Hiya!
Ik ben een ingeburgerd lid op girlscene maar mijn vriend kijkt wel eens mee op gs dus vandaar dat ik dit even anoniem doe.
Het zit dus zo.
Ik ben nog niet zo heel lang samen met mijn vriend, denk aan een paar maandjes. Ik zal mijn vriend K noemen voor de makkelijkheid. K heeft een heel druk leven, ik kan verder niet over details praten omdat dat natuurlijk op valt, maar hij is dus vaak druk. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat hij zegt dat hij me whatsappt oid om me te laten weten hoe laat hij bij mij is. Dit gebeurt vaak niet. Net zoals deze avond. Door omstandigheden thuis heb ik hem deze 2 weken bijna niet gezien, hij heeft wel veel bij me geslapen maar hij kwam dan 's avonds laat bij mij/ik bij hem en dan ging hij vroeg weer weg, of ik moest vroeg weg. Enfin, ik weet waarom hij weg ging/was dus dat vond ik geen probleem. Tot hij gisteravond opeens zei dat hij vandaag met een meisje ging koken en daarna met haar naar een feestje ging. Waarom kan hij daar dan wel tijd voor maken? Sowieso is vrijdagavond de standaard avond dat ik altijd alleen ben overdag, 's avonds en ‘s nachts en dat hij altijd bij mij slaapt en ik heb hem nauwelijks gesproken! Nu zit ik dus thuis. De hele dag al te wachten tot hij van zich laat horen en zo gaat het echt heel erg vaak. Ik stuur hem ook vaak berichtjes maar zijn internet doet het vaak niet dus ik kan hem vaak niet bereiken. Ik kan hem door omstandigheden niet bellen.
Wat moet ik nu doen? Ik weet het echt niet meer, ik heb hem al verteld dat ik echt heel vaak zit te wachten tot hij iets van zich laat horen, maar hij lijkt er weinig aan te doen. Ik heb me sowieso voorgenomen dat als ik om 11 uur niks heb gehoord vanavond dat ik gewoon ga slapen.
Ik ben dus ook vaak jaloers omdat hij vaak met vriendinnen afspreekt. En ja, ik ben gewoon heel erg snel jaloers :’).
Oh, niet citeren graag omdat ik waarschijnlijk dingen weg wil halen later.
Ik snap zeker dat je je jaloers voelt. Als je genoeg dingen met je vriend doet, is er natuurlijk geen enkel probleem dat hij eens met vriendinnen iets doet. Maar als je zelf al zegt dat je elkaar de laatste tijd niet vaak hebt gezien, en dat hij vaak later komt, vind ik wel dat hij op een dag dat hij tijd heeft, naar jou mag komen ipv. iets met vrienden te doen.
Ik zou niet heel jaloers reageren, want dat werkt vaak omgekeerd. Ik zou wel heel duidelijk uitleggen dat je verwacht dat hij zijn tijd eerlijk verdeelt tussen jou en zijn vrienden/vriendinnen. Dat houdt dus ook in dat, als hij jou al een tijdje niet heeft gezien, hij op zijn minst even langs kan komen voor hij iets met vrienden gaat doen. Hij kon nu bv. gemakkelijk naar jou komen en dan alleen maar naar het feestje gaan. Of eerst met dat meisje koken, en dan nadien naar jou komen. Dan had hij zowel een vriendin gezien, en jou.
Als je dat gewoon aan hem uitlegt, en ook zegt dat je het zeker snapt dat hij met vrienden iets wilt doen, of dat hij soms niet kan komen als hij het druk heeft, maar dat je wel verwacht dat hij tijd voor jou vrijmaakt, snapt hij het vast wel!
Ik heb hem dat al eens uitgelegd, maar zijn vorige vriendin was helemaal niet zo, zij zagen elkaar alleen in het weekend. En dat vind ik trouwens niet eens het ergste, ik heb gewoon het idee dat hij me aan het lijntje houdt zo, dat hij me gewoon vergeet.
Upje
Ik heb echt precies hetzelfde, maargoed daar heb je niet veel aan denk ik… Ik dacht een tijdje, nou, dan doe ik precies hetzelfde, veel afspraken maken en m’n eigen tijd gewoon volplannen maar dat hielp helemaal niet, want ik was nog steeds niet bij hem. En nu weet ik het eigenlijk ook niet zo goed, dus ik volg je topic wel
Wordt boos ofzo iets zodat hij ziet dat je het meent. Je hebt het vast al uit gelegd op een rustige manier blabla maar dat blijkt dus niet te helpen dus moet het anders. Vertel dat je het irritant vind dat hij wel tijd heeft voor die meid maar niet voor zijn eigen vriendin. Geen rustige toon, nee een toon waar je echt hoort dat je boos en geïrriteerd bent.
Dit heb ik ook gehad, maar ik was zo dom om er niets achter te zoeken… En guess what… Hij zat de hele tijd gewoon te flirten met zijn ex. :’) Dus niet om je bang te maken ofzo maar blijf alert. Wat hier ook al gezegd is, wordt heel erg boos op hem, zo boos dat hij er gewoon niet omheen kan. Dan luistert hij wel. Heel veel succes nog!
Zeg tegen hem dat hij keuzes kan maken en anders weg kan blijven. Jij bent toch zijn vriendin? Dan hoor jij toch wel bij een van zijn prioriteiten.
Ik zou boos worden, zeggen dat ie het niet kan maken en dat ie maar lekker die vriendin afzegt. Dat het dan geen gezellige avond gaat worden is zijn probleem. Had ie maar eerder naar je om moeten kijken. Sowieso zou hij dit serieus moeten nemen, omdat je er mee zit en jij toch zijn vriendin bent.
Wauw, als je van iemand houdt, dan maak je er tijd voor. Ook al is het maar 2 minuten je doet het.
Ik weet eigenlijk niet wat jij nog bij hem doet? als hij wel voor andere tijd kan maken maar niet voor jou… wat kan je daar uit concluderen…
Pff ik zou ook jaloers zijn, niks mis mee.
Wauw herkenbaar, mijn vriend werkt atm echt héél veel en zie hem daarom bijna nooit (terwijl het vakantie is! en hij over 1 weekje op vakantie gaat ) als ik er wat van zegt word hij een beetje kortaf want ‘ja ik moet toch werken’. Soms denk ik dat het hem niks uitmaakt dat hij me zo weinig ziet en jaa dat doet pijn… Maar toch blijf ik hoop houden dat het hem wel wat doet en hij een keer gaat inzien dat hij wel eens kan melden dat hij ietsjes minder wilt werken, want ik kan echt niet zonder hem…
(het klinkt nu heel egoïstisch over dat hij wel minder kan werken, maar hij is 16 en werkt iets van 8/9 uur per dag, 5 x in de week)
Heb je dat soms ook, je blijft maar wachten wachten wachten, meneer komt 2/3 uur thuis, en na 2/3 minuten wilt hij slapen/valt in slaap, ook altijd zo fijn!:blink:
Ah dat is echt heel erg vervelend. Maar je standpunt is volgens mij duidelijk, dus ik zou hem echt in klare taal vertellen hoe jij je voelt, zeker sinds je weet dat hij dus wel tijd maakt voor een ander meisje. Dat is echt lullig, dus hou je vooral niet in