Vader gaat vreemd?

Hoi meiden, ik zit al een tijdje met iets waar ik graag jullie meningen over zou willen horen.

Ik zat namelijk een jaar geleden op mijn vaders pc en zag daar in zijn geschiedenis een datingwebsite staan, en dan niet 1x maar op één dag toch wel 10x profielen bekeken. Later heb ik die website opgezocht en het bleek dat je een account moet aanmaken om die website te kunnen gebruiken. Heb ik aan mijn moeder verteld, vervolgens ruzie tussen vader en moeder, verder niks meer over gehoord… Hij was heel boos en zei dat hij alleen erop zat om te kijken of er mensen op zaten die hij kende. Vervolgens heeft hij zijn geschiedenis verwijderd en een wachtwoord op zijn pc gezet, die hij een paar maanden later weer eraf haalde.

Nu gaf hij mij laatst zijn telefoon om iets op te zoeken en zag ik dat hij daar tinder op had staan? Ik heb daar niet op gekeken verder, maar ik weet niet wat ik ervan moet denken, wat vinden jullie? Overdrijf ik of moet ik hier iets achter zoeken?

Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik zou u pa hierop aanspreken…

Lichtjes over beginnen en dat je je zorgen maakt dat ie tinder gebruikt.

Inderdaad wat Soundsoldier zegt, ik zou gewoon heel casual vragen waarom hij Tinder op zijn telefoon heeft staan

ik zou het met je vader er over hebben. zeg dat je het niet fijn vind dat hij op datingsites zit en dat je de waarheid wilt weten. zeg daarbij dat je het niet aan je moeder vertelt. ( als het echt vreemdgaan is met seks zou ik het stiekem toch aan je moeder vertellen. want wie weet heeft diegene waarmee hij het doet een soa ofzo)
en als je zijn telefoon weer eens krijgt kijken of hij echt met meiden zit te praten of dat hij echt gwn kijkt of er bekenden op zitten.

^

‘echt vreemdgaan met seks’… nou als hij pikante dingen stuurt naar andere vrouwen ofz dan zou ik ook al vragen stellen of hij wel zou mogen blijven in huis :’).

vind dat ie zelf z’n probleem moet oplossen, met jou aan de zijlijn. Nog meer in zijn telefoon zitten en meer onderzoeken schept geen vertrouwen, da’s niet echt handig sinds de vertrouwen in huis (tussen mama en papa) al op de klippen kan lopen.

Ik wil wel met mijn vader praten maar ik denk dat dat nergens op uitloopt. Ik heb sowieso een slechte relatie met hem, hij word heel snel boos en heeft een kort lontje. Ik ben bang dat als ik hem erover vraag, boos word en hij net zoals bij die datingsite zegt ja ik kijk alleen voor de lol, maar dan wel weer alles gaat wissen zodat er niks valt te zien. Maar als je alleen kijkt of er bekenden op zitten, waarom zou je dan je geschiedenis wissen en pc afschermen…
Als ik hem nu vraag waarom hij dat gebruikt en hij zegt om te kijken of er bekenden opzitten, zouden jullie dat dan geloven? Ik vind het sowieso een hele rare reden om zoiets te gebruiken.

Eerlijk gezegd, ik zou het niet echt geloven. Het kan natuurlijk altijd, maar dan is het inderdaad nog altijd wel vreemd dat hij een wachtwoord op zijn pc plaatste. Ik snap dat je er tegen op ziet om hem erover aan te spreken, maar ik zou het toch doen. Gewoon heel casual vragen. Dat is de enige manier om er iets meer over te weten te komen.

Oké tijdens het avondeten kwam heel toevallig tinder ter sprake omdat we het over de nieuwe vriend van een kennis hadden en toen werd er gevraagd hoe heeft ze hem leren kennen, via tinder etc… Dus toen vroeg ik (zo ging het ongeveer, het waren een heel vage antwoorden)
“over tinder gesproken, waarom heb jij dat eigenlijk op je telefoon staan”

• “ja dat heb ik gedownload”
    “o maar is dat dan om bekenden op te zoeken ofzoiets”
  • “ja ik heb het wel erop staan maar niet gebruikt”
    “je weet dat het is om te daten enzo?”
    Daar ook geen duidelijk antwoord op gekregen…

Hij heeft een paar weken geleden het gehad over tinder en mijn broer en ik legden heel duidelijk uit dat het is om te daten. Maar tijdens dit gesprek ging hij het onderwerp veranderen en zeggen van “ja ik heb toch ook fb en twitter? Dat is toch hetzelfde?” Terwijl hij uit dat gesprek van een paar weken geleden toch wel echt duidelijk wist dat het is om te daten en geen sociale media.

Na het gesprek zei hij van “dan gaat tinder maar weer eraf” en toen vroeg ik hoezo en toen zei hij dat je je Facebook eraan moet koppelen en dat wilde hij niet.

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken…

Bemoei je er niet meer mee, dat is mijn advies.
Jouw moeder is hoogstwaarschijnlijk niet achterlijk en heeft al lang door dat er iets loos is. Het is aan haar om er iets mee te doen of om het juist te tolereren of te negeren (want dat komt ook vaak genoeg voor), het laatste waar zij op zit te wachten zijn kinderen die zich er ook mee gaan bemoeien. Weet jij veel wat voor afspraken ze gemaakt hebben.
Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt en heb het altijd voor me gehouden. Het is mijn relatie niet en ik wil niet tussen mijn ouders in komen te staan, laat staan een kant kiezen waardoor de band met een van twee verslechterd. Achteraf is mijn moeder me dankbaar geweest dat ik haar niets gezegd hebben, want juist dat ze er zelf achter moest komen heeft haar de kracht gegeven om bij hem weg te gaan.

Daar zit wel wat in, ik vind het alleen zielig voor mijn moeder omdat zij heel weinig verstand heeft van dat soort dingen, wat tinder is en wat het precies inhoud als hij zijn geschiedenis automatisch verwijderd etc. Omdat hij dit soort dingen via zijn mobiel en pc doet zou zij er dus nooit achter kunnen komen. Ik wil eigenlijk gewoon dat er open kaart word gespeeld. Zij weet nu wat hij doet en wat het is, dus zij kan voor haarzelf beslissingen nemen. Ik zou me schuldig voelen als ik haar nooit had verteld dat hij datingsites en tinder gebruikt.

Als ik jou was zou ik gewoon proberen erachter te komen of je vader je moeder echt bedriegt. Gewoon door een keer te vragen of je iets mag opzoeken op zijn tella. En dan stiekem op zijn Tinder kijken als dat niet werkt probeer dan het volgende: Weet je de naam van de site nog die op zijn computer stond? Zoek dat dan op op je tella. Dan komt hij er toch niet achter. Zoek zijn naam op. Als zijn naam er op staat moet je het aan je moeder laten zien. Ik snap de mensen wel die zeggen dat je je er niet mee moet bemoeien maar het is zielig en verkeerd dat jouw moeder straks niks weet en denkt dat alles oké is terwijl dat niet zo is En je dat niet tegen haar zegt. Bovendien wordt ze miss juist boos als ze er dan achter komt dat jij het al die tijd al wist. Als je echt twijfelt of je het dan moet vertellen zou ik het eerst vertellen aan een familie lid die je vertrouwt en waar je een band mee hebt. Als je een broer/zus hebt moet je het zoiezo eerst aan hem/haar vertellen. Succes!

Ik maak uit je eerste bericht op dat je moeder & je vader hier al ruzie over hebben gehad; oftewel, ze hebben het al besproken.

Ik weet niet precies hoe ver jouw rol dan nog gaat, aangezien je moeder het al weet (lijkt me??). Eventueel met je broer/zus bespreken ofzo.
Lastige situatie.