Vaak ruzie met moeder

Hee girls
ik heb een best leuke moeder. Ik kan haar veel dingen vertellen en gezellig met de shoppen ,maar;
ik heb de laatste tijd echt heel vaak ruzie met mijn moeder. M’n moeder is echt suuper chagerijnig en wilt zich overal mee bemoeien.
Ik hoef maar een ding verkeerd te zeggen of op een bepaalde toon en dan ben ik gelijk maar een brutaal kind en blablabla,
en ik heb haar al dertigduizend keer gevraagt : watdoe ik dan fout!?
En dan zegt ze altijd denk daar maar eens over na! Ja sorry hoor maar ik kom op voor mezelf! Als zij iets zegt wat niet waar is dan zeg ik daar toch wat van? Maar nee dat is niet goed .

Ik doe de hele tijd fockinG goed m’n best op school , ik haal hele goede cijfers . Allemaal omdat ik aan m’n ouders wil laten zien : kijk ik kan het!
Maar nee dat word zo sNel weer vergeten !

En nu ben ik ook bang dat ik dus niet naar de disco mag gaan . Want ze had gezegt ja misschien , ik ga het eRover hebben met je vader, maar jou eerst staat me echt niet aan, blablabla. En dan weer een discussie. Weer ruzie.

Ik ben het echt zat!
Wat kan ik doen zodat het toch wel een beetje leuk gaat tussen m’n moeder en mij?

had de laastste tijd ook zoiets met mijn vader. en het klinkt heel stom maar je moet je aanpassen. erboven gaan staan. je moeder is ook maar een mens, misschien is er iets gebeurd (waar jij niets van weet?) waar ze heel erg mee zit en omdat ze van jou houdt reageert ze dat op jou af.
als jij wat aardiger tegen haar bent (opletten wat je doet/zegt en niet overal op in gaan/naar je kamer gaan als weer een episode ziet aankomen) dan is zij vast ook aardiger. succes! (:

Ooh, ik ken het. het is echt klote hoe je moeder doet! Ik zou als ik jou was op die ‘chagerijnige’ momenten gewoon je moeder alleen maar gelijk geven want dan kan je veel meer bereiken en vindt ze jou niet zo brutaal. en het is dan niet zo dat je zelf ook vindt dat ze gelijk heeft maar het in dit geval heeft ze dan geen reden om boos te worden.
Haha het klinkt heel ingewikkeld maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!

Het ligt waarschijnlijk niet alleen aan haar.
Je moet gewoon geen discussies aangaan.

niet altijd hoor. dan zeg je iets heel gewoons en dan wordt je moeder vet boos omdat je dan zogenaamd iets op een ‘verkeerde’ toon zegt, terwijl dat dus niet zo is.

Bedankt voor de reacties !
Ik zal er ook op letten alleen als ik naar m’n kamer ga dan zegt ze jaaaa loop maar weer weg! En dat is ook weer niet goed .
Ik probeer wel om minder discussies aan te gaan en ik weet dat het niet altijd haar schuld is maar alsnog? Ze hoeft niet zo boos te doen terwijl ik dingen probeer goed te doen !

Haha Sabine wij begrijpen elkaar volgens mij wel :wink:
bedankt voor je tips eh !

Ik herken het ook zo goed! ik heb precies zo’n moeder. Ze is de laatste tijd steeds chagrijniger geworden, kan het misschien zijn dat jouw moeder in de overgang zit? Ik heb nu wel geleerd om niks van mijn moeder aan te trekken. Als zíj zegt dat je iets op een verkeerde toon zegt, moet je er al helemaal niks van aantrekken, want jij weet zelf wel dat je dat niet doet. dus gewoon niet op reageren. en als ze dan zegt dat je haar niet moet negeren. gewoon weglopen en zeggen sorry mama, hier heb ik geen zin in.
en als je een keertje uit wil omdat het niet mag, dat heb ik ook zovaak gehad.
maar probeer dan gewoon heel aardig tegen je moeder te zijn of een beetje extra te doen voor school. dan kan ze zien dat je het heel graag wilt en misschien dat je dan wel mag. het ligt ook wel aan je leeftijd hoor!

succes :wink: