Vaak zomaar ineens duizelig, hoofdpijn, moe..

Hee, misschien dat jullie dit herkennen?

Ik ben de laatste tijd ineens vaak zomaar duizelig, dat duurt nooit lang, maar een seconde of 20. Ook heb ik al heeeel lang elke dag hoofdpijn, ik kan zeggen dat het nooit weg is. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Ook ben ik de laatste tijd altijd moe. Ook dat heb ik al best wel lang, maar toen sliep ik veel slechter dan nu. Nu gaat het slapen al een tijd gewoon goed, maar ben ik vaak nog steeds super moe… :hammer:

Herkent iemand dit? Is dit genoeg om naar de huisarts te gaan (voor de hoofdpijn zijn we nu bezig in het ziekenhuis… Maar ik ben niet heel erg van de ziekenhuizen en huisartsen, haha)

En oh ja, die duizeligheid kan niet door te weinig eten zijn, ik eet genoeg :cold_sweat:

Heb je last van spanning/stress? Adem je heel hoog?

^Spanning en stress heb ik wel vaak ja… Ik adem juist heel laag, daarvoor heb ik ook een soort training gehad

Ik heb hier zelf ook vaak last van, maar wanneer ik dan iets eet/drink dan gaat het wel weer goed!

Hmm, ik weet het niet. Ik heb voor een periode last gehad van hyperventilatie en daar had ik dezelfde klachten van: vermoeid, duizelig.

Mm… Nee… Ik heb maar 2 keer last gehad van hyperventilatie, dus waarschijnlijk ligt het niet daaraan… Oh ja, en het is al een paar jaar geleden.

Kan ook door bloedarmoede komen, dan heb je te weinig ijzer in je bloed. Dan moet je veel broccoli, spinazie en vooral vitaminepillen slikken.
Maar het zijn symptomen die bij meer ziektebeelden horen, dus voor de zekerheid zou ik toch maar naar de huisarts… Succes!

Moeheid kan door ijzer en vitamine b12 tekort komen. Dus vooral veel ijzer eten.
Duizeligheid kan door zout tekort komen, dus zoute haring, zoute drop e.d. eten.
Hoofdpijn… kan ik niet mee helpen. Ik heb aantal jaren geleden ook last gehad van constante hoofdpijn en volgens de dokter was het ‘‘gewoon spanning’’. Nu heb ik het niet meer de hele dag maar nog wel dagelijks dus ik heb geen idee.

Haha grappig dat je het hierboven over B vitamines hebben. Daar heb ik een tijdje geleden een B 100 complex voor gehad, maar toen had ik dezelfde symptomen, maar zonder de duizeligheid … Misschien weer mee beginnen?

Niet aanvallend bedoeld, maar heel veel mensen denken dat ze genoeg eten, maar dat is dan in feite niet zo. Of ze eten wel veel in de zin van aantal grammen, maar niet qua voedingswaarde.
Dus wil je eens neerzetten wat je zoal eet op een dag? Ontbijt, tussendoor, middag, tussendoor, avond, tussendoor?

En verder zou ik dan toch maar naar de dokter gaan. Ik snap dat je het niet hebt op dokters maar het lijkt me dat je liever naar de dokter gaat dan dit voor altijd hebt, toch? :slightly_smiling_face:

Ik heb dat ook. En ook een soort licht gevoel achter je ogen ofzo, alsof je niet meer recht vooruit kunt kijken. Ik ga dit volgennn

oke zal ik hier even neerzetten! Bedankt trouwens voor je reactie.

Ontbijt is meestal: een boterham (tarwe) met vaak kaas (48+)
Tussendoortje op school: mueslireep / fruitreep
Middag: 2 boterhammen (tarwe) met verschillend beleg.
Tussendoor op school: weer een mueslireep of een fruitreepje
Avondeten: vaak iets met groente en dan neem ik 2 opscheplepels, een stukje vlees en aardappelen (er zijn natuurlijk uitzonderingen, iedereen eet wel eens lasagne of friet :wink:)

Oke, misschien wel heel uitgebreid, maar daar heb je denk ik het meest aan :grinning:

^ Drink je wel voldoende?

Het zou ook kunnen dat je een lage bloeddruk hebt.

Ik drink niet heel veel, maar ook niet heel weinig volgens mij… Meestal 5/6 glazen water op 1 dag? Schat ik.

Toch ongeveer 1,5 liter. Dan zit je volgens mij toch wel aardig in de richting. Laat eens je bloeddruk opmeten! Misschien heb je een lage bloeddruk. Ik heb dit namelijk ook een hele tijd gehad dat mijn bloeddruk 50/70 was. Dus heel erg laag.

Oh, ik heb totaal geen verstand van bloeddrukken , het is dat je erbij zegt dat het heel laag is, hahaha (oke, ik ben 12, morgen 13)

Ben je ook al ongesteld? Want ik weet nog dat toen ik voor het eerst ongesteld werd, ik een half jaar lang duizelijk was, hoofdpijn had en ontzettend moe was.

jep, al een tijd…

Je kan wel zeggen ‘ik ben niet zo van de artsen’, maar ik zou toch even langs je huisarts gaan. Veel duizeligheid en vermoeidheid is niet echt gezond voor iemand van jouw leeftijd. Wij kunnen nu wel zeggen ‘oh het kan misschien dit en dit zijn’, maar wij zijn geen arts. Ga gewoon langs je huisarts, die weet het beter dan wij. Straks heb je echt iets heel vervelends en dan ga je misschien spijt krijgen of het wordt juist alleen maar erger omdat je er zolang mee hebt rondgelopen.