Vader en logeren

Hoi,

Ik vind het heel lastig. Ik heb nu 4 maanden een vriend en hij woont ruim 100km van mij vandaan.
Ik ben over een maand jarig (met nieuwjaar) en heb dus gevraagd of hij bij ons nieuwjaar kon vieren en dus ook kon blijven logeren. Dan hebben we dus 5 maanden, en maar nee m’n pa vindt dit niet goed omdat als ik volgend jaar een ander vriendje heb die niet zo’n positieve invloed heeft op mij als mijn huidige vriend, dat ik dan zeg 'Maar … (naam huidige vriend) … mocht ook blijven logeren." Dus zijn standpunt is; zeg ik 1 keer ja, kan ik nooit meer terug. Maar ik vind het gewoon heel vervelend en vooral in de kerstvakantie als we ons allebei vervelen en naar elkaar toewillen maar dat gewoon te duur wordt (15eu retour met de trein.)
Nu heb ik al gezegd; ja hij wil best op de bank, logeerkamer en het maakt hem niks uit waar die slaapt. Gekke dingen ofzo gebeuren er niet, daar kan je op vertrouwen en het is gewoon fijner om meer tijd met elkaar door te kunnen brengen omdat we al zover van elkaar afwonen maar m’n pa blijft bij z’n standpunt en als het aan hem ligt mogen de ‘logeerpartijtjes’ pas als ik uithuis ben.

Kan iemand me tips geven? Kijk, het is niet een must maar het zou zoveel fijner zijn. Want nu ga ik zaterdagavond bij hem thuis sinterklaas vieren en word ik om 0.00uur opgehaald?
Mijn vriend heeft al gezegd dat hij het wel vervelend vindt maar het geen rede vindt om het uit te maken ofzo natuurlijk.

Liefs.

Hmm, vervelend.

Ik zou gewoon vragen aan je pap of hij wel mag komen als hij op de logeerkamer slaapt? Hoe oud ben je?

Kun je niet tegen je vader zeggen dat het écht is omdat hij zo ver weg woont. Dat je er niet vanuit gaat dat het uit gaat, maar stel dat het uit gaat dat je, als je een ander vriendje krijgt, het ook niet nodig vindt dat hij blijft slapen, tenzij hij natuurlijk ook heel ver weg woont.

En inderdaad, zeg dat hij ook gewoon op een andere kamer kan.

Ik ben over een maand 16, dus ik ben nu 15.

Ja heb ik gezegd, maar dat maakt 'm niet uit ofzo? Hij blijft bij z’n standpunt dat hij het onnodig vindt en dat hij ook wel gewoon op de dag zelf kan komen want dat deed ik ook met zijn verjaardag.

En ik zei ook dat ik niet van plan was dat mocht het uit gaan dat ik weer ineens een vriend krijg die 100km verder op woont. En ik zei van ja ik wil het opschrijven, een contract tekenen dat ik volgend jaar als het dus zou gebeuren dat ik niet weer ging zeuren maar dan zegt hij dat ik me er toch niet aan hou? :’) Hoe weet hij dat nou.

Kortom:
Hij mag niet logeren, want, stel dat het uitgaat en jij ineens een enorme badboy aan de haak slaat, en je wilt met die badboy slapen, dat je dan deze nacht als argument gebruikt zodat die badboy wel mag blijven slapen?

Halleluja, ik probeerde het logisch te verwoorden, maar het ziet er niet uit.

Zeg tegen je vader: ik maak het niet uit met hem want ik hou van hem. En ik val niet op badboys. En dan verbied je het me dan toch lekker wel, dit is een goede jongen dus hij mag blijven slapen.

15 Euro retour jezus wees blij. 45 Euro retour voor mij :’)

Of beter, zeg je vader:
Dit jaar mag hij blijven slapen, volgend jaar kijk je maar of je het wil verbieden of niet.

Kan je vader geen orde houden ofzo? Ik vind dit eerlijk gezegd echt een kutsmoes.

Je kunt afspreken dat het echt alleen voor dit vriendje geldt en dat als je een nieuw vriendje hebt je vader het op nieuw mag bekijken. Des noods zet je het in een contract. (Klinkt heel stom maar dat werkte bij mijn ouders altijd, omdat ze er dan op terug konden komen.)

Oh haha dat heb je zelf al bedacht.

Jep. Zoiets. Dat kan ik nog wel proberen, dankjewel. Ja hij vindt dat ik toch wel door blijf zeuren dan ? Alsof die weet hoe ik me zou gedragen.

Oei :c. Ja sorry.

Dankjewel allemaal, ik zal het dan wel even vragen. Want met oud en nieuw is het ook een beetje onnodig dat ik bv daar oud en nieuw vier, terugkom, en dat mn vriend dan overdag weer naar mij komt? :'D

Je bent 15 volgens mij?

Ik mocht van mijn vader vanaf mijn 16de bij hem slapen én we moesten een half jaar hebben (en toen ik 16 werd hadden we net 8 dagen een half jaar), dus opzich kan ik het wel begrijpen.
Mijn vader dacht ook zo dingen tegen te houden, deed hij niet, maar dat is wel wat hij dacht…

Maar ik vind het wel flauw dat hij zegt dat het pas mag als je uithuis bent…

FOUTMELDINGEN :rage:

Ik snap niet echt waarom hij niet eens bij je mag slapen op de logeerkamer?

Ik vind je eerlijk gezegd nog wel jong om met je vriend te slapen…

Ik ben inderdaad 15, op 1 januari word ik 16 en 27 januari hebben we een halfjaar. :slightly_smiling_face: Ik vind het ook echt heel apart dat hij niet op de logeerkamer mag slapen want het is gewoon fijner om twee dagen bij elkaar te zijn dan één (oh geniaal antwoord: “Ja maakt niet uit, afscheid nemen is altijd lastig.”). Ik vond het ook een beetje apart met dat uithuis hij zei dus van: “Als je op kamers gaat kan je het hélemaal zelf bepalen!” -.-

Ik vind het ook wel snel om samen met je vriendje te slapen, maar snap ook dat je het wel wilt nu.

Als helpt, mijn vriend en ik mochten eigenlijk pas na 1 jaar bij elkaar slapen van zijn ouders (allebei toen 20), alleen wij sliepen daarvoor al samen als vrienden en zijn na 2,5 maand verkering samen op vakantie geweest, dus toen werd moeilijk handhaven. Maarja je snapt het idee.

Ohja: mijn ouders zijn gescheiden en wegens problemen/ruzie met mijn moeder woon ik nu alleen met mijn vader. Ik heb net tijdens het eten nog rustig gezegd dat ik het wel vervelend vind want ik had voorgesteld om met hem dus oud en nieuw te vieren maar nu moet ik dus ineens thuisblijven omdat ik ook Sinterklaas daar al ga vieren én het is mijn verjaardag. Dus stelde ik voor dat hij het hier kwam vieren en dan moesten zijn ouders hem maar komen ophalen 's nachts want hij kwam mij ook ophalen met zijn verjaardag. Howwkey. Maar goed ik zei dat ik het raar vond als die dan terug moest en dan overdag weer terug want hij wilde er ook wel graag zijn met mijn verjaardag. “Maar hij kan je toch 's morgens feliciteren?”
Maar goed ik heb gewoon wat gepraat (ik ben het nu al vergeten?) maar hij zei wel ineens dat hij niet wilde dat ik me in situaties verwerkte waar ik later op zou terugkijken van had ik dit maar niet gedaan / was het maar later gebeurd.

Ik had trouwens gezegd van die badboys en dat hij het dan wel opnieuw zou kunnen bekijken (en dan kan verbieden: maar goed, hij zei nu dus ook al nee.) maar ja goed ik ben zo’n “volhouder” en “doordrammer”. En ik had ook gezegd van dat ik echt van hem hield en het gewoon fijn was enzo.

Mja goed ik hou er maar over op en misschien is er hoop voor in de kerstvakantie en met m’n verjaardag.
Anyways, bedankt meiden!

Kun je niet gewoon zeggen van ‘Pap, ik wil dit heel graag als uitzondering, dat betekent echt niet dat we ineens elk weekend moeten logeren en het is behoorlijk serieus, er is echt niet over een maand een nieuwe jongen die weer moet blijven slapen. Het is gewoon zo onhandig met reizen en geld, jij vindt het ook zonde van het geld als hij telkens op en neer moet reizen, toch pap?’