Vaak ruzie

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar het komt erop neer dat ik en mijn vriend nu 1 jaar en 4 maanden samen zijn en we naar mijn idee te vaak ruzie hebben. Ik ben 16, hij is 17 & hij woont 70 km bij me vandaan.

Het begint vaak met de stomste dingen. Ik ben een vrij gevoelig persoon en als ik chagrijnig ben oid vat ik allerlei dingen verkeerd op en dat loopt vaak echt uit op een drama (om niks dus). Dat zie ik dan later pas in… op zo’n moment kan ik echt heel erg kribbig zitten doen en dan heb ik het meestal niet eens door!

Hij is ook nog eens erg beschermend. Dat is lief natuurlijk, maar soms ook niet zo fijn; ik kan niet vrij met bepaalde jongens omgaan, zonder dat hij vraagt waar ik het met hun over heb bijvoorbeeld.

Ik vind het echt niet leuk om met hem te bekvechten ( wat meestal ook via msn gaat… echt vreselijk >< ). Ik probeer ook zo vaak mogelijk ruzies te voorkomen, maar om de een of andere reden lukt dat meestal niet.

Heeft iemand tips?

~ik wil het niet uitmaken!

Praat erover dat je er mee zit? En probeer op een situatie iets anders te reageren dan normaal, dat werkt vaak ook.

Woow, dat heb ik ook :’)

Maar idk, probeer te herkennen wanneer je zo begint te doen, en dan te denken hoe stom het wel is. Of even te pauzeren van het gesprek.

En ruzie hoeft niet perse slecht te zijn. Ik vind het raar als twee mensen zo close zijn en nooooooit ruzie hebben of zich aan elkaar ergeren :’)

En heb je er al met hem over gepraat over hoe beschermend hem is? Al denk ik niet dat je hem op dat vlak veel zal kunnen veranderen; dat is de aard van het beestje.

dit of je praat even niet meer tegen elkaar, helpt bij mij meestal wel in ieder geval!

schrijf het op hoe het is gegaan, dan herken je het patroon dan pas kun je het veranderen. Je moet kunnen zien hoe het bij jou begint. (bijv. saggo.) Doe dan een keer wat anders, zeggen dat je weg moet en praat dan evne niet tegen hem ofzo.

Dat had ik aan het begin van mijn relatie heel erg. Als je voelt dat je boos of chagrijnig bent, ga even weg van de computer. Gewoon even 5 minuutjes iets anders doen. Dan ben je vaak al rustiger en heb je een andere kijk op de situatie. Praat er inderdaad ook over, anders snapt je vriend het niet.

Dank jullie wel!

& wat moet ik doen als hij de gene is die chago is?
want ik wil hem dan altijd helpen ; maar dat loopt niet altijd goed af.
maar hem niet helpen / weggaan vind ik asociaal…

Vragen of je at kan doen om 'm op te fleuren, en 'm anders rust gunnen.

Ik wil alleen gelaten worden als ik chaggo ben.