Vader heeft al 11 jaar een affaire

Beste meiden,

Om even direct te laten weten waarover het gaat heb ik dat als onderwerp gekozen. Weet ook niet of dit wel hier moest (bij het onzin topic), maar het leek mij de beste optie.

Mijn vader gaat al 11 jaar vreemd met ongeveer mijn buurvrouw. Het begon allemaal vroeger toen ik 5 jaar oud was. Mijn moeder leerde K (zo noem ik die vrouw even) kennen en ze werden al snel vriendinnen. Ik mocht haar eigenlijk gelijk al niet, want ik had een naar gevoel bij K.
K leerde mijn vader ook kennen en al snel kwam K alleen maar nog voor hem, als mijn moeder weg was naar judo met mijn zusje en broertje of ergens anders naartoe, dan was zij er.
Vroeger stond ik er nog niet bij stil en jaren vlogen voorbij met K. Na een tijd begon ze ook op mij op te passen en ze wilde me inprenten dat zij beter voor mijn vader was dan mijn moeder en ze bleef me vragen of ik dat tegen mijn vader wilde zeggen, wat ik natuurlijk niet deed. Ik ging naar mijn moeder en vertelde wat ze zei, maar mijn moeder geloofde me niet. Dus heb ik er niks meer van gezegd en een jaar later groeiden mijn moeder en K door ruzie en jaloezie heel snel uit elkaar. Ik was 10 toen ik mijn vader zag zoenen met K als mijn moeder er niet was maar omdat ik er zo aan gewend was drong het niet tot me door. Maar een jaar later begon ik echt te merken dat het niet goed voelde. K begon me te chanteren door alles van me af te pakken, bijvoorbeeld mijn lievelingsknuffel (die ze voor mijn gezicht verknipt had) of mijn pokemon plaatjes, maar ook mijn paardrijbekers en prijzen.
Ik heb het nog een jaar volgehouden tot ik weer naar mijn moeder toe ging.
Ze wilde me helpen, maar deed er niks aan dat mijn vader een affaire had omdat ze hem niet kwijt wilde.
Dus ze troosde me alleen maar als ik weer eens wist dat mijn vader met K had afgesproken. Dat deed mijn vader zelfs gewoon toen mijn moeder thuis was, dan zei hij dat hij naar een vriend ging en dan wist ik allang al dat hij naar K toe ging. Soms volgde ik mijn vader naar haar en ging ik verdrietig en teleurgesteld weer naar huis, soms bleef ik de hele tijd dat ze elkaar zagen van een afstand huilend toekijken en soms luisterde ik gesprekken af.
Vanaf dat ik 13 was ben ik zijn mailtjes gaan lezen en ik vertelde altijd alles aan mijn moeder die er telkens niets aan deed.
Toen ik bijna 14 werd heb ik mijn vader en haar betrapt op seks en ik ging er helemaal aan onderdoor. Sinds die dag heeft mijn vader het belachelijk moeilijk gemaakt om te controleren of hij haar nog zag en hij bleef me vertellen dat hij geen contact meer met haar had.
Mijn vader sloeg mij ook altijd zomaar, of als er een ruzie was dan kreeg ik daar altijd de schuld van. Van alles wat hij fout deed beschuldigde hij mij en ik moest altijd de klappen opvangen terwijl mijn moeder huilend toekeek en niks zei.
Het voelde altijd als mijn schuld maar in de tijd dat hij me echt liet geloven dat hij haar niet meer zag (en ergens wilde ik ook echt dat het zo was dus geloofde ik hem maar) ben ik daar langzaam
maar zeker overheen gekomen.
Totdat ik gister op mijn vader’s laptop allemaal naaktfotos heb gezien en gedichten etc die zijn gemaakt en verzonden november 2015.
Ik ben gebroken en heb alle fotos nu op mijn mobiel, want ik wist dat hij het allemaal zou wissen.
Hij werd geconfronteerd door mijn moeder (die ik het gelijk allemaal liet zien) toen hij thuis kwam en hij deletete gelijk alle fotos en bestanden op zijn computer. Toen begon hij weer eens te liegen en te zeggen dat hij niet wist dat zij het was omdat hij weleens meer rare plaatjes kreeg maar het waren meer dan 35 naaktfotos van hun allebei dus ik liet ze allemaal nog aan hem zien en toen zei hij dat het hem speet en dat ieder mens fouten maakte. En hij begon te liegen en te zeggen tegen mijn moeder dat hij het niet meende en hij probeerde haar weer voor zich te winnen. Ik werd gek en ben het huis uitgerend, 5 uur in de kou zonder telefoon ben ik terug naar huis gekomen en ik was ongeveer half 12 weer binnen.
Hij zei de hele tijd dat het hem speet maar ik kan dit gewoon geen plek meer geven. Ik weet dat ik veel reacties zal krijgen van: “schakel een psycholoog in”. Maar die heb ik inmiddels al 8 keer gehad en het heeft me niet geholpen. Dus ik wil graag zoeken naar een andere oplossing, ook wil ik hier niet meer wonen maar ik ben bijna 16 en dus minderjarig. Kan iemand me helpen? Als iemand meer wilt weten om me beter te helpen of iets kan je me altijd een prive bericht sturen. Ik hoop dat dit wat helpt! Groetjes

Deze mensen kunnen je helpen: http://www.kindertelefoon.nl/

Dat je vader je sloeg (slaat…?) klinkt trouwens echt niet gezond. Als het nog steeds speelt, kan je hier je verhaal kwijt: http://www.kindermishandeling.nl/pages/14tot18/endan/kindertelefoon.htm

Misschien dat zij je kunnen helpen :slightly_smiling_face: Ik denk trouwens dat dit beter bij lifestyle past, misschien dat een mod dit topic kan verplaatsen.

Wauw sorry dat ik het zeg, maar dit is echt niet gezond. Het lijkt wel een beetje alsof je obssessed bent met je vader zijn affaire? Je luistert gesprekken af, je leest zijn mail, je checkt z’n laptop en je bent constant bezig hem te betrappen. Volgens mij heb jij een groter probleem dan je vader. Ik zou ook hulp inschakelen en aangeven dat je niet meer bij hem wil wonen, want een andere oplossing is er volgens mij echt niet.

Als ik door zou hebben dat mijn vader hiermee bezig was, zou ik ook precies willen weten wat hij doet en hoe vaak hij dat doet hoor.

Edit: verder heb ik geen advies maar wil je wel heel veel sterkte wensen, het moet vast heel zwaar zijn in zo’n gezin te leven.

Kun je niet bij familie wonen ofzo?

Ja dit dus. Ik vind het niet zo gek dat de TS dit allemaal heeft gedaan.

Dat kan, maar als je jaren zo obssessief ermee bezig bent, dan creëer je voor jezelf een veel groter probleem. Persoonlijk zou ik hem zelf alleen confronteren, want zelf hoef ik echt niet ieder detail te weten van wat hij dan zou uitspoken. TS maakt zichzelf er alleen maar gek mee, naar mijn mening. In ieder geval hoop ik dat je snel daar vandaan komt want het lijkt me echt een giftige omgeving om in te zijn, Somegirl1.

In een topic als dit, waar het over een onderwerp gaat klinkt iets al snel obsesief, terwijl dit over jaren verspreid is, dus ze is er echt niet elke minuut van de dag bezig. Tenminste zo lees ik het. Ik weet dat ik ook ooit in zo’n soort situatie zat (niet zo heftig, niet zo lang, maar wel bewijs willen zoeken), dat doe je af en toe, niet 24/7.

Hoe dan ook, alsjeblieft praat er met mensen over TS, dit is een verschrikkelijke last en dat mag gewoon niet.

-

Dit had je ook op een nettere manier kunnen zeggen. Ik vind dit persoonlijk echt gemeen overkomen.

Somegirl1 kan je niet voor een poos bij een familielid gaan wonen? Veel sterkte! :couplekiss_man_woman:

Zo ook goedenavond. Iets vriendelijker mag wel?

Geobsedeerd wil ik dit niet noemen. Dit is al 11 jaar aan de gang en de dingen die ze heeft gedaan zullen echt niet elke minuut van elke dag zijn geweest, maar verspreid. En ergens ook logisch toch? Ze wilt het beste voor haar moeder en wilde bewijs hebben dat hij daadwerkelijk vreemd ging. Zonder zou haar moeder het misschien niet geloofd hebben. Het probleem nu is dat haar moeder geen actie onderneemt. Ze wil waarschijnlijk het gezin bij elkaar houden, maar ziet niet dat het hierdoor juist uit elkaar valt. Dus TS, ik zou als ik jou was met je moeder gaan praten dat je dit geen prettige omgeving meer vindt om in te wonen en kijken of je misschien bij je oma of tante of oom terecht kan?

Maar zijn je ouders nou inmiddels uit elkaar dan?

Precies wat random en ginger zeggen. Hopelijk vindt je snel een oplossing Somegirl1 ! x

Wat naar! Ik wil je heel veel sterkte wensen! Het is een erg lastige situatie, ook omdat het natuurlijk iets is tussen je vader en je moeder waarin jij verstrikt bent geraakt. Het enige wat je misschien kunt doen, naast verdere professionele hulp zoeken, is kijken of je niet bij een familielid of pleeggezin een tijdje kunt wonen totdat je zelfstandig bent.

God wat is je vader een klootzak

Het komt goed meis, zoek hulp, praat erover en vind en manier om daar weg te komen en rust te vinden