vader kanker

heey,

ik heb een paar dagen geleden gehoord dat mijn vader kanker heeft, darmkanker om specifiek te zijn.
ik weet dat het niet altijd dodelijk hoeft te zijn maar ik ben echt als nog super bang.
maar het probleem is, op mijn school wordt er super veel met kanker gescholden en daar kan ik sowiso al slecht tegen en nu al helemaal niet. en als ik iemand er mee hoor schelden wordt ik er boos om, en wil ik die gene echt graag een klap verkopen. maar ja dan zijn er weer vrienden van mij die me net optijd weg trekken.

heeft er iemand tips om niet emotioneel te woorden, en niemand te slaan.

^
Jemig heftig! :sob::muscle: Mijn vader word atm onderzocht en bij mijn opa zit et alweer niet goed, ook met darmkanker.

Misschien dat je het in ieder geval in je klas kan vertellen? Dat ze daar rekening mee kunnen houden?

nc

@Anouk: Heftig! Heel veel sterkte :sob::muscle:

Ik snap je volkomen, ik word daar ook altijd boos van. Alleen hoor ik het gelukkig nooit in mijn omgeving.
Als ik jou was zou ik het inderdaad aan je klas, maar ook aan je mentor vertellen, zodat ze er rekening mee kunnen houden. Heel veel sterkte!

Allereerst sterkte :sob::muscle:
Mijn vader heeft ook kanker gehad. Ik had er ook last mee als mensen ermee scholden. Het is idd denk ik wel handig als je het tegen je klas verteld. Over het schelden nog, ik vond het ook heel vervelend, maar toen mijn klas wist dat mijn vader het heeft gehad gingen ze er wel opletten. Hoop voor je dat het werkt.
Sterkte
xx

[quote author=Kim link=topic=458290.msg277775384#msg277775384 date=1516826566]
Allereerst sterkte :sob::muscle:
Mijn vader heeft ook kanker gehad. Ik had er ook last mee als mensen ermee scholden. Het is idd denk ik wel handig als je het tegen je klas verteld. Over het schelden nog, ik vond het ook heel vervelend, maar toen mijn klas wist dat mijn vader het heeft gehad gingen ze er wel opletten. Hoop voor je dat het werkt.
Sterkte
xx

ja dat is het punt mijn mentor weet het alleen me klas als ik voor elke keer als er iemand in mijn klas met kanker scheld een cent zou krijgen zou ik nu al miljonair zijn want ze gebruiken in een normale zin al 5 keer het wordt kanker. en die mensen praten super veel. dus ik ben juist bang dat ze er juist vaker mee gaan praten. en ik heb een paar van die meiden, als ik dan zeg dat me vader kanker heeft heeft hun vader de daarop ook kanker.