Mijn vader zegt al een half jaar lang tegen iedereen dat hij niet meer rookt, ook tegen mijn stiefmoeder, ik weet dat hij nog wel rookt en gewoon keihard liegt, ook als ik het hem vraag. Ik heb hem zien roken en ook al eerder rook ik dat hij had gerookt. Ik vind het echt heel erg dat hij hier over liegt tegen mijn stiefmoeder en mij.
Hij is een paar maanden geopereerd aan zijn been en moet regelmatig ‘wandelen’ om zijn been te strekken, maar ik denk dat hij dan gewoon gaat roken. Of als ik met hem ergens heen ga zeg hij altijd tegen mij “ga maar vast naar de auto”. Dan komt hij een paar minuten later en vlak voordat hij de auto instapt houd hij dan zijn adem in en doet in de auto dan snel een dropje in zijn mond.
Kijk, ik vind het natuurlijk niet leuk dat mijn vader rookt maar ik vind het veel erger dat hij maar blijft liegen tegen ons dat hij het niet doet.
Dit is trouwens niet het enige waar mijn vader over liegt, tegen mijn eigen moeder liegt hij over wat we doen als we bij hem zijn en over eigenlijk bijna alles.
Wat zal ik doen? Moet ik het tegen mijn stiefmoeder zeggen? Ik heb mijn vader er al mee geconfronteerd maar hij ontkent nog steeds.