vader in de cel.

haai.

mijn vriendin haar vader , heeft haar een paar dagen geleden geslagen. Omdat ze echt heel brutaal kan zijn en hij best wel snel boos word.

ze moest daarom naar het ziekenhuis .

Niet heel erg, maar wel prive.

haar vader had er heel erg spijt van maar ze hebben hem wel gebeld dat ze aangifte zouden doen.

mijn vriendin is heelemaal down enzo.
Ze zei dat haar vader dan de cel in gaat en zo ook z’n werk verliest en dat is best erg omdat hij dan ook geen huur meer voor het huis kan betalen

maarja.
ik wil haar wel helpen maar weet niet hoe?
iemand een idee?

. ze wil het huis niet uit.
Dat snap ik ook!

als hij er echt serieus spijt van heeft, zou ik als ik haar was het met dr moeder over hebben of het nog ewl veilig is met hem…

&als het nog een keer gebeurd zeker wel aangifte doen. en iets aan haar gedrag veranderen lijkt me

Zeg haar dat ze altijd kan bellen als ze wil praten en dat je er altijd voor haar bent. Meer kan je denk ik niet doen.

Precies, een luisterend oor is waarschijnlijk al heel veel waard.

Aan de ene kant vind ik het niet meer dan normaal dat er aangifte gedaan wordt. Aangezien ze ook naar het ziekenhuis moest (daaruit maak ik op dat het niet zomaar een klap was). Maar ik snap inderdaad ook dat je vriendin dit moeilijk vind. Maar weinig kinderen nemen het tegen hun ouders op. Ik weet verder niet hoe hun band is buiten dit voorval. Misschien heeft ze ook een beetje het idee dat het ‘haar eigen schuld’ was. Omdat je aangeeft dat ze brutaal kan zijn. Maar goed aangifte hoeft niet meteen te betekenen dat haar vader te cel in gaat. Daarnaast vraag ik me af wie er dan aangifte heeft gedaan?

Je geeft een beetje weinig informatie om de situatie goed te kunnen inschatten.
Het belangrijkste is denk ik dat je er voor haar bent, en dat je luisterd als ze wil praten. Meer kun je eigenlijk niet doen.

ik denk dat je haar het beste kan helpen door er gewoon voor haar te zijn, luisteren, met haar mee huilen en mee lachen. dat is het enige dat je kan doen. fijn dat ze een lieve vriendin heeft maar haal je geen gedoe op de hals waar jij echt niks aan kan veranderen, hoe graag je ook wil. steun je vriendin, daar heeft te het meest aan!!! succes liefs saar

gebeurd het vaker?

want dan zou ik voor mijn eigen veiligheid hoe moeilijk het ook is aangiften doen,
zo niet dan zou ik het zo laten en idd
mt mijn moeder praten en misschien is familie therapie iets ?
er is waarschijnlijk een hoop frustratie naar elkaar toe,
mij heeft het wel geholpen,
verder kan jij niet echt meer voor haar doen dan haar te steunen…
en een luisterend oor zijn waneer zij het nodig heeft

Weet ik niet hoor, ken de hele situatie niet. ligt er ook aan hoe hard die vader slaat?

Hij slaat zijn dochter het ziekenhuis in?
Sorry, maar ik vind het terecht dat ze tenminste eens gaan kijken of het allemaal wel goed zit bij haar thuis.
De kans dat hij daadwerkelijk zal opgesloten worden is miniem. Hoogstens een taakstraf of een anger managment cursus.