Vader doet moeilijk over relatie

He,

Ik heb sinds 2 maanden een vriend, ik ben 14 en hij 16. Hij woont in Rotterdam en ik 30 kilometer veder op. Mijn ouders zijn gescheiden, woon bij mijn moeder en zie mijn vader 4 dagen in de maand. Mijn moeder is flexibel omdat ik haar alles vertel maar mijn vader totaal niet. Mijn vriend en ik slapen samen omdat hij dus niet zo in de buurt woont. Het is dus praktisch en ook wel gezelliger :wink: Maar, mijn vader is er totaal niet mee eens omdat hij me te jong vind. Mijn moeder bepaalt over mij en m’n geeft alleen maar zijn mening. De situatie word dus niet anders door zijn mening, wel de houding die hij tegen mij aan neemt is vervelend. Hij doet geen moeite om hem te leren kennen, ik zou dat echt heel graag willen want hij is echt een hele lieve jongen.

Wat moet ik nu doen met m’n vader en wat vinden jullie ervan?

Praten.

Het is wel te begrijpen. Vaders zijn vaak extra beschermend over hun dochters. Dit praat zijn gedrag natuurlijk niet goed. Probeer er over te praten. Dan maar hopen dat hij uiteindelijk open staat voor je relatie.

Kun je niet je vriend een keer meenemen naar je vader?

Dat weigert hij dus, I tried…

Is hij het er niet eens dat je een vriendje hebt, of is hij het er niet mee eens dat jullie samen slapen? Want in het tweede geval begrijp ik je vader volledig.
Verder zou je hem inderdaad eens voor kunnen stellen aan hem.

Ik snap dat je vader je te jong vind om samen te slapen. Al gebeurt er niets, hij kan het niet controleren.

Maar tegen een relatie zijn en niet de moeite nemen om je vriend te leren kennen vind ik wat ver gaan. Je zou kunnen vragen of hij een keer met jullie naar de film wilt gaan, gewoon als uitje. Dan hoeven jullie niet perse te praten.

Dat is stom :’) en weet je moeder het al dat hij zo doet? Ik weet niet wat hun relatie is maar misschien kan zij met je vader praten?