thuis. Ik ben het er inderdaad mee eens dat ze zelf werk moet zoeken om dingen als die lenzen zelf te kunnen betalen, maar dat die vader nieteens alle moeite doet om een fatsoenlijke baan te vinden is belachelijk.
Totally agree!
en je kan een baantje nemen bij een restaurantje! dan krijg je wat fooi op een avond en geld gestort in de maand =D
en als je 1x per week werkt heb je die 100 euro zeker .
sterkte!
En als er geen eten is kan je misschien naar de voedselbank gaan?
Ik heb trouwens altijd goedkope lenzen van het kruidvat.
Maar het gaat mij inderdaad om het eten en drinken in huis en niet zo zeer om mijn lenzen, dat was maar als voorbeeld.
Hij heeft wel een huursubsidie ofzo, dus dat scheelt wel, maar toch helpt het niet genoeg.