Vaak ruzie

Heey,
ik en mijn vriend hebben de laatste tijd vaak ruzie gehad
over de domste dingen zoals:
droge smsjes, msn en gewoon dat we botsen en snel denken dat we iets slecht bedoelen of kwaad zijn.
We hebben het daar over gehad toen ik bij hem was, en we wilden allebei geen ruzie meer, maar mijn vraag is heeft iemand misschien goede ideeën om die ruzies te lossen. Zelf heb ik al nagedacht maar ik kan alleen maar bedenken dat we niet snel kwaad op elkaar moeten zijn en beter met elkaar moeten praten (als ik ergens mee zit ga ik er niet mee naar hem maar naar zijn broer en daar zit hij dus ook mee)
We hebben afgesproken dat als de ruzies blijven dat we beter uit elkaar kunnen gaan.
We hebben nu bijna 9 maanden en de laatste maanden zijn de ruzies in het begin hadden we het maar héél weinig.
Ik wil hem natuurlijk helemaal niet kwijt, maar alleen maar ruzie is natuurlijk ook niet leuk.
We houden heel veel van elkaar en willen er echt voor vechten en het oplossen, maar vinden het allebei heel moeilijk hoe we het moeten doen.

Dit heb ik ook gehad. In het begin was het allemaal leuk en nooit ruzie, maar na een tijdje kregen we steeds vaker ruzie.

Het enige wat je kan doen is afspreken dat je allebei rustig moet blijven. Bij mij ging het vanzelf weer over. Uitmaken is wel de laatste optie he!

ik had dat ook ongeveer na een jaar toen kwam die bij mij wonen en botste we heel erg…
we hebben toen erover gepraat en hebben afgesproken dat we tot 10 gingen tellen als we boos werde.

en dan kwam er zo een situatie en dan was het hard op 1 2 hahahahaha nou zo ging het de hele tijd en het was meteen over …heel vaag;)ben nu al 3 jaar met hem samen…dus blijf er veel over praten en tel desnoods tot 10 want daar word je rustig van…

maar waarom ga je naar zijn broer met problemen?

Nou tegen hem wil ik het wel zeggen maar dan ben ik bij hem, en dan durf ik het niet omdat ik bang ben dat hij boos wordt best raar.
Met zijn broer heb ik een hele goede band en ook met zijn ouders wel fijn maar tegen hem lukt het me niet.

Gewoon minder op msn babbelen of smsjes sturen. Ik krijg daar ook altijd de grootste ruzies door omdat je dan niet bang bent om je in te houden omdat die persoon niet voor je staat, zeg maar.

En smileytjes lossen misschien wel het een en het ander op, je kan iemand toch moeilijk inschatten op die manier.

Ja dat komt omdat met msn lichaamstaal en de toon waarop je iets zegt niet overkomen.

Ja dat klopt wel. Maar hij was net op msn en deed hij wel normaal en gelukkig niet uitgelopen op een ruzie dus het gaat de goede kant op ook met smsjes. Ik probeer me echt in te houden om niet kwaad te worden en het lukt me best goed. Maar we hebben het niet alleen in msn of sms, maar ook als we bij elkaar zijn. Hij gaat snel harder praten zegmaar als hij geirriteerd raakt, en bij mij komt dat snel over als schreeuwen en dan ga ik er tegenin.

Daar hebben wij nu ook last van…
Ik hoop dat het maar snel overgaat, we kunnen niet met en zonder elkaar dus.
We hebben het zelf er best vaak over, maar het lukt niet altijd om je aan die afspraak te houden.

het heeft mijn relatie verpest. Ik zou me best doen als ik jou was, ik legde de fout altijd bij hem en nu hij op het punt is gekomen om het uit te maken omdat het zijn gevoelens verminderde, zie ik pas in dat ik de schuldige ben en verander, maar daar gelooft hij niet meer in. Heb hem te vaak voor de gek gehouden om het zo maar te zeggen, heb het vaak niet gedaan wat ik beloofde en nu is het te laat! en ik baal er enorm van, ik haat ruzies en zelfs nu maken we ruzie wat ik niet wil, irritaties moet je echt zien te voorkomen, geloof me, als je van hem houdt, pas op en doe je best!

Dit het ik ook heel vaak gehad, en ik was ook bang dat het uiteindelijk niet meer verder kon.
maar ik denk dat het beste is om er een keer heeel goed over te praten met hem en niet met zijn broer.
want waarom zou hij boos op je worden als je tegen hem verteld wat je dwars zit? het is denk ik echt beter als je problemen tegen hem zegt want anders heeft hij misschien wel een gevoel van oh, ze vertrouwt me niet en mijn broer wel.
ik heb ook een keer goed over alles gepraat en daardoor was het wel stuk minder geworden.
je kan ook minder op msn gaan omdat alles dan altijd anders overkomt dan het is.