Vaccin tegen Baarmoederhalskanker

maar je zegt dat het móet van je ouders, maar als je dan sex hebt en je bent niet ingeent, en jij bent dan net een van de meisjes die die kanker krijgt, jaa dan zit je er wel echt mee he. dus ik snap eigenlijk niet zo goed dat je het zelf niet wilt

Ik zou het wel willen, maar ik heb al seks gehad, dus helaas :slightly_smiling_face:

Zelf heb ik nooit last van prikken dus ik heb ook geen advies voor je, maar ik zou me er gewoon niet zo druk over maken.

Ik heb echt extreme angst voor naalden, ik heb ook van die verdovende doekjes gehad etc etc. maar nog val ik iedere keer flauw het is niet de pijn maar het gevoel dat er een naald in m’n aders gaat XD

je hoef geen maagd te zijn
ik ben al naar de dokter geweest,en heb het recept al thuis leggen
alleen hier in spanje betaal je 150 euro per prik en het zijn er drie
hoe zit dat in nl??

DRIE PRIKKEN?:face_with_raised_eyebrow:? :expressionless: ik móét hem van m’n moeder [als ie vergoed word?]
Maar ik word al zenuwachtig van het idee dat ik dalijk weer zo’n kutprik moet gaan halen. Dacht ik er eindelijk vanaf te zijn. :frowning_face: Ik ben echt als de doooooood voor naalden. De pijn niet, maar zo’n naald en dan doen die doktoren altijd zo gemeen dat je je niet moet aanstellen. Oooooh, gossssh. Gister had ik het er met met oma over. Nou serieus ik begon te trippen en ik had kippenvel. Maargoed, als het de kans op kanker verminderd dan doe maar, want als je kanker krijgt krijg je nog meer prikkies.

Ik wel dat wel doen… Ik ben ook heel erg bang voor naalden, maar ik zet me er gewoon overheen… Beter even doorbijten dan straks doodziek in het ziekenhuis.
Dus meiden ; als je het wil maar je durft het niet doe het dan gewoon =)
Het is meestal een dun naaldje. En als je echt niet durft kan je natuurlijk altijd nog even aan je moeder (of iemand anders) vragen of je in hun hand mag knijpen xD

Ahh joh, als het zorgt dat ik daar geen kanker krijg doe ik het… Is het niet verplicht dan? Dat dacht ik eigenlijk.

Nee het is niet verplicht, natuurlijk niet.
Ik mocht het niet laten doen van mijn moeder ^^
Omdat het nog niet op punt staat.

ja , je moet denken aan leuke dingen :grinning:
helpt altijd bij mij:p

Maar ik ben er alsnog als de dood voor. Onder andere voor de pijn, maar vooral voor die naald dat er zo’n ding in je zit… Bleghh… :S

ik moet um ook, maar kweet nog niet wanneer. me moeder zou vandaag de huisarts bellen volgens mij xD maar mij maakt het niet uit ik ben niet bang ofzeu ^^

ik wou dat een jaar geleden al, toen was het nog niet zo bekend. En mijn ouders zijn toen naar de dokter geweest en zij zei dus van, dat het nog niet echt bewezen is dat het hielp ofzo iets, en het kost héél veel geld en het wordt dus niet verzekerd.
Dus mijn ouders vonden het niet nodig, maar nu het wat meer in de publiciteit is gekomen, wil ik het toch wel erg graag; ik ben al 17 en heb nog geen seks gehad, maar hier kan zo verandering in komen dus ik zou er het liefst niet te lang meer mee wachten; maarja nu mijn ouders nog overtuigen:S

huh, je hoeft er toch geen maagd voor te zijn???
Als je maar met minder dan 5 mensen sex hebt gehad dacht ik…:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:
Of is dat niet waar?

Ik ben er nog niet over uit of ik het wil of niet… Ik heb het er wel ff met mijn moeder over. Maar heeft iemand een idee hoe duur dat in totaal is(dus alle 3 de prikken?)

Gelukkig ben ik gewend aan prikken, maar wordt het nou wél of juist niet vergoed?

nog niet

Ik hoef hem niet te halen, het kan nooit al het risico op baarmoederhalskanker wegnemen & er zijn nog honderden andere dodelijke ziektes (Mijn opa en vader hebben kanker gehad, ik loop dus ook veel risico om het te krijgen)
& daarbij zijn ze nog peperduur ook!

Als die dingen nou vergoed zouden worden, maar nee. Ipv dat de regering een paar prikkies betalen betalen ze veel meer geld aan mensen die het dan kunnen krijgen:frusty: stomme regering

dat vind ik echt dom.
je hebt al meer risico op kanker en dan ga je nog eens geen spuitjes halen.
en in belgie worden ze al volledig (op 10¤ na) terugbetaald als je er onder 16j mee begint.

En al kost het geld, ik krijg van mijn ouders gewoon zo’n prik, ik wil het zelf ook, als het ertegengaat, GRAAG!
Maar mijn ouders gunnen mijn zo’n prik wel je wilt toch dat je dochter/zoon gezond zonder baarmoederhalskanker door het leven gaat?